Ska ladda ner BF3 från skiva PROBLEM! hjälp snälla msvcr100.dll!

Permalänk
Medlem

Ska ladda ner BF3 från skiva PROBLEM! hjälp snälla msvcr100.dll!

Hej jag köpte BF3 för en stund sedan och nu när jag ska installera BF3 installerars Origin för men när jag installerat det så kommer det error och
det står C:\Windows\system32\MSVCR100.dll är antingen inte utformat för att köras på windows eller så innehåller det ett fel försök att installera programmet igen med hjälp av det ursprungliga installationsmediet eller kontakta systemadministratören eller programvaruleverantören för support.

snälla hjälp!

Permalänk

får du inte med en kod till orgin som du kan använda istället?

Permalänk

Ominstallera origin o BF3. Ladda ner spelet via origin istället för att installera det på skiva.
Död till optiska enheter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Ominstallera origin o BF3. Ladda ner spelet via origin istället för att installera det på skiva.

det är origin som inte funkar även om jag laddar ner det från deras hemsida så kommer ändå den error skiten när jag ska starta origin

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

ganska töntigt att ogilla optiska enheter.. finns fortfarande vi som sitter på en 8Mbit lina -.-

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Jag måste säga att det går bra mycket snabbare att installera BF3 från skiva än vad det gör för mig att ladda ner det från deras servrar.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

det är något jävla fel just nu med origin .. kunde själv inte uppdatera Bf3 nu när jag också köpte det ... (idag) ... verkar som det är Underhåll eller trafik nu när man ska uppdatera ... vilket PISS

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Kolla Swehunters svar. Installera Microsoft Visual C++ 200x Redistributable Package för ditt OS. Den bör finnas tillgänglig via Windows update som rekommenderade uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

det är något jävla fel just nu med origin .. kunde själv inte uppdatera Bf3 nu när jag också köpte det ... (idag) ... verkar som det är Underhåll eller trafik nu när man ska uppdatera ... vilket PISS

vadå, så det är därför det buggar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Kolla Swehunters svar. Installera Microsoft Visual C++ 200x Redistributable Package för ditt OS. Den bör finnas tillgänglig via Windows update som rekommenderade uppdateringar.

har Windows 7 professional 64bit service pack 1
vet ej vilken jag ska ladda ner ,dem finns inte på rekommenderade uppdateringar :S

Permalänk
Medlem

du får kolla vad det står i BF3 manualen. Där bör det stå om Microsoft Visual C++ 200x Redistributable Package behöver installeras och vilken version som gäller för ditt OS.

Permalänk
Skrivet av simon253:

ganska töntigt att ogilla optiska enheter.. finns fortfarande vi som sitter på en 8Mbit lina -.-

Töntigt? Nää.
Bortskämd med internet? Ja.

Permalänk
Medlem

Varför söker ingen innan dem skriver en tråd då det i många fall går fortare? Första träffen på Google när du skriver "MSVCR100.DLL origin" har lösningen med en länk till både x86 och x64 installation av VB c++ redist...

Jag klagar inte utan undrar bara då i många enkla fall som det här så hittar man lösningen långt snabbare än att vänta på svar på ett forum?

Dessa VB dll felmeddelanden har vart med sedan Windows barndom och har lösts i alla år genom olika libs paket (även om det oftast räckte med att slänga in dll filen i Windows/system 32 på äldre versioner av windows).

OT:
Är det någon som kommer ihåg vad föregångaren till dll-files.com hette? Kan för allt i världen inte komma på vilken sida man tog hem dll filer runt 1995, har för mig det var dll-filer.com dock säger whois att den enbart är 12 år nu men har jag inte fel för mig existerade den långt tidigare under en annan ägare?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Men så enkelt är det ju inte. Det finns ju faktiskt flera olika versioner av VB c++ redist.....2005, 2008, 2010. Bäst är ju att kolla i spelmanualen vad det spelet kräver för version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Men så enkelt är det ju inte. Det finns ju faktiskt flera olika versioner av VB c++ redist.....2005, 2008, 2010. Bäst är ju att kolla i spelmanualen vad det spelet kräver för version.

