Följ Black Week på SweClockers

Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

TrackIR känns som ett måste, om man inte tänker använda Oculus Rift då. Synd bara att där inte finns nå riktigt stöd för det i AC än, men det är ett jäkla tjat om det på forumen så det verkar som att utvecklarna börjar vika sig lite.

Vore knas om dom inte ger stöd för Oculus Rift, SC är som gjort för Oculus IMO.
Track IR är en förlegad teknik med tanke på att Oculus gör samma sak med bättre inlevelse.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

TrackIR känns som ett måste, om man inte tänker använda Oculus Rift då. Synd bara att där inte finns nå riktigt stöd för det i AC än, men det är ett jäkla tjat om det på forumen så det verkar som att utvecklarna börjar vika sig lite.

Communityn har dock lyckats fixa ett inofficiellt stöd för det, fast det handlar då i princip om att använda TrackIR som mus-styrning i samband med joystick, på något sätt. Du kan alltså styra skeppet med joystick samtidigt som du styr siktet med TrackIR. Nackdelen är dock att precis som med mus-styrning så styr du hela skeppets riktning om du tittar för långt åt kanterna. Personligen vill jag ha ordentlig freelook så att jag kan titta åt sidorna och uppåt utan att påverkar skeppets riktning, så jag väntar ett tag till med det där.
Det är en jäkla process för att få det att funka också och är inte helt felfritt för alla, men blir du sugen så har du tråden här;

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/63235/gu...

ser folk använda Oculus rift i Streams, och det är supportat för Hangaren.
Det är självklart pill kvar, men det kommer definitivt vara supportat vid release.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Är lite nybörjare men vad innebär strafing och coupled-mode?
Angående MIS så är det ju helt klart mera tungt bepansrad än vanliga Freelancer:s men skulle dock ändå klassa det som en värdetransport. Den har enbart 16 freight units mindre lastutrymme än DUR-varianten och 36 freight units mindre lastutrymme än standard-Freelancer. 36 av 168. Avrundat blir det 1/4.7 -del mindre lastutrymme.

Constellation är ju grym men sjukt stor och kräver flera personer, spännande att se hur väl AI kommer klara av att ersätta spelare i större skepp.

Vilken är Connien?

Connie = Constellation

Coupled mode är när skeppets dator gör att din input omvandlas till "flygplanskänsla". Dvs när du sänker throttle så decellererar den skeppet t.ex. (Herrejösses vad det är svårt att egentligen förklara, så jag ger mig inte in mer på det än så)
Strafe är som strafe i vilket spel som helst, dvs sidledes förflyttning

Den stora fördelen med Freelancer MIS ligger i det automatiska systemet för omladdning av missiler. DVS att du kan fylla hela cargon med missiler och ladda om utan att behöva landa. Jag vågar knappt tänka på hur många missiler man kommer kunna ha med sig, därav Space Superiority, det är ett skepp designat för att slå ut så många Fighters som möjligt.

EDIT: För att förtydliga, Ja, man kan använda fraktutrymmet i MIS för att frakta äpplen till någon avlägsen koloni, men det den lär vara designad för är att fylla fraktutrymmet med missiler för att kontinuerligt kötta småskepp....

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Connie = Constellation

Coupled mode är när skeppets dator gör att din input omvandlas till "flygplanskänsla". Dvs när du sänker throttle så decellererar den skeppet t.ex. (Herrejösses vad det är svårt att egentligen förklara, så jag ger mig inte in mer på det än så)
Strafe är som strafe i vilket spel som helst, dvs sidledes förflyttning

Den stora fördelen med Freelancer MIS ligger i det automatiska systemet för omladdning av missiler. DVS att du kan fylla hela cargon med missiler och ladda om utan att behöva landa. Jag vågar knappt tänka på hur många missiler man kommer kunna ha med sig, därav Space Superiority, det är ett skepp designat för att slå ut så många Fighters som möjligt.

EDIT: För att förtydliga, Ja, man kan använda fraktutrymmet i MIS för att frakta äpplen till någon avlägsen koloni, men det den lär vara designad för är att fylla fraktutrymmet med missiler för att kontinuerligt kötta småskepp....

