[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem

här är ett spel som jag tycker har bra musik, aldrig blivit att jag kört klart spelet trist nog då annat kommit ivägen.

https://vocaroo.com/17MK0HLervR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

här är ett spel som jag tycker har bra musik, aldrig blivit att jag kört klart spelet trist nog då annat kommit ivägen.

https://vocaroo.com/17MK0HLervR4

Vafan Axiom Verge är väl inte så jävla gammalt så det platsar här?

HELVETE DET ÄR DET!. Sjukt underskattat spel. Jag tyckte inte om det alls, men mest för estetiken och temat överlag. Men spelet i sig var riktigt vasst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

HELVETE DET ÄR DET!. Sjukt underskattat spel. Jag tyckte inte om det alls, men mest för estetiken och temat överlag. Men spelet i sig var riktigt vasst.

Visst är det Axiom Verge och jodå det platsar in i tråden, tiden passerar fort 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Jävlar missade jag att det var en axiom verge låt?
Jag får skämmas!
Kände att den nog var en modern retrotitel men tänkte aldrig på det spelet fast jag spelat ut det för några år sen.
Grymt soundtrack och väldigt imponerande metroidvania skapat av en enda person!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

https://vocaroo.com/15vuNJ4dZ5y0

Sista spelet jag någonsin förbokade. Inte för att det var på något sätt dåligt, tvärt om! Det är en fantastisk upplevelse än idag. Men efter det fick det vara nog med förbokningar osv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

<Uppladdad bildlänk>

Sista spelet jag någonsin förbokade. Inte för att det var på något sätt dåligt, tvärt om! Det är en fantastisk upplevelse än idag. Men efter det fick det vara nog med förbokningar osv!

Det temat kände jag igen direkt, men den exakta version är jag osäker på om jag hört förut... Blev osäker om det är ettan eller tvåan?
Ger nån annan chans på den (har inget på G iallafall)

Hint: det är inte Portal, men...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ah fina minnen. Jag låter också någon annan ta den.

Hint: 🇸🇪

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

<Uppladdad bildlänk>

Mirrors Edge.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det temat kände jag igen direkt, men den exakta version är jag osäker på om jag hört förut... Blev osäker om det är ettan eller tvåan?
Ger nån annan chans på den (har inget på G iallafall)

Hint: det är inte Portal, men...

Instrumentella till Miskovsky's dänga "Still Alive" vilket såklart gör hinten med Portal dubbelt så bra

Skrivet av IoWa01:

Ah fina minnen. Jag låter också någon annan ta den.

Hint: 🇸🇪

Snyggt!

Skrivet av Sarato:

Mirrors Edge.

Stämmer bra! Riktigt bra spel för sin tid och något jag, kan säkert ha fel, var startskottet för det mer parkouriga rörelsemönster som blev vanligare efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Instrumentella till Miskovsky's dänga "Still Alive" vilket såklart gör hinten med Portal dubbelt så bra

Snyggt!

Stämmer bra! Riktigt bra spel för sin tid och något jag, kan säkert ha fel, var startskottet för det mer parkouriga rörelsemönster som blev vanligare efteråt.

Härligt!

Då tar vi nästa!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Härligt!

Då tar vi nästa!

<Uppladdad bildlänk>

Ser väldigt Alice i Underlandet ut.. Så Alice in Wonderland blir min chansning, finns ju några genom årtiondena.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ser väldigt Alice i Underlandet ut.. Så Alice in Wonderland blir min chansning, finns ju några genom årtiondena.

Nix. Spelet har ingen koppling till Alice i underlandet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Härligt!

Då tar vi nästa!

<Uppladdad bildlänk>

Ingen som helst aning så chansar totalt random på the night of the rabbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Ingen som helst aning så chansar totalt random på the night of the rabbit

Inte det heller.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Legend of Mana?

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Legend of Mana?

Nix. Det är en konsolgeneration nyare.
Ledtråd 1:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Hmmm, ps2-eran har jag för dålig koll på, men det ser ju ändå rätt RPG-igt ut. Något Atelier kanske?
Atelier Iris: Eternal Mana?

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna säga att namnet har med den nordiska mytologin att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Hmmm, ps2-eran har jag för dålig koll på, men det ser ju ändå rätt RPG-igt ut. Något Atelier kanske?
Atelier Iris: Eternal Mana?

Inte det heller.

Skrivet av Kalasis:

Skulle man kunna säga att namnet har med den nordiska mytologin att göra?

Stämmer bra det!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Ledtråd #2:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Tors farsas klot säger jag för att jag inte vill gissa rätt och behöva vara kreativ och slänga in nästa spel

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grilljohan:

Tors farsas klot säger jag för att jag inte vill gissa rätt och behöva vara kreativ och slänga in nästa spel

Annars kan du gissa rätt för att sedan lämna över bollen till valfri person som ställer upp.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.