Permalänk

NZXT modd, update 2nd

har nu tröttnat på utseendet på min internet dator och tänkte piffa upp den lite nu när jag ändån har fått in lite pengar. den är ungefär 1.5år gammal men prestandan håller i sig ganska bra ändån. tänker att jag ska ge den till min lille bror när han fyller 13 eftersom att han har önskat sig en dator i 2 år nu

Specs:
moderkort: asus P7P55D-LE
CPU: intel core I5 750 @2.65ghz
GPU 1: ASUS GTX 560 TI direct CUII.
GPU 2: Zotac GTX 470 ej AMP.
HDD 1: SAMSUNG HD321KJ 320GB OS disk.
HDD 2: SAMSUNG HD103SJ 1TB lagrings disk.
RAM: Kigston DDR3 2x2gb

Kylning:

ni får ursäkta bildkvalitén lite då min kamera är utlånad men jag ska ta hem den så fort som möjligt!

Att göra:
byta ut topp fläktarna [X]
lakera chassit [X]
sleeva alla kablar [v]
byta alla LEDs i chassit []
vattenkylning [X]
ny HDD lösning [X]

ge inte betyg efter delarna som sitter i datorn då jag inte har lagt ner så mycket på komponenter

NZXT modd, update 2nd

Permalänk

det ser väldigt fläckigt ut enligt mig..

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Skrivet av ErsdaHL06:

det ser väldigt fläckigt ut enligt mig..

det var för att jag hade slipit ner det för klarlack, så det var ganska fläckigt då. nu inväntas sista torkningen och sedan kommer slutbilderna för nu. vattenkyning är påväg

Permalänk
Medlem

Det där blir ju riktigt stiligt! Tänkte först ungefär att det kan ju aldrig bli snyggt men har man lite skills så kan man få en hel del att se okej ut.
En sådan där färgspruta skulle jag också vilja ha...

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Skrivet av hag.com:

Det där blir ju riktigt stiligt! Tänkte först ungefär att det kan ju aldrig bli snyggt men har man lite skills så kan man få en hel del att se okej ut.
En sådan där färgspruta skulle jag också vilja ha...

man måste stå ut ifrån mängden har aldrig riktigt sett en dator som ha "surfing blue" på sig så jag tänkte testa då brorsan älskar blått och jag har beställt nya fläktar till, dessutom kommer snart vattenkylningen

airbrushen är en ganska så bra investering i vissa fall, mitt kostade 1600kr då fick jag 8stycken sprutor och en massa tillbehör, 1 spruta kostar från 350-600kr på powerbigmeet i västerås, och du kan köpa dem på clas ohlssons för en billig peng. det som kostar i långa loppet är dock färgen

Permalänk
Medlem

Tycker det är svårt att se om du lyckats med färgen när ljuset är dåligt/fel på bilderna. Blir förhoppningsvis bättre när du monterat kylningen och lägger lite tid. Roligt att du vågar ta ut svängarna med färgen.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Tycker det är svårt att se om du lyckats med färgen när ljuset är dåligt/fel på bilderna. Blir förhoppningsvis bättre när du monterat kylningen och lägger lite tid. Roligt att du vågar ta ut svängarna med färgen.

så nu har jag tagit kort med en riktig kamera och med bättre ljus enda problemet är att man kan verkligen se thinnerfläken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

så nu har jag tagit kort med en riktig kamera och med bättre ljus enda problemet är att man kan verkligen se thinnerfläken

Nu blev det ett trevligare galleri. Men rotera (en bild) rätt, plocka bort sepia och de överflödiga suddiga bilderna som inte tillför något. Synd med spillet, men du får försöka göra något bra av det (om det nu går).

Permalänk
Medlem

Ser najs ut, ska bli kul med fortsättning på projektet. En fundering bara, varför använder du 470 till PhysX när det är vassare än 560Ti? speciellt med lite överklock.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

Ser najs ut, ska bli kul med fortsättning på projektet. En fundering bara, varför använder du 470 till PhysX när det är vassare än 560Ti? speciellt med lite överklock.

/S

för det är desvärre en aning defekt. bara vänster videoutgång på kortet är fungerande alltså andra utgången. och jag kan inte starta med en skärm i andra utgången utan måste ha en i första, men då låser sig datorn vid loading skärmen innan man kommer in i windows. men det fungerar utmärkt som PhysX kort då kan jag köra 3 skärmar om jag vill då jag inte måste ha en skärm i första utgången. men jag har aldrig testat att köra genom HDMI så om du kan skänka en mini HDMI>HDMI så ska jag testa

Permalänk
Medlem

för det är desvärre en aning defekt. bara vänster videoutgång på kortet är fungerande alltså andra utgången. och jag kan inte starta med en skärm i andra utgången utan måste ha en i första, men då låser sig datorn vid loading skärmen innan man kommer in i windows. men det fungerar utmärkt som PhysX kort då kan jag köra 3 skärmar om jag vill då jag inte måste ha en skärm i första utgången. men jag har aldrig testat att köra genom HDMI så om du kan skänka en mini HDMI>HDMI så ska jag testa

Har ett fullt fungerande GTX470 över, vi ska inte göra ett byte? skickar med en mini hdim adapter också

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

Har ett fullt fungerande GTX470 över, vi ska inte göra ett byte? skickar med en mini hdim adapter också

/S

är du säker? i sånna fall slår jag till

Mvh ripper.

Edit: jag kan skicka bilder på hur det ser ut när uttaget är på vänster, respektive höger DVI port om du är intresserad

Permalänk
Medlem

är du säker? i sånna fall slår jag till

Mvh ripper.

Edit: jag kan skicka bilder på hur det ser ut när uttaget är på vänster, respektive höger DVI port om du är intresserad

Nu tänkte jag ju lite dumt och skrev inte vad jag ville byta mot tänkte 560Ti att byta mot så du kan köra SLI
dumma mig...

/S

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

Nu tänkte jag ju lite dumt och skrev inte vad jag ville byta mot tänkte 560Ti att byta mot så du kan köra SLI
dumma mig...

/S

haha blev riktigt fundersam där

Permalänk

Uppdaterad!

Permalänk
Medlem

Rätt så snyggt, men ska du ha slangarna så långt på utsidan, och är pumpen verkligen placerad sådär "mitt på", ovanför nätagget? Det ser nästan lite... Slarvigt ut, tycker jag faktiskt. Går det inte att dra in slangen högre upp och placera pumpen någon annan stans?
Dock blev det snyggt med reservoaren på toppen.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt;)

Visa signatur

Folk klagar på att deras katter ligger på deras tangentbord... Jag har ett större problem.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483001_550044225013573_934747650_n.jpg