Visning av temps på huvudskärmen medan man spelar

Permalänk
Medlem

Visning av temps på huvudskärmen medan man spelar

Jag söker ett prog eller flera som jobbar tillsammans för att kunna visa info som overlay i hörnet av huvudskärmen när man spelar.
Jag har ingen extra skärm eller G15 el G19 etc så jag vill ha det på huvudskärmen.
Rivatuner ska tydligen klara sånt men tyvärr verkar det inte stöda mitt GTX 660 ti.
Nu använder jag MSI afterburner vilket funkar bra i de flesta spel, men inte alla. Dessutom visar den bara GPUns info men inget om CPU eller moderkort osv.

Är det nån som har nåt tips hur man kan lösa detta?
Jag vill alltså visa temps, core speeds, CPU/GPU usage, volts mm.

Tacksam för förslag.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Aida64 har en OSD som borde gå att använda till detta syfte. Kan visa i princip allt så länge som programmet stödjer sensorerna.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Aida64 har en OSD som borde gå att använda till detta syfte. Kan visa i princip allt så länge som programmet stödjer sensorerna.

Hej. Tack för förslaget. Jag har testat Aida64 men precis som Everest kommer denna typ av OSD tydligen inte upp ovanpå en 3D applikation. Det funkar bra i Windows men så fort man drar igång ett spel så syns det inte längre
Nån idé hur man fixar det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

kolla denna tråden... jag körde den för inte allt för längesen, men den e lite gammal så vissa inställningar o sånt ligger inte på samma ställe i nya versioner av programmena man använder
fast vet inte hur mycke prestanda i sig detta tar...

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

kolla denna tråden... jag körde den för inte allt för längesen, men den e lite gammal så vissa inställningar o sånt ligger inte på samma ställe i nya versioner av programmena man använder
fast vet inte hur mycke prestanda i sig detta tar...

Tack, det där var precis sånt som jag letade efter.
Grymt smidigt att man kan kombinera HWinfo64 med MSI Afterburner.
Jag får slipa lite på inställningarna så får vi se om det blir en acceptabel förlust.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Tack, det där var precis sånt som jag letade efter.
Grymt smidigt att man kan kombinera HWinfo64 med MSI Afterburner.
Jag får slipa lite på inställningarna så får vi se om det blir en acceptabel förlust.

aah, de tar väl en stund o komma in i de, men de går ju att få de precis som man själv vill också
de där med prestandan så jag för att jag själv delvis fick lite prestandsförlust med något liknande, har för mig de va med fraps, men det va på en gammal burk med lite minne osv, så det e nog inga problem

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX