Program som stänger av basen

Permalänk
Medlem

Program som stänger av basen

Hej,
har ett 2.1 ljudsystem. Undrar om det finns ett program som stänger av baslådan??
Vill kunna spela musik på kvällarna/nätterna utan att grannarna störs.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Hej,
har ett 2.1 ljudsystem. Undrar om det finns ett program som stänger av baslådan??
Vill kunna spela musik på kvällarna/nätterna utan att grannarna störs.

MVH

Gå in i ljudkortets kontrollpanel så borde du kunna stänga av basen där, alternativt sänka den rejält med hjälp av presets eller EQ.

Permalänk
Medlem

Det fungerar tyvärr inte!
Använder Breakaway Sound Enhancer, och har där dragit ner basen så fullt som det går, men det är inte tillräckligt för att grannarna inte ska störas nattetid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Det fungerar tyvärr inte!
Använder Breakaway Sound Enhancer, och har där dragit ner basen så fullt som det går, men det är inte tillräckligt för att grannarna inte ska störas nattetid.

Hmm, hur hög musik har du då?

Min mor är _väldigt_ ljudkänslig, och på mina högtalare rör jag inte basen när hon ska sova och jag har mitt rum tvärs över hallen.
Det enda jag gör är att sänka volymen på högtalarna så de ändå är behaglig volym och inte super-duper-högt.

Om du stänger av basen helt i ljudkortets kontrollpanel och grannarna fortfarande störs av det så undrar jag inte om de är något annat som de stör sig på?

Permalänk
Medlem

Bara för at vara den som är den, men köp hörlurar? Liksom vad är idén med musik om man tar bort typ 1/3 av ljudupplevelsen?

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

Bara för at vara den som är den, men köp hörlurar? Liksom vad är idén med musik om man tar bort typ 1/3 av ljudupplevelsen?

Vissa ogillar hörlurar och känner sig instängda.
Jag t.ex har aldrig hörlurar inomhus, det känns instängt och obehagligt, har det bara när jag lyssnar på musik på min bärbara spelare.

Men jo, att ta bort basen dödar en del i musiken, men kanske mer eller mindre beroende vad det är för typ av musik också.

Permalänk
Medlem

Vad har du för ljudsystem? Kan du inte bara koppla ur basen? Annars tycker jag att du investerar i ett par hörlurar

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Inaktiv

lyssna vid normal volym eller skaffa hörapparat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Vissa ogillar hörlurar och känner sig instängda.
Jag t.ex har aldrig hörlurar inomhus, det känns instängt och obehagligt, har det bara när jag lyssnar på musik på min bärbara spelare.

Men jo, att ta bort basen dödar en del i musiken, men kanske mer eller mindre beroende vad det är för typ av musik också.

om basen stör grannarna när man dragit ner den till 0 så är det nog ganska bastunga låtar Men förstår vad du menar!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Du har inte en liten "ratt" på basen då?

Jag har det på basen i mitt 2.1 system, så när morsan sover på nedervåningen sänker jag bara basen lite

Permalänk
Medlem

Jag har en ratt på basen och har dragit ner den till lägsta nivå, men den är ändå på för hög nivå.
Undrar om det går att stänga av basen - nästan - helt??

Hörlurar, säger precis som Nikkop, attjag känner mig instängd då.

Permalänk
Medlem

Hittade det tillslut i kontrollplanelen! BASFÖRSTÄRKNING / INSTÄLLNINGAR / FREKVENS / INGEN AMP och cirka 90 HERTZ
stänger av basen helt i princip.q