Jag är tvungen att få lite olika synpunkter. Jag har smartphonen Samsung Galaxy GIO GT-S5660. 2 GB SD-minne och 150 MB RAM. Supporten på Spotify säger att jag måste ha 2 GB RAM för att deras app ska fungera. Låter ju konstigt? Jag kollade på t ex Samsung Galaxy S3 och den har 1 GB RAM. Jag har svårt att tro att den inte är kompatibel med Spotify?
Supporten på Samsung sade att ett sätt att frigöra RAM var att ta bort appar man ej behöver. Fast det är väl omöjligt att ta bort appar så det blir 2GB? Finns det mer sätt att frigöra RAM?
Först och främst så finns det vad jag vet bara två telefoner som har 2GB RAM, vissa modeller av Galaxy S3 (inte den svenska) och någon modell av LG.
Samsung hade åtminstone delvis rätt. Vissa appar använder ditt RAM-minne, och då kan det hjälpa att ta bort dem.
Det är helt och hållet omöjligt att få 2GB ledigt ram på din Gio. Och android, som är operativsystemet som din Gio kör, hanterar det alldeles utmärkt själv, så du ska aldrig behöva frigöra RAM för hand.
Så glöm allt det här, gå till play store och installera spotify. Du kan testa gratis en stund för att se om det funkar som det ska.