Permalänk

Kan inte tabba ner BF3

Hej alla!

När jag försöker tabba ner BF3 så crashar det och tar ~ 15-20 minuter innan dator kan användas igen. Samtidigt även om jag stänger ner det genom "quit" så drabbas jag av spöklagg på datorn efter, nästan som om det fortfarande kördes i bakgrunden och behöver resurser? Detta kombineras med extrema laddningstider, det är inte ovanligt att det första objektivet redan är sprängt när jag kan spawna i rush. Det konstiga är att jag inte hade några alls problem med betan, kunde tabba ner stänga och öppna hur jag än ville samtidigt som det laddade kvickt. Spelet laggar inte det minsta när jag väl spelar (utom när jag dör ). Vad kan vara fel?

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Hej alla!

När jag försöker tabba ner BF3 så crashar det och tar ~ 15-20 minuter innan dator kan användas igen. Samtidigt även om jag stänger ner det genom "quit" så drabbas jag av spöklagg på datorn efter, nästan som om det fortfarande kördes i bakgrunden och behöver resurser? Detta kombineras med extrema laddningstider, det är inte ovanligt att det första objektivet redan är sprängt när jag kan spawna i rush. Det konstiga är att jag inte hade några alls problem med betan, kunde tabba ner stänga och öppna hur jag än ville samtidigt som det laddade kvickt. Spelet laggar inte det minsta när jag väl spelar (utom när jag dör ). Vad kan vara fel?

Första frågan, har du testat ominstallera spelet?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Jag hade problem för någon vecka sedan att spelet kraschade varje gång jag tabbade ur, det har nu försvunnit utan synbar anledning. När jag precis köpt spelet kraschade det väldigt ofta, men det verkar så gott som bortpatchat nu. Angående laddningstiderna så är de väldigt varierade för mig, det enda mönster jag kan se är att CQ-banorna av naturliga orsaker alltid går snabbast att ladda.

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig.
Mitt problem är helt enkelt en gammal IDE-hårddisk jag kört in Windows på för att på min SSD ligger en origin som bara vägrar logga in mig...

När jag tabbar så laddar hårddisken så jag tror den kommer sprängas - ibland klarar sig BF3 men ibland bara stänger den fönstret utan några som helst besked.

Ska tilll helgen installera om Windows på min SSD igen men skulle va säker på att de inte va origin-servern..

(lagom beroende av BF3 när man väljer intstallera om hela windows för origin men hittade ingen annan utväg)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Entusiast

Innan jag installerade om Windows 7 för ett tag sedan så var det där med hög användning efteråt en standard för mig.

När jag hade stängt av spelet så fastnade processoranvändningen på 100% och datorn var allmänt seg men nu är dom problemen borta

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