Någon bra och billig ljudanläggning?

Permalänk
Medlem

Någon bra och billig ljudanläggning?

Hejsan!

Min mamma önskar sig en ljudanläggning, där hon lätt kan spela upp CD-skivor, radio och även från sin iPhone. Priset får ligga på runt 1-2k, men det viktigaste av allt, är följande:

* Anläggning ska vara enkel att hantera, så att ett barn skulle kunna förstå (min mamma är väldigt oteknisk....)
* Man behöver INTE ha på en TV-apparat eller något annat när man spelar musik, bara själva anläggningen - vilket hör ihop med nästa krav:
* Vore bra om man även kunde koppla den till en TV (en ny såklart, med HDMI utgång osv) och använda som högtalare/"mini surround-system"

(Att köpa ett bra surround system, koppla till en TV och köra ifrån DVD/PS3 osv, är för svårt för henne att förstå. Det ska alltså vara en panel, där man kan sätta in skivor, ex docka sin MP3/iPhone och göra allt, via den!)

Så, vad är det bästa jag kan få tag på, som fyller dessa krav?

Permalänk
Skrivet av Kanyl:

Hejsan!

Min mamma önskar sig en ljudanläggning, där hon lätt kan spela upp CD-skivor, radio och även från sin iPhone. Priset får ligga på runt 1-2k, men det viktigaste av allt, är följande:

* Anläggning ska vara enkel att hantera, så att ett barn skulle kunna förstå (min mamma är väldigt oteknisk....)
* Man behöver INTE ha på en TV-apparat eller något annat när man spelar musik, bara själva anläggningen - vilket hör ihop med nästa krav:
* Vore bra om man även kunde koppla den till en TV (en ny såklart, med HDMI utgång osv) och använda som högtalare/"mini surround-system"

(Att köpa ett bra surround system, koppla till en TV och köra ifrån DVD/PS3 osv, är för svårt för henne att förstå. Det ska alltså vara en panel, där man kan sätta in skivor, ex docka sin MP3/iPhone och göra allt, via den!)

Så, vad är det bästa jag kan få tag på, som fyller dessa krav?

om du ska ha surround ljud med förstärkare och radio eller liknande så kan det vara otroligt svårt att hitta eller så är det av riktigt dålig kvalitet finns liknande som detta Surround från elgiganten men är inte speciellt bra ljud, kan dock styra med en smartphone "vet ej opm det går med iphone" men om hon enbart ska ha för musik så skulle jag rekommendera Argon högtalare

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk