Permalänk
Medlem

Jag är okej med att folk säger LOL. Så länge de inte börjar med l337-h4xX0r fasoner.

teh, ubar, pwn/pwned/pwning (muppig felstavning av ordet own/owned/owning som jag också avskyr), roxX0r och så vidare.

Sådant tycker vi inte om.
Sedan så bör man avrätta alla som säger internetförkortningar i verkliga livet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE

Sedan så bör man avrätta alla som säger internetförkortningar i verkliga livet.

IRL menar du?

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas alla är medvetna om att ni har liknande grejer för er själva..

I delar av min bekantskapskrets missbrukar vi tex budjetkedjan Willy:s namn rätt mycket (är 4 av oss som extrajobbar där), det låter troligen rätt skumt för utomstående...

Visst låter inte överdrivet användande av lol särskilt seriöst, men man kanske ska lugna sig lite med kommentarerna....

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
ordet LOTTO har inget med ett lotteri på svenska som många tror, utan det är helt enkelt snott från norskan/danskan där lotto betyder TUR.

spela på en norsk server så fattar ni.

En film gjort av en lirare på WZ:
http://w1.431.telia.com/~u43114264/LottoMannen.avi

Heh...

Permalänk
Medlem

Jag HATAR folk som säger lol...

Visa signatur

P4E Prescott 3.0GHz, MSI PT880 NEO, Seagate 40GB, 80GB och 200GB, 1024MB DDR
HIS ATI Radeon 9800Pro 128DDR, 17" TFT Samsung, LG 52x, LG CDRW 48x24x48x
Soundblaster Live! 5.1, Logitech Momo Force

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Order lol missbrukas totalt utav dagens små barn, dom under 16 år speciellt.

Själv så använder jag det när nåt verkligen får mig att skratta, annars blire mest hehe lr olika smiles...

Sen angående cs: jag spelade det i dom första betan, för ett antal år sen då det va i stort settbara inbitna hardcore player som spelade det, då va det skoj. Nu är det förstörd av småbarn som tror dom är bäst.

Håller med dig fullständigt ang. alla småbarn som tror dom är bäst! Men gör så här: Samla ihop ett par polare som va med på den gamla 5.2 tiden, o isolera er från allt va publika servrar heter, o spela cs 6.5 eller nån äldre version! Det är så in i HELVETE kul!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Något som jag blir lite störd på är när personer utbrister:
- En sån jävla bögtur han har!

Sedan när har bögar mycket tur? :confused::D

Visa signatur

XP2200+ | 512ddr | Ti4600 | 959NF | MX 310 | func surface

What did the dick say to the condom? - Cover me, I'm going in!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer
Varför säger du LOL om du inte vet vad det betyder?

Om du nu var allvarlig med att du inte visste vad det betydde så kan jag tala om att det betyder Laughing Out Loud.

Som du säger så är det många som missbrukar "ordet" LOL. Mest i CS om jag ska vara ärlig. Hur ofta har man inte försökt förklara för småttingarna att "Nu spelar jag LOL!!" inte låter klokt.

Några andra favoriter:

"lol?" med betydelsen "är det här roligt eller ej? jag vet inte själv..."
"men loooool" med betydelsen "ojdå, nu gjorde jag/någon bort mig/sig"
"Nu går det inte LOL precis." med betydelsen "nu spelar jag dåligt"
"Fan vilket lol spel." med betydelsen "nu spelar vi verkligen dåligt"
"är han lol eller?" med betydelsen "ojojoj, vilken nybörjare. han spelar ju så man skrattar åt honom"
"jag lolclanar" med betydelsen "jag har snott en clantag och låtsas att jag är med i den clanen"

Alla de här har jag själv läst när jag har spelat CS. Tråkigt men sant.

En annan missuppfattning hos många CS-spelare är att man kan säga "bugg" om allt.

"Jävla buggspel!!" med betydelsen "fan, jag dog och vill ha nått att skylla på!! :mad:"
"Men buggdator" med betydelsen "fan, jag dog och vill ha nått att skylla på!! :mad:"
"BUGGSERVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" med betydelsen "fan vad det laggar!"

De har jag också sett med egna ögon.

Sen har vi ju alltid klassikerna "men"

"men lol"
"men lagg"
"men hs"
"men fusk"

Vad pysslar dem med?

Sen har vi ju "damp" som också missbrukas. Tror inte hälften vet vad det rör sig om och tror att det är någon slags CP-skada.

"Barn" verkar också vara väldigt populärt i CS kretsar.

"Turbarn"
"lottobarn"
osv. osv.

"Aeg" är också populärt. Varför flyttar dom inte till Danmark?

Sist men inte minst vill jag belysa problemet "lotto"

Så fort du får ett HS på någon under 15 år (generaliseringar är underbart ) så är det 99% chans att de skriver "lotto!" (går även att kombinera med "men". Det blir då "men lotto!"). Med "lotto" vill de ha sagt att du bara har tur. Får du in ett HS på dem så är det bara tur. Jag brukar i sådana lägen skriva "aha, jag förstår. När du får HS är det skill, men när jag får det är det tur?". Får tyst på en del av dem, men de flesta lever med uppfattningen att de är bättre än dig. Även om du så bevisar det gång på gång att så inte är fallet. Det enda som kan fungera då är att skriva "v75", "stryktips!", "keno" eller "Harry boy".

Kombinerar vi alla orden jag har tagit upp får vi meningar i stil med:

"Men loooooool! Jävla lottodampbarn! Det är bara för att buggservern buggar så som du dödade mig. Jag aeger dig!"

EDIT: tanke fel

En utmärkt beginners guide för CS-spelare, men jag skulle vilja lägga till en sak angående "lol?". Mycket riktigt kan det användas för att visa att man inte vet om något är roligt, men det kan också beskriva förvåning, tex "Jag kan inte förstå att han verkligen gjorde så där" eller "Hur kunde jag dö DÄR?"

Visa signatur

Bojkotta velotex!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer

Vad har det där med "LOL" att göra?
Ser mer ut som om du försöker ventilera fördomar mot invandrare :/

Varför reagera du på hans inlägg - men inte på personen som skrev att han hatade britter över allt annat, och sa att britter är korkade, etc etc etc...?
Verkar lite orättvist. :>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obfleur

Varför reagera du på hans inlägg - men inte på personen som skrev att han hatade britter över allt annat, och sa att britter är korkade, etc etc etc...?
Verkar lite orättvist. :>

Men vad fan, livet är orättvist

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

SUG = Sverige Utan Göteborgshumor

Visa signatur

Jag är en n00b, om du inte gillar min frågor så lär upp mig, då ställer jag dem inte...

Inte för att jag är anti eller nåt.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fangio
Jag HATAR folk som säger lol...

lol. Hata mig hårt...

Visa signatur