Permalänk
Medlem

Skapligt bandsläpp Graspop precis gjorde!

GUNS N’ ROSES (Headliner på söndag)
Machine Head
Gotthard
Adrenaline Mob
Sebastian Bach
Cannibal Corpse
Black Veil Brides
The Treatment.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Läs reglerna på deras websida. Man får inte ta med sig glas in på campingen överhuvudtaget och då menar jag verkligen alla typer av glas. De går igenom varenda väska. Så var det när vi var där iaf.

Se till att växla in era pengar till kuponger på campingen för det är mindre kö där.

Jag har dålig koll på hur reglerna är exakt idag då det är några år sedan jag var där sist så läs noga vad som gäller på deras websida angående campingen och annat.

Permalänk
Medlem

Det där med glas har jag förstått! Det verkar vara så på de flesta festivaler. Men t.ex. plast-petflaskor går bra om jag förstått det rätt.

Tack för tipset! Det där med kuponger verkar smidigt då man slipper ha en massa olika mynt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kupongsystemet är väldigt bra. Tar ett tag att vänja sig vid och det gäller att växla in ordentligt varje gång för det kan vara rätt långa köer till ställena där man köper dem.

Den stora fördelen är att man som sagt slipper massa växel och att det går väldigt fort att handla ngt då de inte heller behöver hantera pengar i försäljningsställena.

Ja petflaskor är tillåtet. Vi brukade hälla över spriten i petflaskor sen var det inga problem. Anledningen till att de inte tillåter glas är för att campingen ligger på betesmark och de vill inte att djuren ska gå och trampa på glas resten av året.

Permalänk
Medlem

Ah! Tackar för tipsen. Kan ju vara smidigt att handla någon billig petflaska där nere och hälla över spriten i då. Speciellt eftersom jag inte är så förtjust i öl själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vi köpte vattenflaskor och tömde dem och ersatte innehållet med sprit

i övrigt så är det en extremt bra festival. väldigt bra organiserad. den krossar alla svenska festivaler med råge

Permalänk
Medlem

Smart! Och det verkar som det ja. Både Lineup, pris och publikmässigt så är den ju överlägset mycket bättre än festivaler i Sverige. OM man nu gillar denna typ av musik såklart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det kan vara jävligt lång kö in till campingen dock så var beredda på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Blir metallsvenskan för att kolla europe, årlig tradition sen 2004. Sweden rock har riktigt sköna band i år så dit ska jag försöka ta mig också. Peace & love var kul sist men har man tjej försvinner halva tjusningen. Lite.

Graspop hade jag inte haft nåt emot men har sett dom flesta banden där, hade varit EPISKT att se kyuss dock!

Jag spelade faktiskt på metallsvenskan förra året. Med tanke på att jag i stort sett aldrig spelat fotboll förut så var väl iofs resultatet som förväntat

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Blir väl Sweden rock då det ligger nära. Men får se hur många dagar det blir. Eller om man bara ska dit på lördagen.

Permalänk
Medlem

Iced Earth klara för Rockstad Falun! Känns helt sjukt. Fantastiskt bra.

Även Graspop har "släppt" nya band idag. På ett lite annorlunda sätt. I ett youtubeklipp tillsammans med redan bokade band. De kommer i bokstavsordning. Twisted Sisters är väl så gott som bekräftade efter sista klippet. Mötley Crue (2:06) före Motörhead (redan bokade) kanske?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ot5b33...

Får se om de skriver ut vilka band det är sen idag!

Edit: Nu blev det klart! Och Twisted Sister är INTE headliner.

We are proud to announce Twisted Sister's long overdue GMM debut! Also confirmed: My Dying Bride, Lagwagon, Gojira, While She Sleeps, Cancer Bats, I KILLED THE PROM QUEEN, Kobra and the Lotus and Black Spiders!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Limp Bizkit, Godsmack, Slash, Black Label Society, All Shall Perish and Behemoth have been confirmed.

Skapligt om jag får säga det själv

Visa signatur

Permalänk

tappat det här med festivaler sen arvika konkade :/ var där 09 o 2010!

sen dess vet ja inte riktigt för festival jag vill åka på gärna lite lbandat men mer åt heavy metal o elektronisk musik...

Permalänk
Medlem

Eluveitie klara för Rockstad nu. Känns overkligt. På ett bra sätt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ozo64:

vi köpte vattenflaskor och tömde dem och ersatte innehållet med sprit

Va mesigt!

När jag var intresserad i festivaler (läs 18-19 år) och när Hultsfred var som bäst (06-07) så körde många med 25 liters dunkar.
Väldigt intressant att försöka få i sig innehållet utan muggar

Permalänk

Någon här som planerar att åka på defqon i år ?

