Trinity tillräckligt för fotoredigering?

Permalänk
Medlem

Trinity tillräckligt för fotoredigering?

Hejsan tänkte bygga en dator till min syster som är en fotograf och är lite för snål för Intel och undrar om det här systemet är tillräckligt.
Chassi: Fractal Design Arc
Mobo: ASRock FM2A85X Extreme 6
CPU: AMD A10-5800K tänker överclocka
HDD: Seagate Barracuda 1tb 64mb
SSD: Samsung 830 128gb
Nätagg: Antec Earthwatts platinum 450w
GPU: 7770 alt. 7850
Ram: Corsair Vengeance LP blue 16gb 2133mhz
Cooler master hyper 212 evo

Tänker också använda mig av ASRocks Xfast 555 ramdisk

Permalänk

Min åsikt: Tillräckligt för fotoredigering, inte tillräckligt för videoredigering.

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

Använder du dig/henne utav Photoshop CS6 bör du nog spara pengarna eller välja bättre komponenter. Adobe fokuserar mer och mer på kraftfullare produkter till workstations.
Du kan inte utnyttja all kraft i en sådan eftersom adobe inte alls är inne på den processorn. Det är intel som gäller tyvärr.
För 6670 duger det till lättare projekt, men som sagt. Om din syster är fotograf tror jag inte att kunderna eller hon själv vill tumma på prestandan eller kvaliten.
Tid equals money.

Permalänk
Medlem

Duger utmärkt med trinity

Permalänk

Jag som fotar och pluggar foto tycker personligen att 1TB minne är lite minne om hon även ska göra andra saker på datorn. Jag använder mig av 1tb intern och 3tb extern. Varje album jag lägger in ligger på 8-10gig. Se till att ha kortläsare också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: AsRock z77 extreme4| Proccesor: i7 2700k + corsair h70 kylare | Ram: Corsair 16gb Vengeance | Grafikkort: Asus Geforce 660 2gb | Lagring: SSD Samsung 830 256GB + 4TB 7200rpm lagring | Nätagg: Corsair TX650w | Ljudkort: Asus Xonar D2X

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

Använder du dig/henne utav Photoshop CS6 bör du nog spara pengarna eller välja bättre komponenter. Adobe fokuserar mer och mer på kraftfullare produkter till workstations.
Du kan inte utnyttja all kraft i en sådan eftersom adobe inte alls är inne på den processorn. Det är intel som gäller tyvärr.
För 6670 duger det till lättare projekt, men som sagt. Om din syster är fotograf tror jag inte att kunderna eller hon själv vill tumma på prestandan eller kvaliten.
Tid equals money.

Hur menar du med adobe inte är "inne" på processorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

Använder du dig/henne utav Photoshop CS6 bör du nog spara pengarna eller välja bättre komponenter. Adobe fokuserar mer och mer på kraftfullare produkter till workstations.
Du kan inte utnyttja all kraft i en sådan eftersom adobe inte alls är inne på den processorn. Det är intel som gäller tyvärr.
För 6670 duger det till lättare projekt, men som sagt. Om din syster är fotograf tror jag inte att kunderna eller hon själv vill tumma på prestandan eller kvaliten.
Tid equals money.

är du säker att det inte går bra?
http://www.youtube.com/watch?v=-R9crYsQf_Y

ASRock moderkortet har X555 i photoshop om man skapar en ram disk

Permalänk
Medlem

Photoshop benchmarks

Tycker kundvagnen ser bra ut förutom att jag har noll förtroende för dual graphics.

Hade nog skippat den biten till att börja med och om det behövs senare köpt ett diskret grafikkort då.

7770 ska vara vanligt för hygglig OpenCL/GL prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xemacs:

Photoshop benchmarks

Tycker kundvagnen ser bra ut förutom att jag har noll förtroende för dual graphics.

Hade nog skippat den biten till att börja med och om det behövs senare köpt ett diskret grafikkort då.

7770 ska vara vanligt för hygglig OpenCL/GL prestanda.

efter ha läst recensionen på hexus http://hexus.net/tech/reviews/cpu/46157-amd-a10-5800k-dual-gr...
tror jag inte jag ska ancända mig av dual graphics går antagligen med amd 7770 alt 7850
min syster spelar direkt inte några krävande spel typ sims eller linkande hon behöver något bra för fotoredigering