Permalänk
Medlem

Samsung S27A850T

Denna modell skall tydligen ersätta den mindre lyckade S27A850D , som bar på diverse barnsjukdomar och allmänt taskig kvalitetskontroll. Den skall tydligen vara på ingång 2012-03-21 , om man får tro INET. Enda skillnaden jag kan se när det gäller ingångar är att denna modell har 1 st DL-DVI där föregångaren hade 2 st DL-DVI. Dock har denna nya modell 1 st HDMI , vilket föregångaren inte hade. Båda modellerna stödjer även Displayport.

Läsare av detta inlägg som planerar att slå till på denna skärm är välkomna att posta sina omdömen i denna tråd. Håller under tiden tummarna för att Samsung har skärpt sig och levererar en bättre skärm denna gång än vad de gjorde tidigare.

Permalänk
Medlem

Jag önskar att detsamma gällde 24"-varianten, men det ser inte så ut. Någon som känner till något om detta?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bartil:

Jag önskar att detsamma gällde 24"-varianten, men det ser inte så ut. Någon som känner till något om detta?

Verkar dessvärre bara gälla 27"-varianten. Samsung släpper ju sin S27A970 snart som är deras flaggskeppsmodell med borstad aluminium och annat smått och gott inklusive glasfront. Den har ju högre Kvalitetskontroll än de andra modellerna samt fabrikskalibrering , så det är mycket möjligt att dom har flyttat tillverkning och QC till samma fabrikslinje för att komma till bukt med tidigare problem gällande 850 modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Verkar dessvärre bara gälla 27"-varianten. Samsung släpper ju sin S27A970 snart som är deras flaggskeppsmodell med borstad aluminium och annat smått och gott inklusive glasfront. Den har ju högre Kvalitetskontroll än de andra modellerna samt fabrikskalibrering , så det är mycket möjligt att dom har flyttat tillverkning och QC till samma fabrikslinje för att komma till bukt med tidigare problem gällande 850 modellen.

Så kan det nog vara (flytt av tillverkning). Man önskar att de även kunde ha en uppföljare till 24" 850 (som dessutom har ration 16:10). Subpixlarna på 850 ska vara mycket bra för text, men 27" är nog för stort för mig, tyvärr.

Varifrån har du fått att A970 har högre kvalitetskontroll; läst det någonstans eller är det en gissning utifrån priset?

Edit: Inet anger förresten 4ms för S27A850T, vilket högst troligen är ett tryckfel.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Avstängd

Ser ut att vara en grymskärm.

16:9, hög upplösning och lagom antiglare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bartil:

Varifrån har du fått att A970 har högre kvalitetskontroll; läst det någonstans eller är det en gissning utifrån priset?.

Ren hörsägen via annat forum där en av medlemmarna påstod sig ha varit på CES mässan i Januari och pratat med representanter som var på plats och visade upp denna produkt. Där nämndes bland annat högre krav på QC samt fabrikskalibrering. Denna modell skall dessutom ha hårdvarukalibrering inbyggd. Om man som exempel tar företag som Denon och Yamaha och deras produktionslinje av förstärkare så tillverkas alla modellerna i Kina förutom just deras flaggskeppsmodeller som tillverkas i företagens hemland , det vill säga Japan. Huruvida Samsung har förlagt produktionen av A970 till sitt hemland låter jag vara osagt , dock får vi hoppas att dom inte släpper något halvmesyr med tanke på att priset lär vara satt runt 950 EUR för denna modell när den lanseras i Europa.

Permalänk

Nu finns den i butik! Vågar man slå till?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Nu finns den i butik! Vågar man slå till?

Är själv sugen men väljer att invänta eventuella recensioner innan jag fattar ett beslut.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vara försiktig eftersom Samsung har ofta problem med sin skärmar nu för tiden!
Välj istället Dell u2711 som är ett mycket bättre val imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag skulle vara försiktig eftersom Samsung har ofta problem med sin skärmar nu för tiden!
Välj istället Dell u2711 som är ett mycket bättre val imo.

Om bara Dell kunde få arslet ur vagnen och släppa en ny modell i 27" segmentet fast med Samsungs välavvägda antireflektionsfilter istället så skulle det inte vara så mycket att snacka om. Dock så måste jag ta hänsyn till mina förbaskat känsliga ögon i detta fall. Så skärmar med den graden av filter går dessvärre bort för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Om bara Dell kunde få arslet ur vagnen och släppa en ny modell i 27" segmentet fast med Samsungs välavvägda antireflektionsfilter istället så skulle det inte vara så mycket att snacka om. Dock så måste jag ta hänsyn till mina förbaskat känsliga ögon i detta fall. Så skärmar med den graden av filter går dessvärre bort för min del.

