Dålig dator med bra dator

Permalänk
Medlem

Dålig dator med bra dator

Hej,
jag och min kompis vill spela nåt spel tillsammans.
Jag har en dator utan ett riktigt grafikkort. Han har en ny dator med det senaste grafikkortet.
Vi vill spela över internet.

Har ni några tips på vilka spel som funkar??

MVH

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

lol det kan nog fungera

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

lol det kan nog fungera

Jag har ingen aning om du menar lol som i spelet eller lol som i lauging out loud.

OT: Testa några äldre spel kanske något äldre RTS som AOE 2? Borde funka annars finns det nog ett antal indie spel som du kan köra, terraria vet jag inte riktigt om det går på Intel HD men det tror jag nog, någon som kan instämma?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Hej,
jag och min kompis vill spela nåt spel tillsammans.
Jag har en dator utan ett riktigt grafikkort. Han har en ny dator med det senaste grafikkortet.
Vi vill spela över internet.

Har ni några tips på vilka spel som funkar??

MVH

Vilken sorts spel gillar ni?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Blueson:

Jag har ingen aning om du menar lol som i spelet eller lol som i lauging out loud.

OT: Testa några äldre spel kanske något äldre RTS som AOE 2? Borde funka annars finns det nog ett antal indie spel som du kan köra, terraria vet jag inte riktigt om det går på Intel HD men det tror jag nog, någon som kan instämma?

jag menar spelet lol

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Spela typ spel som Age of empires 2! Kört många timmar på det Riktigt grymt!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Quake Live är roligaste spelet online någonsin typ.
http://soldat.thd.vg/en/ har haft rätt kul med soldat annars. kolla in det.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

om du har lust att betala lite för att spela så kan ju streamingtjänster fungera, vet dock inte om t ex onlive fungerar här i sverige, finns några andra liknande tjänster men kan inte komma på något just nu.... någon annan som kan det bättre?

edit: onlive verkar dock inte fungera här ser jag :/ international access - regions

däremot verkar gaikai fungera....typ

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Vilken typ av spel gillar ni?

Permalänk
Medlem

Onlive funkar visst i Sverige, bara betala fört

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||