Extern mikrofon till Samsung Smart-TV (ES8005) för videokonferens

Permalänk

Extern mikrofon till Samsung Smart-TV (ES8005) för videokonferens

Hej alla!

Har ett problem och det är en Samsung Smart-TV.. eller snarare dum-TV.

På min arbetsplats använder vi oss av denna modell för videokonferens då vår verksamhet är utspridd över landet. Det är endast internt så vi använder oss av snål-varianten, dvs Skype och då genom den inbyggda appen. Dock är mikrofonen helt värdelös om konferensrummet är fullsatt och man sitter utspridda runt bordet så försöker hitta en lösning som jag kan koppla direkt till TV'n.

Som den mansgris man är lästes ingen spec igenom innan beställning och alla som var involverade bara antog att en s.k. Smart-TV hade bluetooth år 2012 men så var tydligen inte fallet. Så bluetooth mic/konferenstelefon är att utesluta. Fungerar inte heller med en bluetooth adapter via USB.

Så min fråga är om någon av er har erfarenhet av detta eller är sugna på att klura ut en möjlig lösning, trådlöst är att föredra.

Försöker utesluta att koppla ihop den med en dator så långt det går då detta medför ytterligare kostnader etc. och antar att den inbyggda kameran i TV'n ej går att utnyttja om man gör på det sättet.

Sista utvägen lär väl bli en vanlig bordsmikrofon med sladd om det helt enkelt inte går på annat sätt.

Tack på förhand!

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."