Ja du grabben smaken är som baken. Jag har en Samsung 305tplus som står i vardagsrummet och jag tycker att ag filtret på min dell u3011 är bättre eftersom samsung har en blankare skärm som man kan spegla sig lite i. För mig är ag filtret på dell suveränt bra och jag vill INTE ha mildare filter. Anledningen till att inte nya 27 eller 30 har kommit ut från dell är såklart för att dem säljer otroligt bra och att båda skärmarna är otroligt bra. Det finns ingenting att förbättra så det är bättre att dell släpper en 27 och 30 i oled när marknaden för det har stabiliserats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Ja du grabben smaken är som baken. Jag har en Samsung 305tplus som står i vardagsrummet och jag tycker att ag filtret på min dell u3011 är bättre eftersom samsung har en blankare skärm som man kan spegla sig lite i. För mig är ag filtret på dell suveränt bra och jag vill INTE ha mildare filter. Anledningen till att inte nya 27 eller 30 har kommit ut från dell är såklart för att dem säljer otroligt bra och att båda skärmarna är otroligt bra. Det finns ingenting att förbättra så det är bättre att dell släpper en 27 och 30 i oled när marknaden för det har stabiliserats.

Dell U2711 var tydligen inte bättre för din del eftersom du köpte en HP ZR2740W istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Dell U2711 var tydligen inte bättre för din del eftersom du köpte en HP ZR2740W istället

Det var inte anledningen till att jag köpte en hp. Anledningen var att jag ville testa skärmen och jag tyckte den dög för slösurfande och you tube klipp så jag behöll den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det var inte anledningen till att jag köpte en hp. Anledningen var att jag ville testa skärmen och jag tyckte den dög för slösurfande och you tube klipp så jag behöll den.

Ja för dessa syften lär den duga alldeles utmärkt. Förövrigt finns det vissa indikationer på att vi får se en "refresh" på Dell's 27" modell redan i slutet av detta år. Då är det drygt 2 år sedan de släppte U2711 och dom brukar förnya vartannat år. Det sammanfaller även bra med den nya 27" panel från LG som går in i massproduktion under andra kvartalet i år. Eftersom Dell uteslutande använder sig av LG's paneler så lär det vara följande panel som kommer att användas.

Module LM270WQ3 Size 27" Tech AH-IPS Resolution 2560 x 1440 Brightness 350 Contrast Ratio 1000:1 Viewing Angles 178/178 Colour Coverage Adobe RGB Backlight W-LED

Skillnaden mot den gamla panelen som används i U2711 är ju vid första anblicken att denna nya panel använder sig av något som kallas för AH-IPS samt att färgåtergivning är klassificerad som Adobe RGB , trots att CCFL har blivit ersatt med W-LED. Kanske får vänta på en U2713 trots allt

Uppdatering : LG sparkar även igång massproduktion av en 30" panel med benämningen LM300WQ6 under tredje kvartalet 2012. Båda dessa paneler kommer att ersätta de paneler som produceras idag. Så med andra ord kommer vi troligtvis att få se en U2713 i slutet på detta år och en U3013 i början på 2013. Det Kommer även att tillverkas 2 st 24" AH-IPS 1920x1200 paneler, ena med sRGB och den andra med Adobe-RGB, för de som är intresserade av den storleken. Tydligen var herrarna på Engadget riktigt imponerade av den nya AH-IPS tekniken - "LG's new ultra-high resolution AH-IPS displays, simply stunning at any size"

Ber om ursäkt att jag avvek från trådens ursprungliga ämne för en stund.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Jag skulle vara försiktig eftersom Samsung har ofta problem med sin skärmar nu för tiden!
Välj istället Dell u2711 som är ett mycket bättre val imo.

Läste något om att (i en annan tråd) att de ska ha jobbat på just kvalitéförbättringar och kontroller i och med denna modell. S27A850D var det ju si och så med när det gäller kvalitetskontrollen.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Första recensionerna börjar strömma in med positiva omdömen kring denna nya modell. Bara att hoppas att trenden håller i sig och att de verkligen har förbättrat sin QC.

http://hardforum.com/showpost.php?p=1038538030&postcount=24

Permalänk
Skrivet av DeepBlue:

Ja för dessa syften lär den duga alldeles utmärkt. Förövrigt finns det vissa indikationer på att vi får se en "refresh" på Dell's 27" modell redan i slutet av detta år. Då är det drygt 2 år sedan de släppte U2711 och dom brukar förnya vartannat år. Det sammanfaller även bra med den nya 27" panel från LG som går in i massproduktion under andra kvartalet i år. Eftersom Dell uteslutande använder sig av LG's paneler så lär det vara följande panel som kommer att användas.