Tack för förtydligande
Ja, jag läste om det. Står så här:

Citat:

WINGTIPS 2x Class 3: 3x Size 3 Behring ASIM-09/c Marksman III
UNDERWING 2x Class 3: 3x Size 2 Behring Executioner II
TOP LAUNCHER 2x Class 3: 2x Size 2 Behring ASIM-09/c Marksman II
WAIST 2x Class 4: 2 Kroneg FL33 (1 equipped each side)
REAR TURRET Class 5: Behring V82-FL Twin Turret Laser Cannon
EQUIPMENT Tarsus Leaper Jump Engine
Behring Express Missile Replenisher with reload packs
20 additional Size 2 missiles in hold, 10 on each side.
(Can be upgraded with two more 10-missile racks
interior, bringing total potential missile capacity up to
50 size 2 and 6 size 3 missiles.)

Som standard har den alltså 16 tillgängliga missiler vid en given tidpunkt med 2 stycken omladdningsbara missil-paket á 10 missiler per sida vilket ger totalt 36 missiler. Om man utökar med 2 stycken omladdningsbara missil-paket till så blir det totalt 56 missiler. Då offrar man dock merparten av lastutrymmet som jag förstår det.

Enligt beskrivningen av MIS så tycker dom det fortfarande är att fraktskepp men ett mera bepansrat sådant.

Citat:

Are you the one who takes the jobs no one else is willing to do? Do you earn the trust of your clients by delivering their cargo no matter what stands in your way? Then the extra firepower of the Freelancer MIS may be what you've been looking for.

Permalänk
Skrivet av Coca:

Vore knas om dom inte ger stöd för Oculus Rift, SC är som gjort för Oculus IMO.
Track IR är en förlegad teknik med tanke på att Oculus gör samma sak med bättre inlevelse.

Förlegad teknik är TrackIR absolut inte. Det är det bästa alternativet för de som vill använda headtracking i samband med normala skärmar. Det presterar riktigt bra och har gott om inställnings-möjligheter.

Oculus Rift är riktigt awesome, och har som sagt ett lite primitivt stöd i AC just nu för de som har möjlighet att testa. Men det är ganska utmattande och grisigt (Varmt och kliar) att använda i längden, plus att man inte ser sina kontroller/tangentbord eller andra skärmar. Absolut inte något för alla.

I vilket fall så är headtracking en stor fördel i sådana här spel, så vill man bli skicklig och få ut så mycket som det går ur spelet så bör man använda det på ett eller annat sätt. Att kunna titta åt sidor och uppåt i sin cockpit är viktigt för att få känsla för sin omgivning, och så får man även möjligheten att styra vissa vapen med huvudet, vilket blir en bra motsvarighet till mus-styrning för joystick-användare.

Personligen så kommer jag nog använda bådeoch. Oculus Rift tar man nog mest på sig inför speciella tillfällen och scenarion, medans det är betydligt mer avslappnande att använda skärm och TIR vid slöspelande och mer utdragna speltillfällen.

Lite kul at Chris Roberts nyligen nämnde hur nuvarande 1080p-varianten av Oculus Rift fortfarande är otillräcklig vad gäller upplösning för denna typ av spel En klar förbättring från DK1, särskilt med tanke på att man nu iaf kan tyda normalstor text och siffror, men det är fortfarande suddigt/pixligt när man försöker fokusera på objekt som är längre bort. Då är det ju bra med ett övertydligt UI som vi har nu i AC, men man har väldigt dålig syn på objekten i sig. Så jag hoppas dom lyckas få upp upplösningen till iaf 1440p innan SC släpps

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är grymt sugen på att köpa ett skepp och förbereda sig för att rusa ut i stjärnorna och bli en utforskare av främmande sektorer. Men samtidigt, vad fan ska man välja?! Haha, kanske man ska vänta och se vad de har för skepp som kommer senare, eller köpa en Freelancer DUR och sen köpa fler skepp när och om det kommer ett bättre utforsknings skepp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trevligt att det dykt upp sätt att uppgradera ens skepp till en annan modell. Hoppas få möjlighet att byta upp från 350r till en Freelancer. Vill ju ha möjlighet att utforska långt bort samt plats för "cargo".

