Permalänk
Medlem

Nu har jag inte hunnit bläddra igenom ALLA sidor direkt men... finns det någon som moddat sitt original imac-tangentbord? Vore sjukt smutt att se lite bilder annat än de vanliga "klistra på tangenterna"-lösningarna många kommer med som förslag.

Hit me with your best shot!

Visa signatur

Tess Drake R/C
Rubin RC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigilius:

Jag har också ett Novatouch. Det känns verkligen annorlunda, tror att det är att aktueringspunkten är så tidig som lurar en. Riktig nytta av brytarna har man troligtvis om man skriver med ett mjukare handlag. Jag har slängt på en uppsättning vortex PBT, en rejäl uppgradering från känslan i stock.

Sitter för övrigt och väntar på delar till ett red scarf 68-key och zealios 65g taktila...

Ja, det kanske är som du säger! Eftersom brytaren är mycket effektivare/känsligare än Cherry MX så blir man nog lite van. Har skrivit lite på tangentbordet ett gäng dagar nu och börjar vänja mig. Dock vet jag inte om jag kommer ha kvar det hemma eller dra med det till jobbet... Tycker det är lite väl tröga brytare att trycka ner ibland. Hm, återstår att se. Får testa att spela lite, det är väl det som kommer avgöra mest.

Slängde på ett gäng caps på insert osv, bytte esc till en med annan färg. Hade inga bra caps med samma profil hemma (inga kompletta set) så blev bara konstigt när jag bytte ut modifiers och sånt.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Ja, det kanske är som du säger! Eftersom brytaren är mycket effektivare/känsligare än Cherry MX så blir man nog lite van. Har skrivit lite på tangentbordet ett gäng dagar nu och börjar vänja mig. Dock vet jag inte om jag kommer ha kvar det hemma eller dra med det till jobbet... Tycker det är lite väl tröga brytare att trycka ner ibland. Hm, återstår att se. Får testa att spela lite, det är väl det som kommer avgöra mest.

Slängde på ett gäng caps på insert osv, bytte esc till en med annan färg. Hade inga bra caps med samma profil hemma (inga kompletta set) så blev bara konstigt när jag bytte ut modifiers och sånt.

http://i.imgur.com/Ca9Quj2.jpg

Tycker det är fantastiskt att skriva på (spelar inte så mycket). Kommer det ett med numpad och helst bakgrundsbelysning också, så betalar jag nästan vad som helst!

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Tycker det är fantastiskt att skriva på (spelar inte så mycket). Kommer det ett med numpad och helst bakgrundsbelysning också, så betalar jag nästan vad som helst!

Kan rekommendera numpaden jag har bredvid annars, från Keycool. Köpte på Massdrop, har backlight. OCH (!!!) skickar riktiga numpad codes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Kan rekommendera numpaden jag har bredvid annars, från Keycool. Köpte på Massdrop, har backlight. OCH (!!!) skickar riktiga numpad codes.

Jo, jag har den här:
http://www.keyboardco.com/keypad/filco-majestouch-tenkeypad-tactile-action-numberpad.asp
Men det känns bättre när det är integrerat i tangentbordet

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Inaktiv

Naivt försök om att vara konkret och tydlig i svaret på en fråga

Självinsikt!
Permalänk
Medlem

@anon257891: Nä, jag gillar att det låter lite

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Det följde med en påse med o-ringar, en kollega på jobbet testade men märkte ingen större skillnad på dem. Tycker dock att keycapsen som ingick var rätt nice att skriva på, även om bara är tunn abs. Spacetangenten börjar redan bli blank på ena sidan... Så lär väl flytta över mina PBT caps vid tillfälle, om jag nu behåller det här som standard-bräda hemma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har fått låna en D60, tog lite provbilder och tyckte denna blev bra

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Fick nyligen hem ett mycket fint handlovsstöd i trä gjort av @Laine. Tangentbordet är ett Corsair Gaming Strafe RGB med MX Silent brytare.

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

Skulle man kunna fråga vad han tog betalt för handledstödet ?
Hade inte varit fel att få tag på ett själv heller

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av saizz:

@Corsair Johan:

Skulle man kunna fråga vad han tog betalt för handledstödet ?
Hade inte varit fel att få tag på ett själv heller

Tjenare, du får nog fråga han själv. Han brukar svara snabbt här på forumet.

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt DangerZone set och lite fler Fallout inspirerade caps igår.

Permalänk
Medlem

Jag har ju inte visat mitt sen jag gjorde om det lite, bytt case framförallt och moddat layouten lite.
Fulla albumet: http://imgur.com/a/W1YvU

Permalänk
Medlem

@Beltet
Det är så snyggt! Lagom avis.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

@Beltet: Snygg bräda! Var har du hittat caset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

@Beltet
Det är så snyggt! Lagom avis.

Tackar! Blev faktiskt väldigt nöjd med detta slutresultat.

Skrivet av Khers:

@Beltet: Snygg bräda! Var har du hittat caset?