Han behöver 2010:an. Dock rekommenderar jag alla som inte vet vad de här dynamiska biblioteken är till för att installera alla versioner som går på sin OS version så slipper dem liknande fel framtiden.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Han behöver 2010:an. Dock rekommenderar jag alla att installera alla versioner som går på sin OS version så slipper dem liknande fel framtiden.

håller på att ladda ner
vcredist_x86.exe
vcredist_x86-2008.exe
vcredist_x86-2010.exe
vcredist_x64-2008.exe
vcredist_x64-2010.exe

allihopa som gick där så ska jag se om detta funkar

Permalänk
Medlem

Kollade lite. Denna länk var intressant. En lösning kan vara att ominstallera VB c++ redist....2010. Det beskrivs även att man kan behöva köra ett cleanup program innan man installerar om VB c++ redist...2010.
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/75/7668790.page

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

håller på att ladda ner
vcredist_x86.exe
vcredist_x86-2008.exe
vcredist_x86-2010.exe
vcredist_x64-2008.exe
vcredist_x64-2010.exe

allihopa som gick där så ska jag se om detta funkar

Suveränt Hoppas att allt fungerar sen så kanske vi syns på slagfältet i BF3 någon gång

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ah , det funkade ju inte -.- origin är skit helt enkelt varför valde dem inte Steam för fan -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Kollade lite. Denna länk var intressant. En lösning kan vara att ominstallera VB c++ redist....2010. Det beskrivs även att man kan behöva köra ett cleanup program innan man installerar om VB c++ redist...2010.
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/75/7668790.page

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/75/7668790.page testade den innan gjorde det han skrivit sen när jag skulle ominstallera så går det inte installera igen? ! står "installation not succeed ett allvarligt fel inträffade vid installationen.

Permalänk
Medlem

fan va synd. det verkar ju nästan som det är något vajsing med själva OS´et kanske? prova kör nån system repair eller så. Kan ju ha o göra om man kör crackad windows. Har för mig att jag läste nåt om såna problem kopplat till crackat windows för längesen..

Permalänk
Medlem

Har inte crackat^^

Permalänk
Medlem

tur för dig

Permalänk
Medlem

Kolla i eventviewer/loggboken. Där borde det loggas mer i detalj vad installationsproblemet är. Borde gå att googla på. Skitsvårt att hitta något på det felmeddelande du skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Kolla i eventviewer/loggboken. Där borde det loggas mer i detalj vad installationsproblemet är. Borde gå att googla på. Skitsvårt att hitta något på det felmeddelande du skriver.

det är en jävla massa i loggsaken ;OxD

Permalänk
Medlem

Detta vart nog det sämsta köp jag någonsin gjort ,

Permalänk
Medlem

Lättaste lösningen för den här typen av fel är att sätta i din Windows skiva och välja att reparera din installation, du blir inte av med något och ditt register etc rättas till och du kan installera VB c++ redist igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OS Version Information:
OS Version = 6.1.7601, Platform 2, Service Pack 1
OS Description = Windows 7 - x64 Service Pack 1
OS Version Information
Environment details:
CommandLine = c:\70f59b0201e2e1827b\Setup.exe
TimeZone = Västeuropa, normaltid
Initial LCID = 1053
Environment details
SetupResources.dll missing from 1053 directory

står så på log grejen när jag laddar ner Microsoft visual c++ 2010 redistributable
står överallt att det är den jag måste ominstallera för att få det att funka men det går ju inte få den tillbaks hade den innan men avinstallerade den så nu kan jag inte installera den

Permalänk
Medlem

Som som99 säger så är det enklast att göra en reparation av windows eller blåsa o installera om helt o hållet. Sen kommer det förmodligen garanterat att fungera.