Hur foldar jag på mitt 660 Ti?

Permalänk
Medlem

Hur foldar jag på mitt 660 Ti?

Som titeln lyder, hur foldar jag på mitt 660 Ti?
Har v7-klienten om jag fattat rätt. Försöker lägga till GPU-slot men det står "On client local 127.0.0.1:36330: No more GPUs"

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Som titeln lyder, hur foldar jag på mitt 660 Ti?
Har v7-klienten om jag fattat rätt. Försöker lägga till GPU-slot men det står "On client local 127.0.0.1:36330: No more GPUs"

Kan inte pröva själv, stödet för Nvidias senaste grafikkort är fortfarande rätt dåligt, pröva att följ instuktionerna på:
http://folding.typepad.com/news/2012/04/support-for-new-gpus-...

Textfilen ifråga:

0x10de:0x1183:2:3:GK104 [GeForce GTX 660 Ti]

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

Kan inte pröva själv, stödet för Nvidias senaste grafikkort är fortfarande rätt dåligt, pröva att följ instuktionerna på:
http://folding.typepad.com/news/2012/04/support-for-new-gpus-...

Textfilen ifråga:

0x10de:0x1183:2:3:GK104 [GeForce GTX 660 Ti]

Tack, men kan inte ladda ner någon fil där.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Tack, men kan inte ladda ner någon fil där.

Det är bara text remsan som behöver kopieras och klistras in.
Alltså:
0x10de:0x1183:2:3:GK104 [GeForce GTX 660 Ti]

För att ett gtx 660Ti kort ska uppfattas som ok för v7 klienten. Jag skulle ha kallat den för textfil -- inte en fil som i ett program.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Okej, och den ska "klistras in" var då? Har provat mig fram som bara den men får det inte att funka ändå.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Okej, och den ska "klistras in" var då? Har provat mig fram som bara den men får det inte att funka ändå.

Hmm, du har rätt, det här var inte vidare enkelt, "data directory" hänvisar de till:
http://rog.asus.com/forum/archive/index.php/t-20334.html?

"For the V7 client to work with your GTX680 you will need to go to this link http://folding.typepad.com/news/2012/04/support-for-new-gpus-... Right click the down loadable link, then click Save Linked Content As. To your desktop.
Open up your start menu, find where your FAHCLIENT folder is, and then click it to open it. After you have clicked open the FAHCLIENT folder, open up the data directory.
Then you are going to drag the gpu.txt directly into the data directory folder.
Close the FAHControl client, Then, go to the bottom right of your screen, and close the program from there as well.
Open FAHControl back up from the desktop, it should at this point acknowledge that there is a video card there. Next make sure it has detected your video card and says its running, but is doing nothing that is exactly what you want. Then click the slots tab. Make sure the gpu slot is the highlighted slot at that point, click edit. Scroll down the configure folding slot screen to the bottom. Then click the add. Under the edit options, under Name:client-type Value:beta Then Click OK. Then you will click, OK, then save. The client itself will go into undating mode, and then show 0% again. Completely shut down the program again, as you did before, make sure to shut it down inside of the tray in the bottom right of your desktop to completely shut down the client. At this point, after making sure that the client is completely shut down. Go to your c drive. Then to program data, then the folding at home client. Once you have that opened, you are going to completely delete the work folder. At this point if you have fully followed each step, you will again open up FAHControl from the desktop. It will update again once it is opened. At this point, it will initialize your gpu, and start to fold."

Men fortfarande är det oklart vad de menar med "data directory"? I det här exemplet pratar de om att länken ska kopieras.
<-- Himla glad att ha ett gammalt grafikkort med bra stöd just nu!

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag foldar nu på mina 680 kort. va ett jäkla strul innan jag fattade hur jag skulle göra trots alla guider man hittade. Men det gick till slut!
Här kommer en föklaring hur jag gjorde.
Borde va samma till 660 som till 680. Kan va värt å prova.

"Data directory" hittar du under startmenyn i mappen "FAHClient"

Där ska du klistra in textfilen som du hittar här https://fah-web.stanford.edu/file-releases/public/GPUs.txt

Om du inte gjort detta så kan du skapa en textfil som heter GPU.txt. förslagsvis på skrivbordet. Klistra in all text från länken ovanför. Och sen spara filen. Kopiera sen in textfilen som du skapat i "data directory"
Går även att högerklicka på länken och välj "spara som".

Nu behöver du starta om V7 klienten så den fattar att den har den nya GPU filen.