Module LM270WQ3 Size 27" Tech AH-IPS Resolution 2560 x 1440 Brightness 350 Contrast Ratio 1000:1 Viewing Angles 178/178 Colour Coverage Adobe RGB Backlight W-LED

Skillnaden mot den gamla panelen som används i U2711 är ju vid första anblicken att denna nya panel använder sig av något som kallas för AH-IPS samt att färgåtergivning är klassificerad som Adobe RGB , trots att CCFL har blivit ersatt med W-LED. Kanske får vänta på en U2713 trots allt

Uppdatering : LG sparkar även igång massproduktion av en 30" panel med benämningen LM300WQ6 under tredje kvartalet 2012. Båda dessa paneler kommer att ersätta de paneler som produceras idag. Så med andra ord kommer vi troligtvis att få se en U2713 i slutet på detta år och en U3013 i början på 2013. Det Kommer även att tillverkas 2 st 24" AH-IPS 1920x1200 paneler, ena med sRGB och den andra med Adobe-RGB, för de som är intresserade av den storleken. Tydligen var herrarna på Engadget riktigt imponerade av den nya AH-IPS tekniken - "LG's new ultra-high resolution AH-IPS displays, simply stunning at any size"

Ber om ursäkt att jag avvek från trådens ursprungliga ämne för en stund.

Dom där nya LG-skärmarna känns väldigt intressanta. Både 27 och 30". Äntligen något nytt på skärmfronten värt att vänta på.

Permalänk
Medlem

Snubblade över denna, ingen riktig recension kanske men ändå något. http://www.pcworld.idg.com.au/review/monitors/samsung/series_8_s27a850t/420536

Vet inte varför det inte dykt upp fler recensioner, den har ju funnits i lager flera veckor nu känns det som.

Permalänk
Medlem

Jag inhandlade precis denna skärm! Inga pixelfel. Jag vet inte så mycket om backlight bleed men tycker att om man har en helt svart bild så är den bilden helt svart och alla kanter ser helt normala ut. Har bara spelat 2 matcher starcraft på den men input lag verkar inte förekomma så att jag märker av det iaf. Upplösningen e enorm skillnad mot 1080p. Tycker att betraktningsvinklarna känns mycket bättre än på min gamla benq g2420hdbled allt ser helt normalt ut oavsett hur man rör huvudet från sida till sida framför skärmen. Ytan e ganska matt och man kan inte spegla sig i den men jag ser inga problem med nåt anti-glarefilter.

Jag har inte någonting negativt alls att säga om den när jag tänker efter. Personligen kan jag bara rekommendera denna skärmen.

Permalänk
Medlem

Gretjek: Funderar på just denna skärm eller Dell u2711 men eftersom jag bor i en mindre stad där det inte finns några kedjor som har någon av dessa skärmar är det svårt att jämföra själv vilket gör att man måste gå på recensioner och vad folk tycker. Du har inte spelat något fps och sett något problem med ghosting och input lagg? Backlight bleeding så kan du släcka ner rummet och ha en helt svart bild. Då ser du oftast runt kanterna om ljuset tränger in i bilden eller inte.

Kul att du är nöjd iaf

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Skrivet av skocke:

Snubblade över denna, ingen riktig recension kanske men ändå något. http://www.pcworld.idg.com.au/review/monitors/samsung/series_8_s27a850t/420536

Vet inte varför det inte dykt upp fler recensioner, den har ju funnits i lager flera veckor nu känns det som.

Det finns ett gäng recensioner redan, det är precis samma skärm som 850D. Som vanligt har Konsumentguiden mer än Prisjakt.

http://www.konsumentguiden.se/dator/bildskarm/lcd_monitorer/s...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12142512']Det finns ett gäng recensioner redan, det är precis samma skärm som 850D. Som vanligt har Konsumentguiden mer än Prisjakt.

http://www.konsumentguiden.se/dator/bildskarm/lcd_monitorer/s...

Vad har du för källa på att det är exakt samma skärm? Kan det inte t.ex. vara tal om en uppdaterad version med förhållandevis små ändringar?