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Är grymt sugen på att köpa ett skepp och förbereda sig för att rusa ut i stjärnorna och bli en utforskare av främmande sektorer. Men samtidigt, vad fan ska man välja?! Haha, kanske man ska vänta och se vad de har för skepp som kommer senare, eller köpa en Freelancer DUR och sen köpa fler skepp när och om det kommer ett bättre utforsknings skepp.

$33M stretchgoal kanske är något för dig:

Citat:

Anvil Carrack – The Anvil Carrack has been the vanguard of every UEE exploration effort in recent years. Featuring reinforced fuel tanks for long-duration flight, a highly advanced jump drive array and a dedicated computer core room that allows it to put the maximum processing power into jump charting operations. Originally a military exclusive, the Carrack is now available for civilian use as a pathfinder spacecraft. Features on-board accommodations to allow for truly self-sufficient flight, including crew medical and repair facilities, and a mapping-oriented sensor suite capable of always charting a route home!

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

$33M stretchgoal kanske är något för dig:

Tack, mjo jag läste på den med. Men de har inget pledge pris för det. Än så länge kan man inte köpa ett sådant och ha de vid start, det kanske är ett medvetet val ifrån utvecklarna. Jag får nog hålla i stålarna en stund till, tills det kommer mer uppdateringar kring Carrack skeppet. Släpps det inte som pledge paket så får det bli något annat vid start. Det är iallafall mellan Freelancer DUR eller 315p. Men vi får se.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Tack, mjo jag läste på den med. Men de har inget pledge pris för det. Än så länge kan man inte köpa ett sådant och ha de vid start, det kanske är ett medvetet val ifrån utvecklarna. Jag får nog hålla i stålarna en stund till, tills det kommer mer uppdateringar kring Carrack skeppet. Släpps det inte som pledge paket så får det bli något annat vid start. Det är iallafall mellan Freelancer DUR eller 315p. Men vi får se.

Finns det någon bild på den? Carrack alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Finns det någon bild på den? Carrack alltså?

Inte vad jag kan hitta tyvärr. Inte ens koncept bilder. Därför jag helst avvaktar med Carrack tills det finns mer info. Men storleksmässigt ser det ut vara av samma virke som en Constellation. Men vi får se. Vill veta mer om skeppet iallafall, för den spelstilen jag har så är Carrack perfekt för mig, på pappret iallafall.

Visa signatur
Permalänk

Har ingen källa på det, men är ganska säker på att dom sagt att alla stretchgoal skepp kommer finnas som pledge paket innan release

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Carrack låter riktigt intressant.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Ny patch! Och alla med citizen-nummer under 20.000 får nu tillgång till multiplayer 4658 har jag så då har jag att göra ikväll.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/139...

New Features/Fixes

Arena Commander

Arena commander menu now accessible through options menu
Proper score awarded when an enemy is destroyed in Vanduul Swarm
All ballistic weapons now use ammo boxes
Frozen effect no longer appears for everyone after ejecting
Command pp_rebindKeys layout_joystick_spacesim now properly works
HOTAS X55 Joystick is diplayed under controller options menu
Run no longer toggled off when user interacts with something
Cockpit and ship should now despawn after ejecting
All ship controls now have smoother animations
X-box right joystick can now be inverted
Countermeasures should now be more effective
Hornet chaingun audio should no longer cut out
No longer stuck unable to respawn if chat open while killed
Spawn warping audio no longer heard by everyone in the match
Broadsword when equipped now has ammo and properly overheats
Ship debris can no longer pass through cockpit
Improvments to zero-g movement
Various performance improvements
Various server and client crash fixes
Switched spawn points so that players respawn next to their own bases in CTC
Match end after reaching over 100 points.
Helmet Animations
Various matchmaking tweaks (public matches were requesting private ones)
Reduced texture sizes on the 300i
Implement new win mechanic into Team Deathmatch. Fixed up next kill wins mode, audio and HUD alerts.
Item Balancing
Shield energy reallocation does not lose energy but realloc existing energy
Loading screen remains on screen after the level has loaded
Pausing the game as DFM loads from hangar sticks on a black screen
Added directional indication for shield impacts not in view (similar to an older verison of the shield) for gameplay feedback.
ReExported LandingGear_deploy animation
Player is able to enter ship while he is also able to ‘press X to respawn’. Ship now correctly rez’s out when landed after ejection.
Improved lighting but for real this time
If a Vanduul becomes sufficiently damaged they disappear from the map and their name in-game becomes “undefined”. Need to be destroyed to progress. Added missing return to fix.
Allow custom user CFGs to be specified in cmd line.
When one player ejects from their ship, the frozen visor FX may appear on all player’s screens.
After destroying another player their body will float in space in a t-pose.
MP Fix – Player is now hidden following a vehicle destruction death as in SP.

