Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joe_Bro_Schmoe:

Nu verkar pixel telefonerna tagit slut... var precis i beställningsmomentet. rip

Det verkar gå att beställa nu.

Sjukt bra erbjudande f.ö.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis en Pixel 8 (tack för tips och fantastiskt bra erbjudande), men är det någon mer än jag där det står att abonnemanget är på 40GB när man sedan tittar på sitt konto? Det står ingenstans att det är 80 som jag kan se?

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Jag beställde precis en Pixel 8 (tack för tips och fantastiskt bra erbjudande), men är det någon mer än jag där det står att abonnemanget är på 40GB när man sedan tittar på sitt konto? Det står ingenstans att det är 80 som jag kan se?

Står så för alla. I bekräftelsemailet står det 80gb på en rad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stuggen:

Står så för alla. I bekräftelsemailet står det 80gb på en rad.

Tack! Ja, såg att det stod rätt i mailet också.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Det verkar gå att beställa nu.

Sjukt bra erbjudande f.ö.

Yes jag lyckades idag också! Var något systemfel igårkväll ✌️

Permalänk
Medlem

Ni som beställde igår, stod de ”Framme om 2-3 veckor” för er i mailet? Jag beställde nu och det står så. Kan vara att de beställt in fler och därför längre leveranstid kanske.

Permalänk
Medlem

Synd man redan är låst på dealen med 7a för 225kr 40gb.
Hade annars byt mobil och fått 80gb surf

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ni som beställde igår, stod de ”Framme om 2-3 veckor” för er i mailet? Jag beställde nu och det står så. Kan vara att de beställt in fler och därför längre leveranstid kanske.

Det står så även under den rosa "beställ nu"-knappen när man ska lägga en beställning, så det är inte bara i mailet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Det står så även under den rosa "beställ nu"-knappen när man ska lägga en beställning, så det är inte bara i mailet

Aha okej men då har väl Google skickat fler till dem Pixel 8 kan inte varit någon succé i Sverige med tanke på att de i princip ger bort dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ni som beställde igår, stod de ”Framme om 2-3 veckor” för er i mailet? Jag beställde nu och det står så. Kan vara att de beställt in fler och därför längre leveranstid kanske.

Har levererats och håller på laddar då batteriet var 0%, måste ha stått länge i deras lager.

Permalänk
Medlem

Vad krävs för att räknas som student i Comviq erbjudandet? Gymnasieskolan eller högre?
En av mina döttrar skulle behöva ny mobil till hösten, vintern då batteriet fungerar dåligt när det är kallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Vad krävs för att räknas som student i Comviq erbjudandet? Gymnasieskolan eller högre?
En av mina döttrar skulle behöva ny mobil till hösten, vintern då batteriet fungerar dåligt när det är kallt.

Bara hon har Studentkort så ska det funka. Tror det ska funka både med Gymnasie och Högskola/Universitet, bara man är över 18 år gissar jag. Jag går Universitet och tryckte bara på Comviqs bild på hemsidan man ser direkt. Ni kan ju testa att bli medlemmar och se om det går igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Vad krävs för att räknas som student i Comviq erbjudandet? Gymnasieskolan eller högre?
En av mina döttrar skulle behöva ny mobil till hösten, vintern då batteriet fungerar dåligt när det är kallt.

Om hon är under 18 kan ni beställa studentabonnemang åt henne, men målsman blir ägare till abonnemanget.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Var görs kontrollen för studenter?
Jag försöker köpa till dottern men ser inte att man behöver knappa in studentnummer eller liknande.

Hon går högstadiet för övrigt, räknas hon som student?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ginsid:

Hon går högstadiet för övrigt, räknas hon som student?

Nej tyvärr, jag är ganska säker på att grundskoleelever inte räknas som studenter någonstans.

Tror inte ens att gymnasieelever räknas heller, men kanske har fel. Jag är van vid att "studenter" syftar på studerande vid universitet eller högskola.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ginsid:

Hon går högstadiet för övrigt, räknas hon som student?

Skrivet av AerisArchon:

Nej tyvärr, jag är ganska säker på att grundskoleelever inte räknas som studenter någonstans.

Tror inte ens att gymnasieelever räknas heller, men kanske har fel. Jag är van vid att "studenter" syftar på studerande vid universitet eller högskola.

https://www.comviq.se/hjalp/mobilabonnemang/mobilabonnemang-f...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Ni kan även pausa abonnemanget tills er befintliga går ut om ni vill slippa dubbla fakturor. Det är bra för dom som har ett abonnemang som går ut om några månader och vill göra ett kap nu på 80 gig för 225/195 kr

Permalänk

Är det verkligen 80 gb i månaden? Eller 80 gb totalt på 24 månader?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är det verkligen 80 gb i månaden? Eller 80 gb totalt på 24 månader?