Permalänk
Skrivet av Gretjek:

Jag inhandlade precis denna skärm! Inga pixelfel. Jag vet inte så mycket om backlight bleed men tycker att om man har en helt svart bild så är den bilden helt svart och alla kanter ser helt normala ut. Har bara spelat 2 matcher starcraft på den men input lag verkar inte förekomma så att jag märker av det iaf. Upplösningen e enorm skillnad mot 1080p. Tycker att betraktningsvinklarna känns mycket bättre än på min gamla benq g2420hdbled allt ser helt normalt ut oavsett hur man rör huvudet från sida till sida framför skärmen. Ytan e ganska matt och man kan inte spegla sig i den men jag ser inga problem med nåt anti-glarefilter.

Jag har inte någonting negativt alls att säga om den när jag tänker efter. Personligen kan jag bara rekommendera denna skärmen.

Har själv funderat på denna skärm så det vore kul om du kunde ta en bild på en svart bakgrund i ett mörkt rum.

Har dom gjort en S27A850T men minimal till ingen blb så misstänker jag att detta blir skärm nr#1 ganska snart :).

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12142512']Det finns ett gäng recensioner redan, det är precis samma skärm som 850D. Som vanligt har Konsumentguiden mer än Prisjakt.

http://www.konsumentguiden.se/dator/bildskarm/lcd_monitorer/s...

Recensionerna är allt från 2-6 månader gamla och verkar vara på S27A850D och inte på S27A850T.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Vad har du för källa på att det är exakt samma skärm? Kan det inte t.ex. vara tal om en uppdaterad version med förhållandevis små ändringar?

De har bytt ut en DVI-ingång till HDMI. Det är med stor sannolikhet den enda märkbara skillnaden.
Som jag redan förklarat i en annan tråd så kan produkter förbättras kontinuerligt, det finns något som heter revisioner.

Skrivet av Stefanp67:

Har själv funderat på denna skärm så det vore kul om du kunde ta en bild på en svart bakgrund i ett mörkt rum.

Har dom gjort en S27A850T men minimal till ingen blb så misstänker jag att detta blir skärm nr#1 ganska snart :).

Recensionerna är allt från 2-6 månader gamla och verkar vara på S27A850D och inte på S27A850T.

No shit Sherlock?

Hör av er direkt till Samsung om ni nu tror att de har prånglat ut skärmar med välidgt ojämnt bakgrundsbelysning i nio månader och nu helt plötsligt fixar problemet genom att släppa en "ny modell" med en annan bokstav på slutet.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hur toggla mellan settings?

Jag har en fråga som gäller växlande mellan olika lägen.

På min nuvarande skärm har jag fyra lägen att välja mellan, som alla går att ställa in manuellt (inte bara "Custom"-läget). Ett knapptryck på skärmen visar upp dessa fyra samt vilken av dem som är vald. Ett ytterligare tryck på samma knapp flyttar inställningen ett hack. Om jag nu inte rör någon knapp på ett par sekunder, försvinner menyn. Mycket enkelt och bra.

Säg att jag har haft S27A850T ett tag och ställt in ett par olika lägen/"settings" för olika ändamål. Jag vill nu byta från setting 1 till setting 2. Exakt vilka knappar måste jag trycka på och i vilken ordning?

Jag är smått orolig över att man med dessa nya skärmar måste in i olika submenyer och hålla på med flera knappar. Om jag köper denna skärm, kommer jag att använda den i flera år och i alla tänkbara rumsbelysningar. Kontrast och ljusstyrka kommer att ändras ett par gånger per dag. Jag vill inte hålla på att navigera i idiotmenyer varje gång, utan en ändring ska allra helst kunna genomföras med en knapp. Oroar jag mig i onödan?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

Jag tror brightness är en snabbknapp åtminstone är det det på min S24A850DW om man inte har headsetet anslutet till skärmen då blir den snabbknappen volym istället. Kan tillägga att på min S24A850DW går det att konfigurera in skärmlägesväljaren MAGIC (standard, game, cinema ...) som snabbknapp men det krävs ändå ca 3 knapptryck innan du är inne - fast menyerna kan ju vara helt annorlunda på S27A850T jämfört med S24A850DW så kanske någon som har skärmen bör svara.

Sen jag bytte till IPS/PLS från TN-panel har jag aldrig behövt ändra skärmläget, det ser bra ut i spel, film eller på skrivbordet mest hela tiden. Brightness kan vara bra att dra upp om det är riktigt ljust eller ner om det är mörkt.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Tack för svaret Stefan.

