Strema film från PC till MAC

Permalänk
Medlem

Strema film från PC till MAC

Hej

Har en HTPC hemma som är en Windowsburk på 2TB där jag har alla mina filmer. Jag undrar hur jag på ett bra och smidigt sätt kan streama dessa till min Macbook Air? Har bara 128GB, så att börja spara filmer på den är inget alternativ direkt.

Mvh

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara dela ut filerna i nätverket? Sedan är det bara att starta filmen och titta.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Installera Plex media server på pcn. Plex är dessutom den bästa spelaren till mac os ändå.
Om du tycker det är för bökigt så är en utdelning i windows det lättaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Installera Plex media server på pcn. Plex är dessutom den bästa spelaren till mac os ändå.
Om du tycker det är för bökigt så är en utdelning i windows det lättaste.

Aha okej. Har hört talas om plex. Annars så delar jag ut en mapp på nätverket där jag har alla mina filmer då? Hur funkar det med undertexter? Är det också samma sak som på pc, att text-filen ska heta samma som avi-filen?

Permalänk
Medlem

http://plexapp.com/ men som sagt det krävs att man lägger lite tid på det. Det är inte bara att trycka på en knapp och tro det fungerar av sig själv. Ingen aning hur det funkar med undertexter. Jag avskyr textning så det undviker jag som pesten

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

http://plexapp.com/ men som sagt det krävs att man lägger lite tid på det. Det är inte bara att trycka på en knapp och tro det fungerar av sig själv. Ingen aning hur det funkar med undertexter. Jag avskyr textning så det undviker jag som pesten

Är plex bättre än xbmc? Måste datorn (PCn) vara på sen om jag har delat ut grejerna till nätverket?

Permalänk
Medlem

Vet inte. Har aldrig använt xbmc.
Ja självklart måste din dator vara igång. Hur ska du annars komma åt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vet inte. Har aldrig använt xbmc.
Ja självklart måste din dator vara igång. Hur ska du annars komma åt det?

Hehe ne jag tänkte mer att det kanske då "ligger i luften" om man delat ut det till nätverket

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Aha okej. Har hört talas om plex. Annars så delar jag ut en mapp på nätverket där jag har alla mina filmer då? Hur funkar det med undertexter? Är det också samma sak som på pc, att text-filen ska heta samma som avi-filen?

Ja den ska heta samma, det är allt

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!