Nu kan du skapa en ny slot för gpu. Det enda du behöver tänka på nu är att du ska lägga till "client-type" och "beta" under "Extra slot options (expert only)".
Klicka på "add" och vid Name skriver du client-type och vid Value skriver du beta.

Om du inte får nått nytt jobb för kortet på en gång så kan du starta om klienten en gång till.

Sen borde allt hoppa igång och du borde bli en lycklig gpu-foldare

För mig så funkade det inte med att enbart använda mig av textraden som du blev tipsad om tidigare. Jag va tvungen att använda all text som finns i länken.
För mina grafikkort blir identifierade som GF114 och inte som GK104 som dom borde bli.

Ha gärna ett program där du kan se temp och load och fläktsnurr på grafikkortet. kan va bra att övervaka i början.

Hos mig så landar mina 2st GTX680 på 80 grader och fläktarna snurrar i ca 60%.

Klockan är 0200 nu så jag är bra mosig i skallen. har jag skrivit galet eller om något är oklart så är det bara att bomba med frågor. så ska jag svara efter bästa förmåga. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Nu funkar det!
Hade tydligen inte stängt av klienten tillräckligt mycket igår. Lite drygt 18k PPD säger den.

Är ~10300PPD bra på en I7 920 i 3.2GHz med HT avslaget bra?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Nu funkar det!
Hade tydligen inte stängt av klienten tillräckligt mycket igår. Lite drygt 18k PPD säger den.

Är ~10300PPD bra på en I7 920 i 3.2GHz med HT avslaget bra?

Nice!

Verkar vettigt, ligger på runt 12k på min i5 750 i 3.8 ghz, och de lär vara ganska likvärdiga med ht avslaget på i7an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZuumoO:

Jag foldar nu på mina 680 kort. va ett jäkla strul innan jag fattade hur jag skulle göra trots alla guider man hittade. Men det gick till slut!
Här kommer en föklaring hur jag gjorde.
Borde va samma till 660 som till 680. Kan va värt å prova.

"Data directory" hittar du under startmenyn i mappen "FAHClient"

Där ska du klistra in textfilen som du hittar här https://fah-web.stanford.edu/file-releases/public/GPUs.txt

Om du inte gjort detta så kan du skapa en textfil som heter GPU.txt. förslagsvis på skrivbordet. Klistra in all text från länken ovanför. Och sen spara filen. Kopiera sen in textfilen som du skapat i "data directory"
Går även att högerklicka på länken och välj "spara som".

Nu behöver du starta om V7 klienten så den fattar att den har den nya GPU filen.

Nu kan du skapa en ny slot för gpu. Det enda du behöver tänka på nu är att du ska lägga till "client-type" och "beta" under "Extra slot options (expert only)".
Klicka på "add" och vid Name skriver du client-type och vid Value skriver du beta.

Om du inte får nått nytt jobb för kortet på en gång så kan du starta om klienten en gång till.

Sen borde allt hoppa igång och du borde bli en lycklig gpu-foldare

För mig så funkade det inte med att enbart använda mig av textraden som du blev tipsad om tidigare. Jag va tvungen att använda all text som finns i länken.
För mina grafikkort blir identifierade som GF114 och inte som GK104 som dom borde bli.

Ha gärna ett program där du kan se temp och load och fläktsnurr på grafikkortet. kan va bra att övervaka i början.

Hos mig så landar mina 2st GTX680 på 80 grader och fläktarna snurrar i ca 60%.

Klockan är 0200 nu så jag är bra mosig i skallen. har jag skrivit galet eller om något är oklart så är det bara att bomba med frågor. så ska jag svara efter bästa förmåga. Lycka till!

Tack vare det här lilla inlägget så lyckades jag skrämma igång mitt 690 + 2500k ligger på lite över 70 000 PPD nu, och det blir varmt och skönt inne

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

Tack vare det här lilla inlägget så lyckades jag skrämma igång mitt 690 + 2500k ligger på lite över 70 000 PPD nu, och det blir varmt och skönt inne

Ojdå! Dubbelt så mycket mycket som mig då. Jag brukar ligga på lite drygt 35k ppd totalt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ojdå! Dubbelt så mycket mycket som mig då. Jag brukar ligga på lite drygt 35k ppd totalt.

Jag låg på runt 30k ppd med bara processorn, dock så stannade mitt 690 efter det va klart med första WUn och nu vill den inte starta på nästa WU :\

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti