Hej! Vi hade inga planer på att implementera en IAB TCF v2.2 Consent Management Platform för att leverera annonser. Det är inget trevligt första intryck, men branchen är på väg åt det hållet och från 31/3 är det ett krav från Google's håll.
Tidigare har vi använt Limited Ads 1.0 och automatiskt tackat nej till personliga annonser och spårning (allt som vi kunde stänga av, var av). För två veckor sedan introducerades Limited Ads 2.0 och en giltig TCF-sträng behöver anges.
Vi har begränsat antalet leverantörer till 12 (den säger 14 i texten) från standardvalet som inkluderar 500+ leverantörer.
Det går att göra tre val:
- Godkänn = Du tackar Ja till personanpassad reklam m.m.
- Godkänn inte = Limited Ads 2.0 aktiveras och ger lika skydd som förut.
- Fler alternativ = Du kan manuellt anpassa leverantörer, samtycke och invända mot berättigat intresse. Vilket ger dig bättre skydd än tidigare.
Mer information finner du i vår Cookiepolicy.