Bra högtalare? Audio Pro A3.36, slå till eller låta det vara

Permalänk
Medlem

Bra högtalare? Audio Pro A3.36, slå till eller låta det vara

Hej det är så att en polare säljer sina Audio Pro A3.36 för 1000kr och jag undrar, är detta ett RIKTIGT KAP eller kan jag hitta ett par bättre på blocket för detta pris?
jag hittar ingen större information om dessa men märket är ju inget skräp iaf. de är snygga, hur de låter vet jag inte.

så jag undrar är det värt att sätta 1000kr från sina sparningar eller kan jag lugnt vänta med säkerhet att det kommer finnas bättre på blocket för samma pris?

mvh\\

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Svårt att säg,Audio pro är ju inget direkt dåligt märke,lyssna på dem det är det bästa så får du en egen uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Svårt att säg,Audio pro är ju inget direkt dåligt märke,lyssna på dem det är det bästa så får du en egen uppfattning.

de jag också tänker på, jag menar, högtalarna har ju ett "fint" märke ska ta min förstärkare dit, blir lättare, dom väger som f*n

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Skriv gärna sen vad du tyckte om högtalarna

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

jupp de ska jag göra
sen finns ett par Proson 5.0 system också för samma pris!
2 golv, 1 center och 2 bakom hmm...
tror fortf. audio pro är bättre

men kommer med edit när jag fått min förstärkare dit

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

En snabb googling hittade ett par på blocket för 700kr

http://www.blocket.se/stockholm/Audio_Pro_A3_36_Hogtalare_387...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelleplu:

En snabb googling hittade ett par på blocket för 700kr

http://www.blocket.se/stockholm/Audio_Pro_A3_36_Hogtalare_387...

detta var dagen efter jag skapade tråden tråden: 17e feb, annons: 18e feb

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Skriv gärna sen vad du tyckte om högtalarna

Högtalarna låter faktiskt överaskande bra vad jag tycker iaf. de enda som fattas är Basen, vi tyckte inte det var tillräckligt med bas (så mycket som vi ÖNSKAT) men de duger mycket till lilla huset vi skaffade dom till.
inte skrikig diskant, inte bullrig bas etc. allt va bra men basen kunde vart lite "kraftigare", de är allt

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Högtalarna låter faktiskt överaskande bra vad jag tycker iaf. de enda som fattas är Basen, vi tyckte inte det var tillräckligt med bas (så mycket som vi ÖNSKAT) men de duger mycket till lilla huset vi skaffade dom till.
inte skrikig diskant, inte bullrig bas etc. allt va bra men basen kunde vart lite "kraftigare", de är allt

Kul att du är nöjd.
Det finns ju såklart bättre högtalare gällande bas men då få man vara beredd att det kostar en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Kul att du är nöjd.
Det finns ju såklart bättre högtalare gällande bas men då få man vara beredd att det kostar en del.

Kompisen hade en trasig Sony högtalare, en golvare med diskant från en mini cd stereo (typ gammal kassett/CD spelare som kan drivas med batterier) sedan en stor bas i den, basen ensam har gett ljudet till rummet, lite av sonyn när den väl fungerade.
så detta blev ett lyft oavsett vad man än hade köpt, han fick dom för 800kr, han tyckte priset var lite högt, men han ville inte tjafsa eftersom de va min polare som sålde, aja vad gör man :/ ljudet dög iaf. alla blev nöjda

edit:
Tillverkas det ens längre subs med "normal" högtalar utgång? eller gäller de att skaffa ny förstärkare?

sedan han har ju ett baselement i en golvare just nu, vet inte hur stor den där men ovanligt stor iaf. kan man bygga in den i en mindre låda för att den endast agerar bas?
skära av golvaren över baselementet, skapa ett tak, borra ett hål, och så har man en sub? kinda... jag vet att man ska kolla volym på lådan etc. vad högtalaren vill ha, men vi är inte så kräsna med det.
fast, kan de blir mer bas ifall man gör detta, vinner man något eller blir de exakt samma ljud?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7