MLG Providence!

Permalänk

MLG Providence!

Nu har MLG Providence börjat, kommer hålla på ikväll/inatt, imorgon samma sak och på söndag kommer finalerna spelas.

Nytt (ganska iaf) är "Quad View" där man kan kolla på 4 streams samtidigt.

www.mlgpro.com

Permalänk
Medlem

Akta er om ni har en limit på bredbandet, såg någon som tryckt ut 180 gb på Quadstreamen på en MLG-helg.

Annars, awesome med MLG, men tycker nästan det varit lite för många det här året, hoppas på kanske 4 nästa år och några online istället, o större prispooler ofc.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Skrivet av Behold_:

Akta er om ni har en limit på bredbandet, såg någon som tryckt ut 180 gb på Quadstreamen på en MLG-helg.

Annars, awesome med MLG, men tycker nästan det varit lite för många det här året, hoppas på kanske 4 nästa år och några online istället, o större prispooler ofc.

Ah har varit mycket snack om för många MLG, men för oss spectators är det väl lugnt? Vi behöver ju inte flyga runt och förbereda oss inför turneringarna utan kan sitta hemifrån och slökolla om vi vill.

Pallar inte köpa membership då jag inte orkar hålla på med att höja graphics hela tiden (utan vill kunna köra med quad view och ha alla igång samtidigt utan att någon laggar etc)

Nu börjar det!

Permalänk
Medlem

first match, idravsnestea.. NICE föratt inte tala om naniwa matchen

Permalänk
Skrivet av menlivet:

first match, idravsnestea.. NICE föratt inte tala om naniwa matchen

Naniwa?

Och jävlar vad nära idra var, han slängde typ bort de gamesen, första hade han 2800minerals och andra så förlorade han fast han hade epic advantage

Permalänk
Medlem

Idra skulle faktiskt ha vunnit, han gjorde bort sig lite vilket förorsakade förlusten.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

ja såg du inte schemat i början ? eller nu vet du med säkert iaf, för snart kommer dem ju. sen är de invitational

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Idra skulle faktiskt ha vunnit, han gjorde bort sig lite vilket förorsakade förlusten.

Nani vs Mvp atm, med det är i MLG global invitational, vilket inte är main turneringen.

Permalänk
Medlem

Epic 1st game!

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Svenskar <3 ...naniwa <3

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av menlivet:

ja såg du inte schemat i början ? eller nu vet du med säkert iaf, för snart kommer dem ju. sen är de invitational

Ah du tänkte på gamet som kommer nu, jag trodde du menade att han redan hade spelat

Men jävlar i havet decisioinmaking i game 2 av naniwa, löjligt bra

EDIT: ofta han tappar gamet

Permalänk
Medlem

Snyggt Naniwa!

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk

Oftaaaaaaaaaa vilken stark kille kolla vad glad han är

Permalänk
Medlem

Snygg vändning av Naniwa!

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk

Är det bara jag eller har naniwa bättre decisionmaking än någon sc2-spelare någon haft? holy cow

Permalänk

Sista gamet var ju helt sjukt!

Permalänk
Medlem

Helt galet sista game! Man kunde ju nästan tro att Naniwa hade maphack i slutet

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Naniwa slår alltså på samma dag och i rad två koreaner som vunnit GSL tre gånger vardera.. Bra jobbat landsman!

Dold text

Go go Nani!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Oftaaaaaaaaaa vilken stark kille kolla vad glad han är

It's ok.

Permalänk
Skrivet av Remorse:

HAHAHA

Permalänk
Medlem

Nestea gör bra i från sig på MLG , Han har chans att vinna hela tror jag till och med. Och om han gör det tror jag att fler folk kommer att börja spela Zerg, och kanske till och med vissa P & T spelare kommer ropa att Zerg e OP ?

Ska bli spännande att se iaf.

Permalänk
Skrivet av Darker:

Nestea gör bra i från sig på MLG , Han har chans att vinna hela tror jag till och med. Och om han gör det tror jag att fler folk kommer att börja spela Zerg, och kanske till och med vissa P & T spelare kommer ropa att Zerg e OP ?

Ska bli spännande att se iaf.

Jag tyckte tvärtom, har inte nestea förlorat lite för mycket?

Permalänk
Medlem

Det är ju grymt bra spelare på plats. Givetvis hoppas jag lite extra på Naniwa, även om Huk i en PvP kommer bli grymt svårslagen.

Synd att Thorzain inte är på plats, de två känns ju som de starkaste svenskarna just nu.

Permalänk
Medlem

Ojoj Naniwa är riktigt vass! Vinna mot Huk i PvP är bra jobbat!

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Haypro <3

2-1 VS Nestea!

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=zPe1AIIbOao HAHAHA

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Ojoj Naniwa är riktigt vass! Vinna mot Huk i PvP är bra jobbat!

Fan jag missa denna matchen ! var den bra ? vad körde Naniwa för build och så ? Kan du återberätta lite om matchen.

Annars jävligt bra gjort av Naniwa !

Permalänk
Medlem

Vilken match såg ni Haypro mot MVP ? . Jämn match men haypro åkte ut mot MVP

Det roliga var att kommentatorerna hejade uppenbart på Haypro, och castingen blev "deppigare" när de insåg att det var kört för honom.

Haha är det "tabu" om Terran spelare tar sig långt i turneringen eller?

Era tankar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darker:

Fan jag missa denna matchen ! var den bra ? vad körde Naniwa för build och så ? Kan du återberätta lite om matchen.

Annars jävligt bra gjort av Naniwa !

2-1 Blev det till Naniwa. Första matchen gjorde Huk en proxy pylon i Naniwas bas som han missade vilket var lite otur. Han såg den just innan Huk började warpa in men det var försent, sjuk micro av Naniwa men det räckte inte till. Match 2 och 3 körde han 3 gate twilight council.

Det var nära att Huk tog Naniwa där några gånger i early game men då det kom till middle game sprang alltid Naniwa iväg med bättre macro, micro och decisionmaking. Kändes som han alltid var ett steg före då han visste vad Huk skulle göra. Riktigt bra matcher allihopa! Brukar inte gilla mirror matchups riktigt men dessa matcher var väldigt spännande.

MLG Global Invitational som var de första matcherna som spelades som inte har med MLG Providence att göra, innehöll några riktigt bra matcher. Idra vs Nestea var riktigt bra! Naniwa tog dock hem segern efter att först ha spöat Mvp och sen spöa Nestea!

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Senare ikväll äre DRG (DongRaeGu) mot Naniwa i winners finals!
22:30 tror jag det är på Red Stream.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Huk helt utslagen i MLG efter att förlorat 0-2 mot Leenock.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4