Hangar

Buggy can now drive properly in the Business Hangar
Turrets no longer mountable on missile racks hardpoints
Third person camera no longer rotates using Q and E
Replace me ball no longer present under Hornet Trainer
Improvements to Trainer Hornet rear landing gear geometry
No longer able to place 325a engine on other ships
Hornet Ghost engine no longer able to be equipped on other ships
Resolved issue of no ammo when chaingun removed and added back to ship
Fix for third person camera rotating when pressing Q or E when not in zero-g
Created basic mapping for Logitech G940. Fixed up a number of asserts it caused in the Joystick device handler.
The Logitech G940 completely changes if you install the correct drivers. Updated the mappings to work with those drivers rather than the default windows ones.
AC menu can be navigated using a gamepad

Known Issues:

HUD target indicator arrows can be missing
Graphical issues can occur while using SLI/Crossfire
It can be possible to sometimes load into a black screen when choosing an Arena Commander match
Hornet gatling guns take heat damage when not being fired
Hornet gatling gun ammo temporarily shown as missile racks in the Holo-Table

Dold text

Edit: Wohoo! Dom har tagit bort pilen i HUD'en

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Edit: Wohoo! Dom har tagit bort pilen i HUD'en

Eller?

Known Issues:

Permalänk
Skrivet av six_dice:

Eller?

Known Issues:

Hehe ja det är väl det som är frågan. Det är väldigt många positiva reaktioner på forumet över att pilen är borta. Konspirationsteorin i det hela är väl att CIG kanske testar oss och ser hur reaktionerna blir Man kan väl alltid hoppas iaf. Det verkar ju inte som att någon fortfarande har pilen, så att nämna det som en "möjlig" bugg känns mest bara misstänksamt i sammanhanget.

Tyckte i vilket fall att det blev ännu roligare att spela när man faktiskt behöver använda radarn (Hur kass den än är), istället för att jaga den där jäkla pilen som i vilket arcad-spel som helst.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Tyckte i vilket fall att det blev ännu roligare att spela när man faktiskt behöver använda radarn (Hur kass den än är), istället för att jaga den där jäkla pilen som i vilket arcad-spel som helst.

Om det är den stora riktigt störande bollen som lyser blåaktigt och bländar en mitt i ansiktet så tar jag hellre en liten pil, men det beror väl mer på att jag inte ser någon nytta med hur den fungerar nu då det bara är att vända på skeppet efter fi.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Om det är den stora riktigt störande bollen som lyser blåaktigt och bländar en mitt i ansiktet så tar jag hellre en liten pil, men det beror väl mer på att jag inte ser någon nytta med hur den fungerar nu då det bara är att vända på skeppet efter fi.

Det känns så hjärndött att bara följa efter en pil, jämfört med att behöva tyda en radar och själv besluta vilket håll man ska anfalla ifrån. Problemet med den just nu är bara det att den är typ omöjlig att tyda när man är nära sitt mål pga de onödigt stora 3d-ikonerna. Plus att den är otroligt seg på att markera ut nya fientliga mål.

Nu är behovet av headtracking ännu större för att kunna ha bättre koll på sin omgivning. Det skulle dessutom vara riktigt trevligt att kunna markera mål man har i sitt sikte, istället för att behöva zappa mellan målen. Närmaste målet är inte alltid det mest intressanta heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte mig en 315p igår. Mums, videos gör inte detaljerna rättvisa.

Iallafall, jag hade sjukt svårt för att styra ordentligt i free flight, gillade inte hur den verkar styra beroende på var muspekaren är på X,Y skalan i spelet, särskilt när man inte ser någon markör för att man svänger, så man spendera väldigt mycket tid med att snurra okontrollerat... Det kan ha varit en bugg jag stött på eller så är det menat att vara så när man är i free flight. Tittar man på videos så är där ju en rund cirkel med en prick i som man siktar vart man flyger med. Denna saknades när jag testade, haha.

