Gaming laptop max 13.5k någon av dessa 3?

Permalänk

Gaming laptop max 13.5k någon av dessa 3?

Hej, jag har tittat lite på följande laptops:

MSI gt70 http://cdon.se/hemelektronik/17inch_msi_gt70_i7-3610qm_8gb_750gb_17.3_fhd_w7hp_geforce_gtx670m-21236548?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_se

MSI gt60 http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/154652-msi_gt60_0nc-039n_i7-3610qm-8gb-750gb__128_gb_ssd-gtx670m_3gb-156-blu-ray-w7hp

Asus g75vw http://www.inet.se/produkt/1969552/asus-g75vw

Vikt och batteritid eller huruvida det är 15.6 eller 17.6 skärm spelar mindre roll. Även utseende och finish är inte jätteviktigt men den skall inte låta allt för mycket

En sak som är viktig är att den inte har fläktutblås på höger sida, då jag vill ha musen där.

Den skall funka ok till spel som; lol, hon, star wars the old republic, black ops och bf3. Jag använder även Sony Vegas en del.

Bättre rubrik samt bättre frågeställning
Permalänk
Medlem

Beror helt på din budget.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Suck - vad är det för fel på tråden du gjorde igår i samma ämne?

Och tyckte du dig inte ha nytta av de tips du fick i den, där du bland annat tipsades om att söka och specificera vad du ska använda datorn till och vilka krav du har, om folk ska kunna hjälpa dig på ett vettigt sätt?

Sedan kan du få ett tips till av mig: Bifoga länkar till datorerna du är intresserad av så blir det smidigare för alla.

Permalänk
Skrivet av roadspig:

Suck - vad är det för fel på tråden du gjorde igår i samma ämne?

Och tyckte du dig inte ha nytta av de tips du fick i den, där du bland annat tipsades om att söka och specificera vad du ska använda datorn till och vilka krav du har, om folk ska kunna hjälpa dig på ett vettigt sätt?

Sedan kan du få ett tips till av mig: Bifoga länkar till datorerna du är intresserad av så blir det smidigare för alla.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/154652-msi_gt60_0nc-0...

http://cdon.se/hemelektronik/17inch_msi_gt70_i7-3610qm_8gb_75...
http://www.inet.se/produkt/1969552/asus-g75vw

Permalänk
Medlem

Du svarade inte på min fråga. Vad har du för budget?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

2 av dessa är 17" en är 15" spelar storlek och vikt roll för det? Mest spelpresetanda för pengarna? Vad är viktigt?

Permalänk
Medlem

Jag har tagit mig tid att läsa igenom alla dina 22 inlägg.. Anledningen till att du inte får allt för många svar är nog att du är ganska omogen, skriver max en mening och inte försöker hjälpa andra medlemmar att hjälpa dig genom att ge dem nån information om vad du t.ex. ska använda datorn till..Som tidigare nämnt i tråden... suck.

F.ö. så är alla laptops som du har länkat ganska likvärdiga förutom att två är 17,6 tummare och en är 15,6 tum. 15,6 laptopen, msi gt60 har en ssd så jag skulle nog har tagit den om jag var ute efter en laptop.

Förresten, för att svara på din andra tråd så kommer du inte att undgå att det kommer ut varm luft från en gaminglaptop eftersom att dem inte ska överhettas, därför släpper den ut luften..

Permalänk
Skrivet av Goffen:

Jag har tagit mig tid att läsa igenom alla dina 22 inlägg.. Anledningen till att du inte får allt för många svar är nog att du är ganska omogen, skriver max en mening och inte försöker hjälpa andra medlemmar att hjälpa dig genom att ge dem nån information om vad du t.ex. ska använda datorn till..Som tidigare nämnt i tråden... suck.

F.ö. så är alla laptops som du har länkat ganska likvärdiga förutom att två är 17,6 tummare och en är 15,6 tum. 15,6 laptopen, msi gt60 har en ssd så jag skulle nog har tagit den om jag var ute efter en laptop.

Förresten, för att svara på din andra tråd så kommer du inte att undgå att det kommer ut varm luft från en gaminglaptop eftersom att dem inte ska överhettas, därför släpper den ut luften..

sorry för alla double post va vaken till 2 på dagen så va så trött. men jag tror inte att jag bryr mig om det är 15.6 elr 17.6 jag är inte 100 på om det funkar att ha en 17.6 i sänger när man ligger ner aså ha den på magen. och min max är 13.5k skulle va roligt med mer hjälp sorry för mitt betende innan

ps.. jo jag vet att gaming laptops blir varma och blåser ut luft men alla blåser inte ut luften vid höger sida där man har handen

Permalänk
Medlem
Skrivet av wannabemixer:

sorry för alla double post va vaken till 2 på dagen så va så trött. men jag tror inte att jag bryr mig om det är 15.6 elr 17.6 jag är inte 100 på om det funkar att ha en 17.6 i sänger när man ligger ner aså ha den på magen. och min max är 13.5k skulle va roligt med mer hjälp sorry för mitt betende innan

ps.. jo jag vet att gaming laptops blir varma och blåser ut luft men alla blåser inte ut luften vid höger sida där man har handen

Vad jag har hört och ser på specsen mellan gt60 och gt70 så är dem likadana förutom att gt60 är lite mindre med sina 15,6" jämfört med 17,6" och att gt60 du länkade har en ssd disk. Så mellan dem så skulle jag ha tagit gt60. Jag har även sett lite bilder på den och den verkar ha utblås på vänster sida

Det blir dock lite svårare att jämföra asusen och gt60 :(. Asusen är känd för att låta mindre och kyla bättre, dock så är den tyngre än gt60.. Kan någon annan hjälpa kanske?

