Blizzard: byt lösenord

Permalänk
Medlem

Blizzard: byt lösenord

Skrivet av Blizzard:

Players and Friends,

Even when you are in the business of fun, not every week ends up being fun. This week, our security team found an unauthorized and illegal access into our internal network here at Blizzard. We quickly took steps to close off this access and began working with law enforcement and security experts to investigate what happened.

At this time, we’ve found no evidence that financial information such as credit cards, billing addresses, or real names were compromised. Our investigation is ongoing, but so far nothing suggests that these pieces of information have been accessed.

Some data was illegally accessed, including a list of email addresses for global Battle.net users, outside of China. For players on North American servers (which generally includes players from North America, Latin America, Australia, New Zealand, and Southeast Asia) the answer to the personal security question, and information relating to Mobile and Dial-In Authenticators were also accessed. Based on what we currently know, this information alone is NOT enough for anyone to gain access to Battle.net accounts.

We also know that cryptographically scrambled versions of Battle.net passwords (not actual passwords) for players on North American servers were taken. We use Secure Remote Password protocol (SRP) to protect these passwords, which is designed to make it extremely difficult to extract the actual password, and also means that each password would have to be deciphered individually. As a precaution, however, we recommend that players on North American servers change their password. Please click this link to change your password. Moreover, if you have used the same or similar passwords for other purposes, you may want to consider changing those passwords as well.

In the coming days, we'll be prompting players on North American servers to change their secret questions and answers through an automated process. Additionally, we'll prompt mobile authenticator users to update their authenticator software. As a reminder, phishing emails will ask you for password or login information. Blizzard Entertainment emails will never ask for your password. We deeply regret the inconvenience to all of you and understand you may have questions. Please find additional information here.

We take the security of your personal information very seriously, and we are truly sorry that this has happened.

Sincerely,
Mike Morhaime

http://www.mmo-champion.com/content/2879-Important-Security-U...

Permalänk

Var bara en tidsfråga, med Diablo3 RMAH så har det blivit mer attraktivt att hacka account.

Permalänk
Medlem

Tur att man inte kör på NA då, för det var väl bara där om jag läste rätt`?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Tur att man inte kör på NA då, för det var väl bara där om jag läste rätt`?

Dumt att chansa kanske? På tiden att de erkänner att de har problem. Folk har ju fått konton stulna till höger och vänster sen diablo 3 släpptes. Hackade wow konton har också varit ett problem i många år.

Permalänk
Medlem

är detta ett problem för oss med authenticators ?

Permalänk
Medlem
Citat:

What data was affected?
Here's a summary of the data that we know was illegally accessed:

North American-based accounts, including players from Latin America, Australia, New Zealand, and Southeast Asia:
Email addresses
Answers to secret security questions
Cryptographically scrambled versions of passwords (not actual passwords)
Information associated with the Mobile Authenticator
Information associated with the Dial-in Authenticator
Information associated with Phone Lock, a security system associated with Taiwan accounts only

Accounts from all global regions outside of China (including Europe and Russia):
Email addresses

China-based accounts:
Unaffected

At this time, there’s no evidence that financial information of any kind has been accessed. This includes credit cards, billing addresses, names, or other payment information.

Alltså, hackers har haft tillgång till EU-servrarnas mailadresser, vad Blizzard vet.
Hackers har inte tagit EU-lösenorden, vad Blizzard vet.

Hur mycket visste Blizzard (med säkerhet) innan Augusti?
Inget!

Blizzard vet inte ett piss med andra ord. Alltså är det lika bra att byta lösenord. Rekommenderar ett individuellt lösenord för varje spel som man värderar högre än att utsätta sig själv för risker i och med att man har samma lösenord till t.ex mailen, etc.

Permalänk
Medlem

Bra säkerhet dom måste haft.. jävla piss blizzard

Permalänk
Avstängd

Kommer inte ens in på mitt konto. Får error 3 hela tiden

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjanton:

Alltså, hackers har haft tillgång till EU-servrarnas mailadresser, vad Blizzard vet.
Hackers har inte tagit EU-lösenorden, vad Blizzard vet.

Hur mycket visste Blizzard (med säkerhet) innan Augusti?
Inget!

Blizzard vet inte ett piss med andra ord. Alltså är det lika bra att byta lösenord. Rekommenderar ett individuellt lösenord för varje spel som man värderar högre än att utsätta sig själv för risker i och med att man har samma lösenord till t.ex mailen, etc.

Exakt. Man kan inte vara nog försiktigt

Permalänk
Medlem

Lycka till med mitt konto..Noll speltid på ett år hahaha..tömde det helt med och gav bort allt guld till nån random snubbe

Han vart glad över att vara lvl 10 och nästan 100k guld lol

Kommer inte börja spela igen..och sälja skiten va inget för mig

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag har fått mitt konto kapat två ggr efter att diablo släptes. Sen skaffade jag en authenticator och sen dess har det vart lugnt

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl - Corsair HX 1050W PSU - ASUS P8P67 Deluxe B3 Socket-1155 - Western Digital Caviar® Green 2TB - Corsair SSD Force Series GT 120GB - Intel® Core? i7-2600K Processor - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - 2 st MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Permalänk
Medlem

Aldrig fått mitt battle.net konto "hackat" (idiotiskt ord då det inte finns "hackat" någonstans i närheten).
Authenticator och normalt tänkande räcker för att skydda.

Funkat för mig alla år iaf (normalt tänkande) då jag aldrig fått något konto "stulet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Aldrig fått mitt battle.net konto "hackat" (idiotiskt ord då det inte finns "hackat" någonstans i närheten).
Authenticator och normalt tänkande räcker för att skydda.

Funkat för mig alla år iaf (normalt tänkande) då jag aldrig fått något konto "stulet"

Heh det hjälper föga när det är blizzard som har blivit hackade. Verkar dock inte vara eu som är speciellt hårt drabbat denna gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Heh det hjälper föga när det är blizzard som har blivit hackade. Verkar dock inte vara eu som är speciellt hårt drabbat denna gången

Tja verkar inte som authenticators är påverkade, bara mobil versionen.
Så jag hade nog varit safe ändå