Jag råkade stöta på det när jag slösurfa på taobao. BLE60 heter ett 60% bluetoothkit som såldes på taobao. Och man kunde köpa case separat så jag gjorde det. Det är ytterst lite för "vidt" för mina GON PCB och plate. Så blir en lite glipa längs kanten. Inget jag störst mig på men andra kanske gör det.

Permalänk
Medlem

Här är mina nuvarande. Har även ett red scarf 68 från taobao på väg.

Novatouch med vortex PBT keycaps och Poker 3 vanilla

Permalänk
Medlem

@Nigilius: RS68 såg riktigt intressant ut, hoppas du postar bilder sen när du fått ordning på den.

Permalänk
Medlem

Fann en IBM bräda i återvinningshuset idag, i rätt bedrövligt skick, riktigt skitig och äcklig. Men tyckte att brädan förtjänade ett bättre öde, så plockade hem den och genomförde en ordentlig rengöring. Rubberdome, på etiketten står numret Kb-3926. Känns helt ok att skriva på.

Dold text
Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av zaarx:

Fick hem mitt DangerZone set och lite fler Fallout inspirerade caps igår.

Otroligt vackert! Det och Nantucket Selectric är mina absoluta favoriter, det är synd att man inte har någon bräda värdig nog.

Är ett stort fan av saker med historia, främst aeronautiska ting. Var tvungen att experimentera lite när jag hade chansen.

Förmodligen inte alls hållbart i längden, men ser tufft ut! Ber om ursäkt för tangentbordet i denna entusiasttråd.

Permalänk
Medlem

@Nigilius Vad är det för tangentbord? Gillade speciellt TKL-bordet.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigilius:

Här är mina nuvarande. Har även ett red scarf 68 från taobao på väg.

http://i.imgur.com/L9SEgTG.jpg

Novatouch med vortex PBT keycaps och Poker 3 vanilla

Skrivet av drwlz:

@Nigilius Vad är det för tangentbord? Gillade speciellt TKL-bordet.

Under bilden står det Novatouch, fulla beteckningen är CM storm Novatouch. Skillnade på den mot majoritet av mekaniska tangentbord (Iaf på den svenska marknaden) är att den har så kallade topre brytare istället för Cherry MX / Cherry kopoia.
I vanliga fall har topre brytare ett annats sätt att fästa keycapsen än Cherry men just detta har tillverkaren moddat så att man ska kunna köra Cheery keycaps. Tror det är ett av de få (om inte ända) som erbjuder detta.

Det mindre vita tangetbordet är ett Vortex Pok3r (det är tredje revisionen av Poker, så föregångarna har kallats Poker och Poker II). En riktigt skysst 60% bräda som kommer med aluminiumhus och PBT kaps vilket gör hela tangentboret extremt prisvärt. Ett löst aluminium chassi går gärna på närmre tusen riksdaler...
Om du är inte intresserad av det kan du kolla på Corus hemsida, tangenbordet finns i tex i ISO nordic / eng / tysk / mm och även ANSI layout (amerikansk). Så klart kan du även välja mellan de vanliga standard brytarna från Cherry.
Dock så rekommendera många sedan att använda amazon.uk för att beställa då man får ofta snabbare leverans samt bättre vilkor vid eventuell retur.

Permalänk
Inaktiv

I Väntan på Nantucket Selectric och Pulse SA

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Bara en massa "caps": inget att se här!
Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Under bilden står det Novatouch, fulla beteckningen är CM storm Novatouch. Skillnade på den mot majoritet av mekaniska tangentbord (Iaf på den svenska marknaden) är att den har så kallade topre brytare istället för Cherry MX / Cherry kopoia.
I vanliga fall har topre brytare ett annats sätt att fästa keycapsen än Cherry men just detta har tillverkaren moddat så att man ska kunna köra Cheery keycaps. Tror det är ett av de få (om inte ända) som erbjuder detta.

Det mindre vita tangetbordet är ett Vortex Pok3r (det är tredje revisionen av Poker, så föregångarna har kallats Poker och Poker II). En riktigt skysst 60% bräda som kommer med aluminiumhus och PBT kaps vilket gör hela tangentboret extremt prisvärt. Ett löst aluminium chassi går gärna på närmre tusen riksdaler...
Om du är inte intresserad av det kan du kolla på Corus hemsida, tangenbordet finns i tex i ISO nordic / eng / tysk / mm och även ANSI layout (amerikansk). Så klart kan du även välja mellan de vanliga standard brytarna från Cherry.
Dock så rekommendera många sedan att använda amazon.uk för att beställa då man får ofta snabbare leverans samt bättre vilkor vid eventuell retur.

Skumt att jag inte såg texten första gången, men den ligger ju där.

Tack för svaret hur som, misstänkte att det andra var ett poker 3 (har kikat lite på det innan) :).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att beakta! Meningslöös info om mina nörd-framsteg!

Självinsikt!
Permalänk
Medlem

@anon257891: Är det där TEX/vortex chassiet?

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Inaktiv

KOnkret svar på konkret fråga!

Självinsikt och dryghet!
Permalänk
Medlem

Det kom ett litet paket med två keycaps från Gloyz på Geekhack. Passar in rätt så väl på 1976

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.