Följ Black Week på SweClockers

Ingenting syns på skärmen - fläktarna fungerar och alls lyser på.

Permalänk
Medlem

Ingenting syns på skärmen - fläktarna fungerar och alls lyser på.

Hej clockers. Min polare har köpt en ny dator som han satte ihop. Vi lyckades få igång efter många om och men, men nu när han ska koppla in skärmar(Han har provat med en datorskärm med en dvi->vga adapter och TV med HDMI) så fungerar det inte. Ingenting syns.

Kan det vara att grafikkortets strömförsörjningsgrejer sitter på samma sladd?

Hans nätaggregat är ett be quiet! Pure Power L7 530W 80+ Bronze.
Grafikort är ett 6870.

Säg till om jag har glömt skriva något viktigt som ni behöver veta!

Permalänk
Medlem

vad sitter på samma sladd?
dom 2 6-pins kontakterna?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

vad sitter på samma sladd?
dom 2 6-pins kontakterna?

Ja precis. Har varit så för mig förut.

Permalänk
Medlem

om jag läst rätt så ska dom sitta i samma kontakt i nätagget (om det är modulärt).
jag har haft samma problem (enligt din beskrivning) kolla att alla kontakter är i.
det kan även vara så att en "motherboard stand-off" kortsluter moderkortet.

lite mer specs hjälper kanske också hehe

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Hej clockers. Min polare har köpt en ny dator som han satte ihop. Vi lyckades få igång efter många om och men, men nu när han ska koppla in skärmar(Han har provat med en datorskärm med en dvi->vga adapter och TV med HDMI) så fungerar det inte. Ingenting syns.

Kan det vara att grafikkortets strömförsörjningsgrejer sitter på samma sladd?

Hans nätaggregat är ett be quiet! Pure Power L7 530W 80+ Bronze.
Grafikort är ett 6870.

Säg till om jag har glömt skriva något viktigt som ni behöver veta!

Har ett väldigt liknande problem, vore tacksam om nån kunde hjälpa med detta ^^

Permalänk
Medlem

Kolla så ni satt distanserna till moderkortet på rätt ställe. Starta med endast ett minne i ifall ngt av minnena är trasigt.

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SgtAMG:

Kolla så ni satt distanserna till moderkortet på rätt ställe. Starta med endast ett minne i ifall ngt av minnena är trasigt.

Distanserna sitter där dom ska.
Har testat att starta med allt mellan 1-4 stickor, samt att jag provat med minnen från en annan dator som fungerar. (Även testatat mina minnen i en annan dator och de fungerar där)

Permalänk
Medlem

Kan väll göra en liten halv take-over av tråden och skriva mina specs:
Asus M5A99X Evo
Phenom 2 black edition
Corsair XMS3 (3x2GB)
ASUS Radeon EAH4890
Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SgtAMG:

Han kollade detta, distanser är på sin plats och det fungerade inte även med 1 minnessticka.

Permalänk
Medlem

Troligen inte detta, men senast jag stötte på detta problemet var när jag byggde en polares dator halvtrött, 4 eller 8 pins strömkontakten bredvid CPUn, den är i kopplad va?

Visa signatur

Jag har värsta speldatorn, med massa komponenter.

Permalänk
Medlem

Noobenu:
Menar du att ni fick bild förut men inte nu längre?

Ha bara 1 skärm kabel (adapter) kopplad till grafikkortet när ni testar. Datorn kan skicka signalen till den andra kabel (adapter) trots att den andra skärmen/TV är avstängd.

Testa ditt nätagg och ditt grafikkort i hans dator.
Testa INTE hans nätagg.

Moderkortet har 2 kontakter på olika ställen som behöver kablar från nätagget.
Grafikkortet kan också behöva någon kabel från nätagget. Antal varierar.
Grafikkortet, minnen kablar mm kan sitta snett eller ej helt nedtryckt.

Minnen testar du 1 minne i taget i alla minnes platserna och sen olika kombinationer. I nyare generationers moderkort måste ibland en viss minnes plast har ett fungerande minne i satt för att datorns ska få bild eller starta.

Nollställa bios.
Finns flera sätt. Orka man läsa manualen gör man det sättet som står där. Annars kan man ta ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så att du slipper vänta i en hel evighet. Några var även tvungen att ta bort andra saker men det varierade mellan olika fel. Tex grafikkortet om de haft problem att få bild innan. Efteråt går du in i bios, ställ in det du vill och sparar.

stavfel mm
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sickly:

Troligen inte detta, men senast jag stötte på detta problemet var när jag byggde en polares dator halvtrött, 4 eller 8 pins strömkontakten bredvid CPUn, den är i kopplad va?

Den är i

Skrivet av panpo98:

Noobenu:
Menar du att ni fick bild förut men inte nu längre?

Ha bara 1 skärm kabel (adapter) kopplad till grafikkortet när ni testar. Datorn kan skicka signalen till den andra kabel (adapter) trots att den andra skärmen/TV är avstängd.

Testa ditt nätagg och ditt grafikkort i hans dator.
Testa INTE hans nätagg.

Moderkortet har 2 kontakter som behöver kablar från nätagget.
Grafikkortet kan också behöva någon kabel från nätagget. Antal varierar.
Grafikkortet, minnen kablar mm kan sitta snett eller ej helt nedtryckt.

Minnen testar du 1 minne i taget i alla minnes platserna och sen olika kombinationer. I nyare generationers moderkort måste ibland en viss minnes plast har ett fungerande minne i satt för att datorns ska få bild eller starta.

Nollställa bios.
Finns flera sätt. Orka man läsa manualen gör man det sättet som står där. Annars kan man ta ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så att du slipper vänta i en hel evighet. Några var även tvungen att ta bort andra saker men det varierade mellan olika fel. Tex grafikkortet om de haft problem att få bild innan. Efteråt går du in i bios, ställ in det du vill och sparar.

Ska pröva detta. Återkommer med svar inom kort(nån dag kanske..)