hjälp med värdering av spelsamling FF

Permalänk
Medlem

hjälp med värdering av spelsamling FF

Hej! Går i tankarna att sälja min samling av final fantasy titlar då jag känner att det är mer lockande
att utöka min NES-samling.

Skulle gärna vilja ha lite hjälp att vardera produkterna om man skulle sälja det i tex, ett paket.

Vill inte använda mig av tradera då dem tar ut hutlösa annonskostnader nuförtiden.

Så min samling då, anges inget så är spelet komplett med manual+kartong.

NES
Final Fantasy I, NTSC,

SNES
Final fantasy IV, JAP
Final Fantasy V JAP
Final Fantasy VI, JAP
Final Fantasy Mystiq quest legend, PAL (Endast kasett)
Final Fantasy III (VI), NTSC,

Gameboy
Final Fantasy Legend I, PAL (endast kasett)
Final Fantasy Legend II, PAL (endast kasett)
Final Fantasy Legend III, PAL (endast kasett)

Playstation
Final Fantasy Anthology, PAL
Final Fantasy VII, PAL
Final Fantasy VIII, PAL
Final Fantasy IX, PAL

Playstation 2
Final Fantasy X, PAL
Final Fantasy X-2, PAL
Final Fantasy XII, PAL
Final Fantasy VII Dirge of cerberus, PAL

Nintendo DS
Final Fantasy III, PAL
Final Fantasy XII Revenant wings, PAL
Final Fantasy CC Ring of Fates, PAL
Final Fantasy CC Echoes of time, PAL

PSP
Final Fantasy I, PAL
Final Fantasy II, PAl
Final Fantasy VII Crisis Core, PAL
Final Fantasy Dissidia, PAL

playstation 3
Final Fantasy XIII, PAL
Final Fantasy XIII-2, PAL

PC
Final Fantasy XI, Van diel collection

VHS
Final Fantasy

DVD
Final Fantasy VII

Hoppas verkligen nån här sitter och kan lite om värdet

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk

jag skulle iaf lägga upp en annons på http://www.blocket.se

Visa signatur

Intel(R) Core(TM)i7-3770 CPU @ 3,40 GHz I AMD radeon(TM) HD 7770 2 gb I 12 gb ram I 1 tb hdd

Permalänk
Medlem

kanske t.om ebay och sälja de globalt ist? lite mer krabb men kan tänka mig att de ger mera då väldigt många av dom titlarna har bra samlarvärden

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

hörde du gillade final fantasy!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Medlem

Åh, kärlek!

Permalänk

Har nästan exakt samma samling som du, saknar några saker som legend of the crystals. Var så fanatisk att jag spelade XI ihärdigt i tre månader tills jag insåg att jag faktiskt egentligen hatade spelet och att det bara var slöseri med tid ..

Angående värdering, inte en aning. Sorry för off topic

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem

när det gäller NES/SNES så räcker det inte att skriva "komplett" för att få ett ungefärligt värde, deras förpackning gör ju att komplett ändå kan se ut som nått katten släpat in. (efter att den lekt med det)

gäller iof de andra plattformarna också, men inte så som pappkartongsplattformarna riktigt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

Har nästan exakt samma samling som du, saknar några saker som legend of the crystals. Var så fanatisk att jag spelade XI ihärdigt i tre månader tills jag insåg att jag faktiskt egentligen hatade spelet och att det bara var slöseri med tid ..

Angående värdering, inte en aning. Sorry för off topic

Jo jag gav faktiskt det en chans med i ett par månader, svårighetsgraden var minst sagt hög!

Synd att det känns som att med livet som det är nu kommer jag aldrig kunna spela igenom dem igen =/. Gett mig på försök varje år men har aldrig haft tiden till det och tror inte jag kommer ha det i framtiden heller =/.

Skrivet av AndreaX:

när det gäller NES/SNES så räcker det inte att skriva "komplett" för att få ett ungefärligt värde, deras förpackning gör ju att komplett ändå kan se ut som nått katten släpat in. (efter att den lekt med det)

gäller iof de andra plattformarna också, men inte så som pappkartongsplattformarna riktigt.

Jo jag vet, spelen är ju inte ospelade och inplastade direkt, men alla flikar är hela och kartongen i bra skick, (B+) kanske.

Skrivet av jerkaaaa:

kanske t.om ebay och sälja de globalt ist? lite mer krabb men kan tänka mig att de ger mera då väldigt många av dom titlarna har bra samlarvärden

Vet inte vad det skulle ge då 80% av titlarna är bergsala ex tror jag värdet är högst på svenska marknaden

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Åh, kärlek!

Absolut, det är med tårar i ögonen men kan inte motivera att ha dem då jag inte
kan ge den tid ^^

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Absolut, det är med tårar i ögonen men kan inte motivera att ha dem då jag inte
kan ge den tid ^^

Och? Håll den bevarad i en låda, de tar inte direkt mycket plats. Du kommer ångra dig i livet om du säljer det där, tro mig.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.