D3 Vilken karaktär och varför?

Permalänk

D3 Vilken karaktär och varför?

Hej!

Kollade lite snabbt och hittade ingen liknande tråd så jag gör en ny!

Frågan är enkel vilken karaktär tycker ni är bäst eller roligast och varför?

Permalänk
Medlem

men allt sånt är ju smaksak, jag kör själv barb har alltid gillat spela dom av nån anledning. Tycker annars munken är den enda intressanta, varken witch doctor eller wizard är nåt jag direkt kommer spela som.

Permalänk
Medlem

Barbar verkar dötråkig.. så när jag får min CE blir det nog Demonjägaren i brist på annat..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Har alltid tyckt att närstrids karaktärer som barbar varit väldigt tråkiga för man inte känner sig så stark som jag skulle vilja. Nu med ragdoll fysik och liknande känner man sig dock riktigt mäktig och det gillar jag!
Har dock bara spelat betan än

Permalänk

barb är väldigt skön att spela med, och det fysikmotorn tillsammans med ljudet gör fighterna brutala och tillfredställande!

däremot tror jag range-klasser har en väldig fördel genom kampanjen.

Permalänk
Medlem

Har lirat till lvl10 på barb och lvl 8 som Demon Hunter. Gillade verkligen barb "smash" effekter Allt bara flyger!!

Kommer dock satsa mer på Demon Huntern eftersom jag älskar pilbåge när jag lirar RPG/MMORPG. Lvlar även snabbare med denna.

Permalänk
Skrivet av Sparvone:

Har lirat till lvl10 på barb och lvl 8 som Demon Hunter. Gillade verkligen barb "smash" effekter Allt bara flyger!!

Kommer dock satsa mer på Demon Huntern eftersom jag älskar pilbåge när jag lirar RPG/MMORPG. Lvlar även snabbare med denna.

Har hört många som tycker att Deamon Hunter är extremt tråkigt ^^
Kul att någon gillar den dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachiibou:

Har hört många som tycker att Deamon Hunter är extremt tråkigt ^^
Kul att någon gillar den dock!

Jag älskar den nu när man har fått lite nya skills Men som sagt är endast lvl 8 på den.

Permalänk
Medlem

Jag har mitt sikte inställt på Witch Doctor mest för att det verkar vara en "well-rounded" klass många mycket olika typer av spells

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk

Demon Hunter.
Lirar alltid någon form utav av stealth-karaktär i RPG's.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Skrivet av Sparvone:

Jag älskar den nu när man har fått lite nya skills Men som sagt är endast lvl 8 på den.

Det är nog bra att ha en deamon hunter på sitt lag eftersom han/hon gör väldigt mycket dps eller?

Permalänk
Medlem

Sorc, lätt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tachiibou:

Det är nog bra att ha en deamon hunter på sitt lag eftersom han/hon gör väldigt mycket dps eller?

Skulle tippa på att alla klasser gör lika mycket DPS i diablo3.

Dessutom kommer det aldrig gå att ta reda på, dps mätare lär inte va något som kommer komma.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Wizard bara för att hon e kung gillar att grilla alla mobs med spells osv ;p. efter den så blir det antingen witch doctor eller deamon hunter

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Hjälpsam

Melee Wiz - För att det verkar funka och är utmanande (lvl17 so far)
Monk - Verkar funka för DPS, tank och support endgame
Sedan få vi se, DH är en väldigt aktiv karaktär som man får minimaxa skills och position för att få funka bra kan vara en kul utmaning.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fenix:

Barbar verkar dötråkig.. så när jag får min CE blir det nog Demonjägaren i brist på annat..

Haha, älskar Svenska i spelsammanhang

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Wizard, gillar spelstilen ^^

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Wizard, bara för att det känns bäst...

Permalänk
Medlem

Vilken klass tror ni kommer klara sig bäst själv igenom Hardcore ?

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s