Köpa delar från USA eller andra ställen

Permalänk
Medlem

Köpa delar från USA eller andra ställen

Tror jag la den på rätt ställe då det är om köpråd för delar dock kanske en annan fråga, flytta gärna annars om den ligger fel

det jag funderade på va om det är värt att köpa saker från USA eller något annat ställe om man kan hitta billigare
har funderat ett tag på att kanske köpa en ssd och funderade på om jag skulle köpa från USA om jag kunde hitta dem billigare där.
har en kompis i USA som kan skicka den till mig så det är inget problem men jag undrar om det är värt det
hur blir det med garanti och liknande?
om vi säger jag köper en ssd från USA och min kompis skickar den till mig sen, om den sen då gå sönder vad jag gör jag då?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Garantin gäller med största sannolikhet inte här. Däremot kan du skicka tillbaka den till din kompis så får han lämna in den. Tänk också på att garantierna ofta är bra mycket sämre i USA än här. Exempelvis så ingår bara ett års garanti om man köper en thinkpad, men om du köper den inom EU så ingår tre år.