Fuska i Starcraft 2? Var går gränsen?

Permalänk

Fuska i Starcraft 2? Var går gränsen?

Hej,

Är det vanligt förekommande att folk har "hacks" installerade? Så man slipper "fog of war"? Aldrig siktat på detta själv men intressant att veta om folk gör detta och hur.

I dagsläget använder jag "Stronger Team Colours", som inte är fusk-klassad, direkt. Även om det är en definitionsfråga.

Såhär ser det ut:

Vad tycker ni om det? Är det fel?

I teorin är det ju inte långt borta från en skylt som hänger över cloakade Ghosts som säger "JAG ÄR HÄR!", men överlag känns det inte som att det påverkar spelet i användarens fördel mer än att det blir lättare att se.

Jag har också moddat mitt Starcraft 2 till Koreanska via "viable.txt" och "Repair Tool". Så har inte micklat med några filer direkt. Bara skrev "koKR" på språket och körde "Repair Tool".

Detta ger inte heller någon klar fördel men balanserar kanske på gränsen för vad som skulle kunna bli uppenbart fusk.

Strider detta mycket mot Blzzards "EULA", eller vad det heter? Kan det anses som fusk på något sätt? Hur fungerar "Map hack" (ni vet, så man slipper fog of war) och är det, enligt Blizzard, okej att göra såhär?

I någon video såg jag att de tyckte Stronger Team Colours var bra!

Tack!

Permalänk
Medlem

Du får mixtra med vad du vill i princip så länge det inte ger dig en orättvis fördel.. Och förstärka några färger räknas nog inte som fusk

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Om inte annat så är det fantastiskt tråkigt att vinna/förlora på fuks

Permalänk
Medlem

Att byta färger är inget fusk, och Fog of war kan man inte bara ta bort.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Sedan så är det jädrigt malligt att man alltid krossar någon som sedan visar sig alltid fuska.

Lättare om man är macrospelare än tricksspelare. *;)