Följ Black Week på SweClockers

Testpilot: NZXT Kraken Elite 240 RGB V2 – Stilren och effektiv

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: NZXT Kraken Elite 240 RGB V2 – Stilren och effektiv

Testpiloten André "Yatagarasu" Uppman tar sig an den senaste AIO-kylaren i påkostade Kraken Elite-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg och trevlig kylare måste jag säga. Prislappen kommer ju därefter dock.

Permalänk
Medlem

Trettiotvåochnittio!? Skäms de inte?

Permalänk
Medlem

CAM är den största anledningen att jag INTE vill ha en NZXT-kylare. Ett oförhandlingsbart krav jag har på en kylar-drivrutin är att den ska vara set-and-forget. Den ska aldrig någonsin, av någon som helst anledning, göra något väsen av sig när jag inte manuellt väljer att ändra i inställningarna. Problemet jag har haft med CAM är att den poppar upp fönster om än det ena, än det andra. Berättar om uppdateringar och nya funktioner. Att den inte kunde logga in för att WiFi var nere när jag startade om datorn. Att min "session" har gått ut och jag behöver skriva in lösenordet igen. Osv. En jäkla CPU-kylare ska kyla CPU:n, inte hålla på att "hej, här är jag! se på mig! hallå?". Då väljer jag en annan kylare istället.

Permalänk
Medlem

Nu var det några år sedan jag använde en NZXT-kylare men det stora problemet var mjukvaran. Den måste ha blivit mycket bättre sedan dess då Yatagarasu lovordar den. Jag var inte direkt ensam som inte alls gillade den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Nu var det några år sedan jag använde en NZXT-kylare men det stora problemet var mjukvaran. Den måste ha blivit mycket bättre sedan dess då Yatagarasu lovordar den. Jag var inte direkt ensam som inte alls gillade den.

CAM brukar väl tävla med Asus skit om vem som har absolut sämst mjukvara.

Permalänk
Medlem

Jag känner igen det där. På något vis hade ASUS programvara blivit installerad på mitt Windows trots att jag aldrig använt ASUS-hårdvara på den datorn. Det har varit riktigt jobbigt att få bort mjukvaran med en massa bök i bl.a registereditorn.