Första gången för mig nämligen, vore skönt att få lite info såhär innan. Har tänkt flyga ned, boka nått hotell i amsterdam. Vet dock inte hur jag ska ta mig från Amsterdam till Defqon (Biddinghuizen. Någon som har gjort likadant förut som har några ideér, bussar, tåg etc?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk

fan också, sabaton skulle ju spela här i sundsvall i december, men nu har bandet tydligen splittrats, så det sket sig att gå på den festivalen:(

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

fan också, sabaton skulle ju spela här i sundsvall i december, men nu har bandet tydligen splittrats, så det sket sig att gå på den festivalen:(

Fast Jocke och Pär ska väl fortfarande turnera med nya medlemmar. Sabaton i sig kommer ju finnas kvar.

"Nu kommer sångaren Joakim Brodén och basisten Pär Sundström att, med nya medlemmar, turnera i bland annat Nordamerika och Europa. Övriga bandet: Daniel Mullback, Rikard Sundén, Oskar Montelius och Daniel Myhr har andra prioriteringar i livet."

http://www.dt.se/nojekultur/1.4573634-sabaton-bekraftar-split...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av gavve:

Fast Jocke och Pär ska väl fortfarande turnera med nya medlemmar. Sabaton i sig kommer ju finnas kvar.

"Nu kommer sångaren Joakim Brodén och basisten Pär Sundström att, med nya medlemmar, turnera i bland annat Nordamerika och Europa. Övriga bandet: Daniel Mullback, Rikard Sundén, Oskar Montelius och Daniel Myhr har andra prioriteringar i livet."

http://www.dt.se/nojekultur/1.4573634-sabaton-bekraftar-split...

that made my day:D..happy news:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer själv lira med min technoklubb på en elektronisk musikfestival. Kommer att hållas i Småland i början på juli:

www.genesisfestival.org
https://www.facebook.com/events/321648001208623/

Det är väl hittills den enda festival jag ska på, kanske Metaltown.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Fear Factory, Eluveitie, Ugly kid Joe klara för Graspop. Nice att få se Eluveitie 2 gånger i sommar. Det hade man ju inte trott. Fear Factory är ju inte helt fel heller och Ugly kid Joe är helt okej också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

THE BOYS ARE BACK IN TOWN! Thin Lizzy is coming to Dessel on Saturday June 23! Also confirmed: Primal Fear, Aborted, Saille, Heidevolk, Dear Superstar, RIVAL SONS, Tracer, Powerwolf and Suicidal Angels!

Skapligt nice släpp! Den sjuka lineupen till Graspop blir bara sjukare...

Visa signatur

Permalänk

Hur kunde jag missa den här tråden?
Själv så blir det Rock-Am-Ring och Peace & Love för min del. Får se om det blir något mer, är rätt intresserad av International Secret Agents annars också.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

I år blir det iaf Skogsröjer ( www.skogsröjet.se ) med Alice Cooper, Doro, Testament, Anvil och husbandet Hardcore Superstar.
en mkt trevlig halv stor festival i slutet av sommaren

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Att man inte upptäckte denna spelning\festival tidigare. Hade lätt åkt till Oslo på lördag om jag fått reda på den lite tidigare. Hur kan man ha missat denna helt? Helt sjuk lineup för mig som vuxit upp med all denna musik. http://www.welovethe90s.no/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir bara Sweden Rock i år.
Men man bor ju såpass nära, så att inte gå på den vore ju kriminellt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Insåg nu att den spelningen kommer till Sverige i höst. Åh herregud! Ska utan tvekan skaffa biljett sen.
http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/musik/90-talsstjar...

"E-Type, Dr Bombay, Snap, Haddaway, DJ Sash och La Cream. Med Markoolio som konferencier."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Insåg nu att den spelningen kommer till Sverige i höst. Åh herregud! Ska utan tvekan skaffa biljett sen.
http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/musik/90-talsstjar...

"E-Type, Dr Bombay, Snap, Haddaway, DJ Sash och La Cream. Med Markoolio som konferencier."

Givet att man drar på det

I övrigt så blir det Törebodafestivalen på min bostadsort i sommar, http://www.toreboda.com/f2012/artister

Status Quo, Takida, Uggla osv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Att man inte upptäckte denna spelning\festival tidigare. Hade lätt åkt till Oslo på lördag om jag fått reda på den lite tidigare. Hur kan man ha missat denna helt? Helt sjuk lineup för mig som vuxit upp med all denna musik. http://www.welovethe90s.no/
http://www.welovethe90s.se/wp-content/themes/twentyeleven/ima...

Edit: va nog lite snabb (onykter) meningen var att den skulle komma till sverige också.

Det verkar ju vara strul med den där festivalen atm då ett svenskt bolag äger rättigheterna till "we love the 90´s". Själv åker jag till Sweden rock. Kanske en sväng till törebodafestivalen mest för att Olle nordén är en grundskoleklasskamrat till mig sen att hoffmaestro o maggio spelar gör ju inte saken sämre.

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk

vill gärna åka till emmaboda i år men har inte pengar så det räcker :/...