Jag hade tyvärr inte tid att testa Swarm läget. Så nu sitter man på jobbet och hoppas dagen ska gå fort så jag kan komma hem och testa hur det är att köra med ett ordentligt sikte i swarm läget.

Beroende på hur det känns där ska jag avgöra om det behövs en joystick historia.

EDIT: Det funka mycket bättre när man hade ett sikte att följa och styra med men det var fortfarande väldigt gungigt.

Visa signatur
Permalänk

Chris Roberts behöver lite avlastning då SC bara växer och växer. Tony Zurovec, en gammal vän här i en intervju.
Påminner lite om David Braben när han börjar vifta med händerna

Och angående bollen(jag trodde först det var till för att landa så som Elite: Dangerous har fast sämre) och pilar, ja det är ju bara alpha så det vi ser nu är långt ifrån färdigt. Men som bollen fungerar nu hade jag hellre stängt av den, även pilen bara för att se om det funkar lika bra.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har kommit in och spelat PvP i arena commander? Jag har nummer 13000 någonting, och enlight hemsidan så ska alla under 20000 kunna komma in och spela PvP. Som det är nu så kan jag bara spela free flight och drone simulatorn.

Permalänk
Avstängd

Nytt skepp släppt, går att köpa fram tills den 27:e. Riktigt grymt utseende!

Xi’An Khartu-al Scout

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nytt skepp släppt, går att köpa fram tills den 27:e. Riktigt grymt utseende!

Xi’An Khartu-al Scout

BILD

BILD

De ser så grymt snygga ut. Jag hoppas de kan komma med större modeller som går att använda till utforskning.

Visa signatur
Permalänk

I September läste jag första gången att SC och med PU skulle släppas officiellt mitten på 2015(ursprungssidan är borta men googlar man så har flera sidor pratat om den), första försening alltså om man utgår från vad som sades på Kickstarter, där det sades början på 2015.
Sen i december 2013 att dogfighting modulen(Arena Commander) skulle flyttas fram också.
Senaste ryktet om att slutet på 2015 för en full release av SC med PU.

Många trådar och arga röster om att SC är ett scam och att Chris Roberts inte håller vad han lovar(från början iaf), anställ fler då CIG har mer pengar nu då så går det fortare att göra klart spelet, vilket det inte alls skulle göra då CR säkerligen inte vill tumma på upplevelsen i SC, samtidigt som vi har gett dem pengar att förverkliga Chris dröm. Och tack vare de aktiva medlemmarna på SC forumet har troligtvis de flesta nu förstått att saker tar längre tid i spelvärlden, men det tråkiga är att det måste komma från medlemmarna. Då RSI hemsidan ska hållas så nära "in lore" som möjligt.

I Juni 2012 förklarades varför det behövdes ~23 miljoner dollar istället för 20 miljoner för att klara ekonomin.
Det var innan alla förseningar och om man ser på alla Stretch Goals så har det införts en hel del sen ursprungliga målet. Jag tror att allt efter 9 miljoners målet gör allt lite dyrare. Att då projektet tar längre tid är helt naturligt, och kostar mer.

Inte för att jag klagar över tiden som passerar samtidigt som pengarna avsatt från början troligtvis inte räcker, men många andra vill nog bara spela.
Det vi har sett nu av Arena Commander är det som de oinvigna såg av Watch Dogs 2012, i bästa fall.
Det finns mer kritiska trådar Is RSI's budget sufficient? samtidigt som vissa påstår att utvecklare lever på luft vilket bevisar att man bör förtydliga att allt kostar, och speciellt tar tid.
Chris Roberts gör något ingen annan har gjort förut, hur ska han kunna veta hur lång tid det tar, samtidigt som han blir kritiserad av medlemmarna, och media.

Dold text

Om du inte orkar läsa ovanstående så se bara intervjun
Så det jag vill säga är att, senaste informationen verkar vara mitten på 2016 för ett fullt spelsläpp av Star Citizen, för de som inte har alpha eller beta.

