Den bästa IDE/PATA brännaren på marknaden idag.

Permalänk
Avstängd

Den bästa IDE/PATA brännaren på marknaden idag.

Hej, jag söker den absolut bästa ide/pata brännaren som finns där ute på marknaden idag. Plextor var en gång i tiden synonymt med kvalitet då dem idag kör rebadgade enheter från andra tillverkare då det sägs att andra tillverkare har sprungit ifrån Plextor.

Brännaren jag söker ska lasern ha en lång livslängd och överleva många bränningar och det är viktigt med kvalitetsbränningar och inte bränningar där skivorna blir oläsbara efter ett par år.

Varför jag vill ha en ide/pata brännare istället för sata är att jag har enorma problem med sata brännare på mitt moderkort som ni kan läsa om här då jag har prövat precis allt och ger nu upp och kastar in handduken och skickar tillbaka brännarna då jag betvivlar att det är fel på någon utav dem.

Brännarna jag funderar på är:

Asus DRW-22B3L

Lite-On iHAP122

Pioneer DVR-A18L

Just nu lutar det åt Asus brännaren då den är nyaste och lättillgängligast för ide/pata brännare är verkligen bristvara där ute när det gäller pålitliga butiker som har dem i lager. Det låter fint då man läser på hemsidan om den: http://www.asus.se/Optical_Storage/Internal_DVD_Drive/DRW22B3...

Citat:

Advantage of CTS

Cover both media and drive variations as well as operating temperature.
Optimal write speed detection
Total write quality improvement
Extend the lifetime of drives
Reduce the possibility toburn unplayable disks.
Reduce coaster

Vad tycker ni, eller har ni något bra alternativ som inte jag har listat?

M.V.H.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Inaktiv

Valfri Plextor PX-760A IDE-interface på ebay.

Permalänk
Avstängd

Tack för svaret!

Har redan en PX-760A där tyvärr lasern börjar bli utsliten på då jag ej kan radera dvdrw skivor då det kommer upp power calibration error och så i filmer så blir det fel i mitten ungefär mitten där den hoppar en halv till strax över en minut, det blir oläsbart på exakt samma ställe med olika spelare. Plextools ger också utslag då det blir något läsfel då man gör reading test på skivan och det är så på alla dem senare.

Men helt otroligt hur lång tid denna brännare har hållit med tanke på hur många skivor man har bränt. Efter fem år i tjänst så är det dags att pensionera den.

M.V.H.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Avstängd

Har nu surfat några timmar för att få reda på vilken brännare som är den bästa IDE brännaren som finns på marknaden och jag har hittat ett väldigt intressant alternativ men dock dyrt.

Teac DV-W5000E brännare som är gjort för industriellt användande och har därmed en helt annan kvalitet när det gäller korrekta och exakta brännaningar och framförallt livslängden på brännaren som jag är ute efter. Jag är less på att förbruka dvd brännare som man sliter ut lasern på efter ett par år och så blir det problem med läsbarheten på skivorna. Nu är jag ute efter en kvalitet rakt igenom när det gäller bränning och livslängd.

Nackdelen är att man kan få fyra stycken brännare för priset av denna men fördelen är att det blir garanterat min sista dvd brännare. Nästa gång jag köper en brännare är då blueray har blivit lika stort som dvd och skivorna har sjunkit till samma pris som dvd skivor.

Citat:

TEAC's new professional industrial-grade DV-W5000E/S drives are the world's most efficient and accurate DVD writer drives.

Designed for industrial use.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=563027

http://www.teac.com/data_storage/industrial_dvd-rw_drives/dv-...

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.