Följ Black Week på SweClockers

Uppgradering av 2 år gammal dator

Permalänk
Medlem

Uppgradering av 2 år gammal dator

Nu hade jag tänkt att uppgradera min dator inför BF3, men vet inte vad jag ska köpa. Vill helst klara det på medium

Nuvarande dator:
Intel Core 2 Duo 2,93GHz
Nvidia GTX "något ur 9000-serien"
4GB DDR2 minnen
500GB hårddisk

Vad bör jag uppgradera? Har rätt så hög budget men vill ändå ha det så billigt som möjligt. Har inte tänkt att överklocka.

Tänkte mig detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/794492/kabeltv-2
Men vilket grafikkort bör jag ha? och som jag sa innan, så billigt och prisvärt som möjligt tack

Lägger till lite mer info om min nuvarande dator när jag kommer hem

Permalänk
Medlem

Nu har du ju chansen att byta till Intel.. Kollar på Intel Core i5 2500K 3,3GHz och ett Asus P8Z68-V Pro..

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem

Fast Z68 är inget man behöver då han ska ha ett riktigt gaming-graffe.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAtax:

Nu har du ju chansen att byta till Intel.. Kollar på Intel Core i5 2500K 3,3GHz och ett Asus P8Z68-V Pro..

Har funderat på denna men krävs det verkligen en sån, hade tänkt att lägga lite mer på grafikkortet.

Eller bör man vänta på Bulldozer?

Skrivet av oGGamer:

Fast Z68 är inget man behöver då han ska ha ett riktigt gaming-graffe.

Vad menar du med Z68?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabeltv:

Har funderat på denna men krävs det verkligen en sån, hade tänkt att lägga lite mer på grafikkortet.

Eller bör man vänta på Bulldozer?

Vad menar du med Z68?

Z68 är ett chipset som, kortfattat förklarat, inte kräver ett grafikkort för att man ska få bild. Men eftersom du ska köpa ett grafikkort så är det onödigt att köpa ett moderkort med chipsetet Z68. Spara några hundralappar och köp istället tex Asus p8p67 PRO. Sandy bridge är rekommenderat om du inte planerar att uppgradera till bulldozer, då kan du köpa en AMD-processor och ett moderkort med stöd för AM3+.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av oGGamer:

Z68 är ett chipset som, kortfattat förklarat, inte kräver ett grafikkort för att man ska få bild. Men eftersom du ska köpa ett grafikkort så är det onödigt att köpa ett moderkort med chipsetet Z68. Spara några hundralappar och köp istället tex Asus p8p67 PRO. Sandy bridge är rekommenderat om du inte planerar att uppgradera till bulldozer, då kan du köpa en AMD-processor och ett moderkort med stöd för AM3+.

Ser inget som tyder på att det har Z64? Är det som ett grafikkort? Och det har AM3+

Tror jag kommer vänta på bulldozer. Men vilket grafikkort bör jag välja, runt 1,5-2k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabeltv:

Ser inget som tyder på att det har Z64? Är det som ett grafikkort? Och det har AM3+

Tror jag kommer vänta på bulldozer. Men vilket grafikkort bör jag välja, runt 1,5-2k

Jag syftade inte på din kundvagn utan på det andra svaret när jag sa att Z68 är onödigt, dessutom så finns bara det chipsetet till sandy bridge, alltså intel.
Ang grafikkort så rekommenderar jag Geforce GTX 560 ti alternativt Radeon HD 6950 för den budgeten.

Visa signatur