Högtalare slutade fungera

Permalänk
Medlem

Högtalare slutade fungera

Tja, jag hade en förstärkare som ett motstånd borgade brinna samtidigt som det hände slutade ena högtalen fungera och jag vet inte vad felet är, någon som har en ide? högtalaren luktar också konstigt.
vad kan förstärkaren ha gjort med min högtalare?

Permalänk
Medlem

Har du nu lyckats ha sönder din ena högtalare,hur gjorde du det?
Drog du kanske på för hög volym?
Vad är det för grejer du har?

Permalänk
Medlem

Hade inte hög volym alls och så bara det kom lågor ut ur förstärkaren, sedan skulle jag testade den igen och då började höglater låta konstigt och sedan fixade jag en annan förstärkare och upptäckte att högtalaren inte fungerade och den luktar inte gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andjar96:

Hade inte hög volym alls och så bara det kom lågor ut ur förstärkaren, sedan skulle jag testade den igen och då började höglater låta konstigt och sedan fixade jag en annan förstärkare och upptäckte att högtalaren inte fungerade och den luktar inte gott

Men vad är det för förstärkare etc du har?? inte för att det hjälper men ändå.

Permalänk
Medlem

har en nad sterio recevier 7220pe power envelope
märke nu att högtalaren är typ sten hård

Permalänk
Medlem

Bränd talspole helt enkelt.
Vad är det för högtalare du har? Om förstärkaren har "brunnit" så slå för guds skull inte på den igen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Bränd talspole helt enkelt.
Vad är det för högtalare du har? Om förstärkaren har "brunnit" så slå för guds skull inte på den igen.

OT: Hur kommer det sig att du vet så mycket om ljud :)?

OnT: Tänkte på detsamma, varför sätta igång försärkaren och den stått i lågor :O?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8