Cooler master elite 120 advance med corsair h40?

Permalänk
Medlem

Cooler master elite 120 advance med corsair h40?

Någon som vet om corsair h40 går in i cooler master elite 120 advance?

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

På rak arm så skulle mitt svar bli nej. Men är man villig å modda lite. alternativt ha allting på insidan så skulle det nog gå. Sen hur bra det funkar i praktiken är ju en annan historia.

Kan rekommendera att du kikar på denna http://www.sweclockers.com/recension/15798-cooler-master-elit...
Där ser man ganska bra hur litet det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZuumoO:

På rak arm så skulle mitt svar bli nej. Men är man villig å modda lite. alternativt ha allting på insidan så skulle det nog gå. Sen hur bra det funkar i praktiken är ju en annan historia.

Kan rekommendera att du kikar på denna http://www.sweclockers.com/recension/15798-cooler-master-elit...
Där ser man ganska bra hur litet det är.

Okej men det skulle väll kunna fungera om man tar bort HDD buren? Och gänga upp skruvhål på sidan av chassit för en 120mm fläkt?

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucce11:

Okej men det skulle väll kunna fungera om man tar bort HDD buren? Och gänga upp skruvhål på sidan av chassit för en 120mm fläkt?

Nu är du inne på att modifiera Då blir det genast mycket enklare.
Att ha en fast installation på sidopanelen är nog inte att rekommendera. då sidorna och taket är en del. kan bli marigt när man ska av och på med locket.

Om du tar bort hdd-buren så kan du ju använda fläktplatsen som sitter i fronten som utblås. alltså att du sätter H40 där och den blåser ut varmluften framtill.
Bara en tanke.

Permalänk
Medlem

Du kan ta bort hårddiskracket å fästa disk på ngt annat sätt tex som jag gjort(testat med gamla diskar)
elr kan du sätta fast den mellan balkarna på ovansidan,över cpun.Vore nog det bästa.Diskracket stryper
nog luften rätt mycket så det är därför jag tagit bort det.Är väl halvklar med mitt projekt å ska ha vattenkylningen utanför.......
Håller på med distans till nätagget som annars kommer över Cpun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benno1:

Du kan ta bort hårddiskracket å fästa disk på ngt annat sätt tex som jag gjort(testat med gamla diskar)
elr kan du sätta fast den mellan balkarna på ovansidan,över cpun.Vore nog det bästa.Diskracket stryper
nog luften rätt mycket så det är därför jag tagit bort det.Är väl halvklar med mitt projekt å ska ha vattenkylningen utanför.......
Håller på med distans till nätagget som annars kommer över Cpun.
http://i1273.photobucket.com/albums/y417/Dewwa1/3_zps9dc2561d...

Hittade en bild på något forum. Man kanske kan ha nätagget på fronten?

Visa signatur