Snabb fråga om trådlöst nätverk och internet.

Permalänk
Avstängd

Snabb fråga om trådlöst nätverk och internet.

Hej, nej jag har inte prövat att söka eftersom att jag vet inte ens vad jag ska söka på eftersom att min fråga är så udda men iallafall.

Nu är det såhär att allt hemma hos mig är kabelbundet från internet direkt till min dator (jag har inte ens en hubb, switch, router) och jag har dubbla gb lan nätverkskort så jag delar ut internet på det andra nätverkskortet och har klarat mig så bra länge nu då jag slipper fordwarda portar och sån skit och gillar vill ha internet kabeln direkt till datorn då jag höll på fordwarda portar utan dess like på adsl tiden då jag bodde hemma.

Men nu är det såhär att jag har köpt en 3DS och för att komma åt internet så måste man ha trådlöst nätverk. Har ett trådlöst nätverkskort som följde med moderkortet men jag har suttit i fem timmar utan fått det att fungera som det ska och nu ger jag upp.

Kan jag köpa en billig USB sticka för 100kr typ ett sådant? http://www.webhallen.com/hardvara/128010-tp-link_tradlost_nat... och sedan delar jag ut internet igenom den?

Fungerar det inte har jag ingen lust att lägga ut flera hundra på en accespunkt bara för att komma åt internet så jag kan ladda hem lite gamla gba klassiker till 3DSen. Annars skiter jag i det och far hem till någon kompis och lånar deras nät. Tyvärr så har grannarna lösenordsskyddat trådlöst nätverk så jag kan inte sneaka någon utav dem fram och tillbaka.

Tacksam för svar.

M.V.H. Johan

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Jag tror att win7 har en inbyggd funktion för att dela ut ett trådlöst nät, dvs gör din dator till en Acess punk (AP). Använder du win 7?

I så fall borde vilket trådlöst nätverkskort som helst fungera, usb eller pci.

Permalänk
Avstängd

Jopp använder win7.

Tack för tipset! Det ska jag kolla vidare på.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Avstängd

Åh får inte till det. Kan inte skapa någon accespunkt eftersom att jag inte kan nätverkskortets standard lösenord Realtek RTL8171 och det fungerar inte då jag installerar mjukvaran som vanligt.

Förbannade dynga till trådlöst nätverkskort. Nu tar jag och beställer en snorbillig usb dongel.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.