Visa signatur

Permalänk

Ja, helt otroligt egentligen att folk verkligen trodde att spelet skulle hålla sitt första uppskattade release-datum från kickstarter-kampanjen Och så är det alltid en minoritet som ska göra sig hörd på forumen genom att verkligen anklaga CR för falska löften, falsk marknadsföring och påstå att SC är en sorts scam, osv. Orkar inte ens kommentera det.

Det ända vi har att skylla på egentligen är framgångarna, då SC bara blir ett mer och mer ambitiöst projekt för varje miljon dom drar in. Så länge dom fortsätter med sina små "reklam-kampanjer" och försäljningar för varje skepp som når sina milstolpar så kommer pengarna bara fortsätta rulla in under hela utvecklingen. Så den ekonomiska biten kommer knappast bli något problem innan spelet är släppt.

Tråkigt för de som behöver vänta 2 år till, men vi som backar får ju roa oss med alla moduler fram till dess

Btw, så S42-kampanjen kommer alltså släppas episodsvis nu? Det hade jag inte hört förr. Sist jag hörde CR prata om den så skulle det bli en enda stor modul som skulle släppas typ ett år innan PU. Aja, maximum faith in CR, så vi får väl se hur det blir.

Och vad gäller det där nya Scout-skeppet, så hoppas jag att jag lyckas hålla mig från att köpa det Ser häftigt ut men inte riktigt min stil. Det sägs att allt pekar på en Avenger-kampanj snart, så jag sparar nog lite på utgifterna fram tills dess istället. Det är fortfarande mitt favoritskepp, så den skall få sig en ordentlig uppgradering! Har redan lagt en slant på Freelancern denna månaden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enligt intervjun så blir det antagligen episodiskt, 5 uppdrag i månaden fram till det är slut.
Det låter som en OK idé på pappret, det beror på hur långt ett uppdrag är. För min del som inte har så mycket tid att lägga ner att spela så låter det som en bra kompromiss.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Säljer dom skepp också utöver den sjuka summan pengar dom redan dragit in?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Säljer dom skepp också utöver den sjuka summan pengar dom redan dragit in?

Du har förstått det rätt. Eftersom spelet är så passa stort och blir bara större för varje skepp sålt så hjälper man både till att få spelet ännu bättre och ännu större. Det ser ut som man köper skepp men man köper olika spelpaket och försäkringar.

Kollar vi på billigaste paketet och dyrast paketet och bortser ifrån skeppen helt så får du för:

30 USD:
Starting Money: 1,000 UEC
2 Month Insurance
Digital Star Citizen Manual
Squadron 42 Digital Download
Star Citizen Digital Download

275 USD:
Starting Money:10,000 UEC
6 Month Insurance
Deluxe Silver Collector's Box
Spaceship-shaped USB Drive
CD of Game Soundtrack
Glossy Fold-up Star Map
5 Spaceship Blueprints
3 Inch Model of Spaceship
Hardback Making-of Star Citizen
Beta Access
Digital Star Citizen Manual
Squadron 42 Digital Download
Star Citizen Digital Download

Så du får mer än bara ett skepp. Förvisso säljer de paket med endast skepp också, du kan köpa en RSI Constellation för 275 får allt som står skrivet ovan eller för 225 och bara få tillgång till en hangar och skeppet, frågan är hur korkad man är och köper bara skeppet då?

Dock kan jag hålla med om en sak som jag tror du försöker belysa, ja det är dyrt som fan!

Visa signatur
Permalänk

Personligen tycker jag att det luktar bedrägeri. Står att man har 2 months insurance. Vad händer om skeppet förstörs efter 70 dagar?
Förlorar man pengarna som man har lagt på spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Personligen tycker jag att luktar bedrägeri. Står att man har 2 months insurance. Vad händer om skeppet förstörs efter 70 dagar?
Förlorar man pengarna som man har lagt på spelet?

Luktar det bedrägeri när du kör och krockar med din bil när den är oförsäkrad?
EVE Online har gjort detta i flera år. Du har valet att antingen spendera riktiga pengar och köpa sakerna du vill ha eller så kan du jobba för det och köpa det för ingame pengar du tjänat den hårda vägen.
http://www.gamefront.com/eve-online-player-blows-up-1000-in-g...
http://www.theverge.com/2014/1/29/5356498/eve-online-battle-s...

Visa signatur