Datorn vägrar installera win7

Permalänk

Datorn vägrar installera win7

Försöker installera win7 hårddisken är helt tom
Men efter att det läst in filerna så går den till Starting windows sen låser sen datorn skivan slutar snurra och skärmen blir grå/svart

Hjälp?!?!

Permalänk
Hedersmedlem

Har du haft något OS istallerat förut på samma dator? Jag tycker det låter som hårdvarufel tyvärr.

Testa att ladda ner t ex Ubuntu och installera.

Permalänk
Medlem

Testa att boota med någon form av liveCD och gör en diskscanning. Nog kan det vara hårdvarufel, men då kan jag tycka att installationen inte borde läsa in några filer alls.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk

Felet kom när jag skulle installera om win7 få en ren disk
Så nu läser den inte alls

Skrivet av widL:

Har du haft något OS istallerat förut på samma dator? Jag tycker det låter som hårdvarufel tyvärr.

Testa att ladda ner t ex Ubuntu och installera.

Permalänk

Felet kom med win7 ominstallation, och nu vill den inte installera windows igen...

Skrivet av Wolfclaw:

Testa att boota med någon form av liveCD och gör en diskscanning. Nog kan det vara hårdvarufel, men då kan jag tycka att installationen inte borde läsa in några filer alls.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GoldToazt:

Felet kom när jag skulle installera om win7 få en ren disk
Så nu läser den inte alls

Skrivet av GoldToazt:

Felet kom med win7 ominstallation, och nu vill den inte installera windows igen...

Okej, hade du problem med den förra Windows-installationen? Testat installera någon Linux-dist än?

Permalänk

nu har vi win7 på skivan den startade i en annan dator. men sen när vi sätter i den i min dator igen kommer man in till windows startas sen ska windows symbolen komma men då fryser skärmen och det händer absoulut ingenting...

Skrivet av widL:

Okej, hade du problem med den förra Windows-installationen? Testat installera någon Linux-dist än?