Uppdelat på 36 månader hade det varit ca 2.2gb surf så nja. 80gb i månaden måste det ju ändå vara tycker jag. Hittar ingenstans Comviq skriver ut att det är 80gb varje månad men det står ju 80gb för samma pris som 20gb, och 20gb/månaden kostar 225 kr så det stämmer ju. På min ordersida står det dessutom att jag har ett 40gb abb (Gissar att det blir dubblering i efterhand eftersom de ej har 80gb abb sen innan), och där brukar det ju stå vad man har månadsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är det verkligen 80 gb i månaden? Eller 80 gb totalt på 24 månader?

Det är 80/GB per månad. Ringde och frågade dom innan jag beställde.

Visa signatur

I5 11600KF l 32 gb RAM l GTX 1660 SUPER l 1 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Medlem

Någon som gått från IPhone till Google pixel som saknar något? Har en iPhone X som börjar bli till åren och sugen på ny. Prisvärt med detta erbjudande…

Permalänk
Medlem

Både jag och min fru beställde var sin Google Pixel 8. Hon betalar redan 225:- i månaden för sitt abonnemang så nu fick hon betydligt mer surf/datatrafik och en gratis telefon.
Jag beställde till ena sonen då han behöver ett abonnemang ändå. Vi har redan iPhones allihop, men ändå bra med backup-telefoner 😊

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Ni kan även pausa abonnemanget tills er befintliga går ut om ni vill slippa dubbla fakturor. Det är bra för dom som har ett abonnemang som går ut om några månader och vill göra ett kap nu på 80 gig för 225/195 kr

Hur gör man detta? Min beställning blev avbruten pga bindningstid kvar hos Telenor (bunden till september).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Hur gör man detta? Min beställning blev avbruten pga bindningstid kvar hos Telenor (bunden till september).

Gissar att du får välja nytt nummer istället för nummerflytt och flytta numret i efterhand. Om det går? Kolla med Comviq kanske.

Permalänk

Stod 2-3 veckor leveranstid på telefonen men den skickades idag.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Hur gör man detta? Min beställning blev avbruten pga bindningstid kvar hos Telenor (bunden till september).

Du kan skaffa ett nytt nummer hos Comviq och sen pausa abbet i 6+6 månader så slipper du betala medans ditt Telenor fortfarande gäller.

https://www.comviq.se/hjalp/mobilabonnemang/pausa-mobilabonne...

Sedan när det är dags porterar du ditt nummer till Comviq kontantkort och sen ringer du Comviq för att skifta numrena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ni som beställde igår, stod de ”Framme om 2-3 veckor” för er i mailet? Jag beställde nu och det står så. Kan vara att de beställt in fler och därför längre leveranstid kanske.

Jag beställde igår(tisdag). Stod att den skulle vara framme om 2-3 veckor i beställningsbekräftelsen jag fick vid e-mail. Idag fick jag ett SMS om att telefonen har skickats och anländer om 1-3 vardagar.

Permalänk
Medlem

För er som tagit Samsung-erbjudandet med 2000kr extra rabatt för inbyte av en enhet, hur långt tid tog det från att inbytet anlänt till Foxway innan en utbetalning gjordes?
Inte för att jag är brydd om dom 27kr som min tablet värderades till, mer för att få ett hum om ungefär när hela affären kan beräknas vara klar.

Permalänk
Skrivet av cadiremar:

För er som tagit Samsung-erbjudandet med 2000kr extra rabatt för inbyte av en enhet, hur långt tid tog det från att inbytet anlänt till Foxway innan en utbetalning gjordes?
Inte för att jag är brydd om dom 27kr som min tablet värderades till, mer för att få ett hum om ungefär när hela affären kan beräknas vara klar.

För mig tog det ca 1.5 månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av cadiremar:

För er som tagit Samsung-erbjudandet med 2000kr extra rabatt för inbyte av en enhet, hur långt tid tog det från att inbytet anlänt till Foxway innan en utbetalning gjordes?
Inte för att jag är brydd om dom 27kr som min tablet värderades till, mer för att få ett hum om ungefär när hela affären kan beräknas vara klar.

Fick min enhet värderad till beloppet som var preliminärt vid köpet, fick det mailet den 26:e Juni men har fortfarande inte fått någon prisjustering på klarna fakturan.