Själv tycker jag att ssd känns rätt skönt att ha, speciellt i en laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av wannabemixer:

sorry för alla double post va vaken till 2 på dagen så va så trött. men jag tror inte att jag bryr mig om det är 15.6 elr 17.6 jag är inte 100 på om det funkar att ha en 17.6 i sänger när man ligger ner aså ha den på magen. och min max är 13.5k skulle va roligt med mer hjälp sorry för mitt betende innan

ps.. jo jag vet att gaming laptops blir varma och blåser ut luft men alla blåser inte ut luften vid höger sida där man har handen

man ska aldrig ha en bärbar dator i sängen/på tyg inte heller rakt på knäna helst utan man ska alltid ha ett underlag som är hårt och platt, räcker med en plast skiva eller liknande, har man den i sängen/på magen/på täcket så går dom otroligt varma och får i sig en hel del damm

samt att du verkligen borde läsa inlägget jag skrev i din andra tråd och sen ta åt dig av det och försöka skriva ett vettigt inlägg så folk kan hjälpa dig,

EDIT detta borde du ta i beaktning

T.ex

Användningsområden?
några speciella spel?
några andra speciella program som kräver mycket ram eller processor kraft?
max pris?
mer pengar på kvalitet och finish eller prestanda?
tyst, liten, lätt, smidig, stor, tung, klumpig?
spelar batteri tiden roll?
speciella krav på skärm?

OSV

all information du får med gör att du får större chans till svar och då också bra svar,

Permalänk
Skrivet av fax110:

man ska aldrig ha en bärbar dator i sängen/på tyg inte heller rakt på knäna helst utan man ska alltid ha ett underlag som är hårt och platt, räcker med en plast skiva eller liknande, har man den i sängen/på magen/på täcket så går dom otroligt varma och får i sig en hel del damm

samt att du verkligen borde läsa inlägget jag skrev i din andra tråd och sen ta åt dig av det och försöka skriva ett vettigt inlägg så folk kan hjälpa dig,

EDIT detta borde du ta i beaktning

T.ex

Användningsområden?
några speciella spel?
några andra speciella program som kräver mycket ram eller processor kraft?
max pris?
mer pengar på kvalitet och finish eller prestanda?
tyst, liten, lätt, smidig, stor, tung, klumpig?
spelar batteri tiden roll?
speciella krav på skärm?

OSV

all information du får med gör att du får större chans till svar och då också bra svar,

Användningsområden? hemma och ute ibland
några speciella spel?lol hon star wars the old republic och black ops bf3
några andra speciella program som kräver mycket ram eller processor kraft?
max pris? sony vegas
mer pengar på kvalitet och finish eller prestanda? bryr mig inte
tyst, liten, lätt, smidig, stor, tung, klumpig? ska inte låta för mycket
spelar batteri tiden roll? nej
speciella krav på skärm?
15.6 elr 17.6 men vet inte om man kan ha 17.6 på magen när man sitter i soffan kan man det?

Permalänk
Testpilot

g75VW alla gånger om du har råd!

GTX 670m, stor full-hd anti-glare skärm, AS BRA keyboard och layout, grymt bra kylning (som dessutom skjuter ut värmen i bak).

Bättre laptop under 13k får du inte.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

g75VW alla gånger om du har råd!

GTX 670m, stor full-hd anti-glare skärm, AS BRA keyboard och layout, grymt bra kylning (som dessutom skjuter ut värmen i bak).

Bättre laptop under 13k får du inte.

denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1345031 vs g75vw

Permalänk
Testpilot
Skrivet av wannabemixer:

Samma hårdvara under huven.

Skillnaden är själva designen!

Asus Stealth Design är inte bara snyggare (imo), utan den är MYCKET mer effektiv, speciellt kylningen som de dessutom har patenterat.
Alla dagar i veckan!

Har själv haft en MSI gaming laptop för ca. 2 ½ år sedan, men efter att ha testat polarens g55 , så skulle jag inte tveka en sekund.

Edit: Ett till plus med ASUS är deras garanti och grymma support.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Samma hårdvara under huven.

Skillnaden är själva designen!

Asus Stealth Design är inte bara snyggare (imo), utan den är MYCKET mer effektiv, speciellt kylningen som de dessutom har patenterat.
Alla dagar i veckan!

