ps2 kan inte läsa ett spel

Permalänk
Medlem

ps2 kan inte läsa ett spel

Min playstation 2 klarar av att läsa alla spel utom ett (need for speed). Skivan är ej repig.

Det enda som händer är att mina två minneskort + skivan dyker upp. Exakt likadanat som att starta utan skiva förutom att skivan också dyker upp. Väljer jag skivan så kommer jag tillbaka dit.

Permalänk
Medlem

Lasern börjar ge upp, ganska vanligt på ps2.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Som P-NILZ säger så är lasrarna ett riktigt skämt på många av PS2orna. Din NFS skiva är av någon anledning lite svårare att läsa än de andra skivorna vilket gör att lasern inte orkar med. Köp en ny PS2a på blocket för 300-400 spänn

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

jag tackar för svar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Samma sak hände med mitt PS2 för drygt 1½ år sen, den slutade helt enkelt klara av att läsa vissa skivor. Det jag gjorde var att jag skruvade upp konsolen och rensade (det hade kommit in lite damm) och så rengjorde jag lasern med aftershave och topps (det enda jag hade), och den har fungerat utmärkt sen dess

Du behöver dock inte skruva upp något för att rengöra lasern på en pstwo, men värt att tänka på är att man bör vara försiktig så att man inte gör saken värre.