Jag hittar inte tråden nu, där du tipsar om att Dustin nu säljer 24" för 3200kr, så jag skriver här. Jag slog till på en sådan och första intrycket är gott. I ett mörkt rum och svart bild med ljusstyrka och kontrast uppdraget till 100, kan man se en aning backlight bleed/clouding, men det är inte alls mycket. Naturligtvis kommer man aldrig att använda de inställningarna vid de förhållandena (100 ljusstyrka i mörkt rum). BLB är alltså absolut 0 problem på mitt exemplar. Nu vet jag inte om exemplaren skiljer sig beroende på batch/tillverkningsdatum, men om så är fallet kan jag ju rekommendera folk att slå till nu direkt, åtminstone med avseende på BLB. Idag torsdag har det gått en vecka sedan Dustin sänkte priset, så de kanske höjer snart.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Skrivet av bartil:

Tack för svaret Stefan.

Jag hittar inte tråden nu, där du tipsar om att Dustin nu säljer 24" för 3200kr, så jag skriver här. Jag slog till på en sådan och första intrycket är gott. I ett mörkt rum och svart bild med ljusstyrka och kontrast uppdraget till 100, kan man se en aning backlight bleed/clouding, men det är inte alls mycket. Naturligtvis kommer man aldrig att använda de inställningarna vid de förhållandena (100 ljusstyrka i mörkt rum). BLB är alltså absolut 0 problem på mitt exemplar. Nu vet jag inte om exemplaren skiljer sig beroende på batch/tillverkningsdatum, men om så är fallet kan jag ju rekommendera folk att slå till nu direkt, åtminstone med avseende på BLB. Idag torsdag har det gått en vecka sedan Dustin sänkte priset, så de kanske höjer snart.

Jag får gratulera till ditt "klipp", en S24A850DW för 3200kr och dessutom utan blb är en riktigt bra skärm :D. Själv har jag vant mig vid lite blb i högra nederkanten och när det är ljust på rummet så syns den knappt. Här kommer en bild på min S24A850DW i ett lite rum med lite dagsljus, turligt nog stör inte min blb vid filmvisning eller om jag gamar i 1920x1080 eftersom den då ligger i "sorgkanten":

Mina inställningar på skärmen är:

Brightness: 27 (=120 lux)
Red: 51
Green: 53
Blue: 46
Gamma: Mode 1 (ca 2.0 i gamma men min kalibrerade profil ger gamma 2.2)

Kan också tipsa lite om gamma lägena på skärmen:

Gamma Mode 1 ger ett gamma på ca 2.0
Gamma Mode 2 ger ett gamma på ca 2.2
Gamma Mode 3 ger ett gamma på ca 2.35

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Så, då har jag, trots bristande ekonomi, slängt iväg en beställning utav modellen. Kommer rapportera över minsta form av BLB då jag är oerhört allergisk mot sådant. Jag hade, precis som många andra, antagligen valt en u2711 om inte det fruktansvärda ag-filtret kletats ut över skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excrementory:

Så, då har jag, trots bristande ekonomi, slängt iväg en beställning utav modellen. Kommer rapportera över minsta form av BLB då jag är oerhört allergisk mot sådant. Jag hade, precis som många andra, antagligen valt en u2711 om inte det fruktansvärda ag-filtret kletats ut över skärmen.

Samma här :). Sitter på 23" Dell med ISP panel och det är den bästa skärmen jag haft men den är för liten. Har också haft en Benq 24" med PVA panel men där var färgerna inte lika bra som på Dell skärmen samt svärtan var inte det bästa. Nu blir det dock nya bekymmer iom den höga upplösningen på 27"-aren. Lär få sänka grafikinställningar i en del spel för att det ska flyta bra antar jag hehe eller så får man köpa gtx670 när det börjar närma sig ca 3000kr.

Iaf så skriver också några ord sen ner man fått skärmen. Det är lite konstigt att det knappt finns nåt info om den...har ju varit ute ett par månader trotts allt?

I slutet av året kommer ju också nya skärmar från Dell med de nya fina panelerna som det pratas om i annan tråd men det känns inte motiverat att sitta och vänta ett halvår på nya modeller...i värsta fall blir det att sälja Samsungen och köpa den nya Dell:en om skillnaden blir stor. Om man nu blir nöjd med Samsungskärmen fram tills dess :=)