Vad beror denna BlueScreen av??!! blir galen [WIN XP]

Permalänk
Medlem

Vad beror denna BlueScreen av??!! blir galen [WIN XP]

Tja flickvännens datior startar om sig själv titt som tätt utan anledningar både i Load och Idle så temperaturproblem är uteslutet i alla fall.

BSView säger detta till mig: http://n0.se/v/f/fc696_bsview.jpg

dock ger google inga svar och jag vet inte vilken 0x000 kod jag ska söka efter heller så

finns det inga lösningar här så formaterar jag den direkt.

behövs det mer information så säg vad isåfall.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Här kanske du kan få tips var du kan leta vidare:
http://en.wikipedia.org/wiki/Machine_Check_Exception
Tyvärr så verkar du redan ha avskrivit den som jag tänkte föreslå - problem med kylning (processorfläkt, dålig fästning av kylaren etc).

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nico.v:

Tja flickvännens datior startar om sig själv titt som tätt utan anledningar både i Load och Idle så temperaturproblem är uteslutet i alla fall.

BSView säger detta till mig: http://n0.se/v/f/fc696_bsview.jpg

dock ger google inga svar och jag vet inte vilken 0x000 kod jag ska söka efter heller så

finns det inga lösningar här så formaterar jag den direkt.

behövs det mer information så säg vad isåfall.

Och hennes burk innehåller? Nätagg?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det som du bör kolla på är filerna hal.dll och ntoskrnl.exe, felkoderna ger dig ingenting.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Och hennes burk innehåller? Nätagg?

Nätagget är gammalt men tillräckligt med watt att driva delarna:
3800+,3gb ddr2 minne, nvidia 7950gt grafikkort och tyvärr är nätagget något noname (kanske Q-Tec) 350-400w

Skrivet av Mormis:

Det som du bör kolla på är filerna hal.dll och ntoskrnl.exe, felkoderna ger dig ingenting.

har sökt runt och slutar oftast med att folk har formaterat :/

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nico.v:

Nätagget är gammalt men tillräckligt med watt att driva delarna:
3800+,3gb ddr2 minne, nvidia 7950gt grafikkort och tyvärr är nätagget något noname (kanske Q-Tec) 350-400w

har sökt runt och slutar oftast med att folk har formaterat :/

Ett sådant nätagg skulle jag inte ha kvar i burken även om "watten" räcker. Testa med ett bättre/nyare.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)