Har själv haft en MSI gaming laptop för ca. 2 ½ år sedan, men efter att ha testat polarens g55 , så skulle jag inte tveka en sekund.

Edit: Ett till plus med ASUS är deras garanti och grymma support.

kan man ha g75 på magen när man ligger i sovan? och om man har den på ett bord kan jag då sätta in en mus och använda laptopens tangentbord utan problem tänker då på att 17.6 är störe en 15.6 och har inga problem med 15.6 men 17.6 är kanske för stor för att göra detta? och finns det inte en laptop samma som g75 som har en ssd i sig? vet att jag kan köpa en till men skulle va roligt att inte behöva göra det

Permalänk
Hedersmedlem

*rubrik ändrad med mera*

Hej jag har tagit mig friheten att redigera TS först inlägg så man kan se vad som egentligen efterfrågas. Jag utgick från det jag kunde urskilja i olika inlägg.

OBS tänk på att en väl formulerad rubrik och en bra frågeställning är det allra bästa sättet för att öka chansen till bra svar på sin tråd.

Jag vill även passa på att påminna om en av våraforumregler

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

På grund av just §3.3 har jag låst övriga trådar som fanns på samma ämne. Ser jag ytterligare trådar kommer jag att låsa samtliga. Vilket i sin tur innebär att det blir förbjudet att skapa nya på samma tema, och därmed har i så fall chansen att få hjälp på forumet via en frågetråd tyvärr gott förlorad.

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

*rubrik ändrad med mera*

Hej jag har tagit mig friheten att redigera TS först inlägg så man kan se vad som egentligen efterfrågas. Jag utgick från det jag kunde urskilja i olika inlägg.

OBS tänk på att en väl formulerad rubrik och en bra frågeställning är det allra bästa sättet för att öka chansen till bra svar på sin tråd.

Jag vill även passa på att påminna om en av våraforumregler

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

På grund av just §3.3 har jag låst övriga trådar som fanns på samma ämne. Ser jag ytterligare trådar kommer jag att låsa samtliga. Vilket i sin tur innebär att det blir förbjudet att skapa nya på samma tema, och därmed har i så fall chansen att få hjälp på forumet via en frågetråd tyvärr gott förlorad.

Med vänlig hälsning
MichaSWE

tack så mycket

och skulle vilja ha svar på min fråga över michaswe post

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/153290-samsung_np700g...

Rekommenderar denna, har den själv funkar fin fint till spel.
Det är 2 hdd platser så går å plocka ut en å sätta en större ssd vilket jag gjort.
Blu Ray spelare, bra flyt när det är en 120hz skärm.

mvh

Permalänk
Testpilot
Skrivet av stokke:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/153290-samsung_np700g...

Rekommenderar denna, har den själv funkar fin fint till spel.
Det är 2 hdd platser så går å plocka ut en å sätta en större ssd vilket jag gjort.
Blu Ray spelare, bra flyt när det är en 120hz skärm.

mvh

Inte dålig alls!

Men tycker infon var väldigt förvirrande då det står 1.5tb där uppe men 750gb HDD i beskrivningen osv. ><

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Inte dålig alls!

Men tycker infon var väldigt förvirrande då det står 1.5tb där uppe men 750gb HDD i beskrivningen osv. ><

Jo väldigt luddig information, det är iaf 2x 750gb + 8gb "ssd"
Sen det där med 120hz skärmen, fick jag först reda på när jag packade upp datorn å kikade runt, hittade nå tester på internet som sa att det var 120hz.

mvh

Permalänk
Skrivet av stokke:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/153290-samsung_np700g...

Rekommenderar denna, har den själv funkar fin fint till spel.
Det är 2 hdd platser så går å plocka ut en å sätta en större ssd vilket jag gjort.
Blu Ray spelare, bra flyt när det är en 120hz skärm.

mvh

läst mycket om den laptopen och när ström sladen inte är inkopplad så blir performance låg och den blir mycket varm så jag köper inte den

Permalänk
Medlem
Skrivet av wannabemixer:

läst mycket om den laptopen och när ström sladen inte är inkopplad så blir performance låg och den blir mycket varm så jag köper inte den

Jo när inte ström sladden är i drar den ner prestandan rejält, men när spelar man något krävande spel utan den ikopplad?
Då räcker väl batteriet i 10 min kanske?

varm å varm...de klart den blir varm det är ju en bärbar..sitter just nu å lirar lite Diablo 3 windowed med massa program på i bakgrunden, klockat gpun lite, 710 / 1600 atm...gpu:n ligger på 75c, cpu mellan 60-63c på kärnorna..tycker det inte är så farligt..sitter i ett rum med tempen på 20c

Däremot i BF3 drar tempen iväg rätt rejält..64 players ligger gpun på 89-90c som max, kör det mesta på low, nån enstaka sak på medium, bara för att få användning av 120hz, å inte droppa allt för mycket i fps. Beroende på map men droppar aldrig under 60 fps, mindre maps runt 80-120.