Katt stryker sig mot chassi = ok?

Permalänk
Medlem

Det borde läggas in en spärrfuktion i begagnatmarknaden för alla nick som delat bilder här, fy f-n för katt hår i beg. köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En katt som börjar tvätta ansiktet på dig stör sömnen, eller när de lägger sig rakt över nyllet så man inte kan andas normal

Vår katt nafsar en i näsan när hon vill att man ska upp. Gissa om det luktar fisk.

Permalänk
Skrivet av beh:

Det borde läggas in en spärrfuktion i begagnatmarknaden för alla nick som delat bilder här, fy f-n för katt hår i beg. köp!

Jag vetefan. Har man katt städar man ofta. Något som datornördar kanske inte är bäst i världen på annars. Fy f-n för beg. köp som vart i ostädade rum

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Rekordmedlem

Rökning är i så fall otroligt mycket värre, de prylar som varit inne hos en rökare som är täckta med tjära och där det fastnat damm i det är fina, hår är väldigt lätta att få bort i jämförelse med det.
Så här ska det se ut när man fått prylarna ludna och fina inuti, det kanke ger ett förbättrat esd skydd ? men å andra sidan så brinner det nog om det blir en gnista i det där sörjan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

*Medvetet provocerande inlägg raderat, se §1 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av beh:

Det borde läggas in en spärrfuktion i begagnatmarknaden för alla nick som delat bilder här, fy f-n för katt hår i beg. köp!

Vissa är mer känsliga än andra.. Själv ser jag inga problem med att köpa av någon som har katter, då datorn troligtvis städas oftare..

Vad jag däremot alltid försöker komma ihåg när jag säljer, är att nämna att jag har katter. Detta ifall köparen är allergisk..
Kan ju som sagt komma med något ynka katthår, även om man städat noga.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Vissa är mer känsliga än andra.. Själv ser jag inga problem med att köpa av någon som har katter, då datorn troligtvis städas oftare..

Vad jag däremot alltid försöker komma ihåg när jag säljer, är att nämna att jag har katter. Detta ifall köparen är allergisk..
Kan ju som sagt komma med något ynka katthår, även om man städat noga.

Om man ser till modelljärnvägar, speciellt dom små skalorna, då är "from cat free home" nästan standard på annonser

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av n_sandstrom:

Om man ser till modelljärnvägar, speciellt dom små skalorna, då är "from cat free home" nästan standard på annonser

Men det är ju för att det inte ska vara bit och klomärken på dem, katter gillar att jaga småprylar som rör sig och låter lite

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Men det är ju för att det inte ska vara bit och klomärken på dem, katter gillar att jaga småprylar som rör sig och låter lite

Tro mig, det är inte det värsta. 30cm åkande på en icke nydammsugen räls som vart nära katter, och dom åker inte så mycket mer

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av loefet:

* Antistatbehandla katten...

För mycket SweC är inte bra.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem
Skrivet av beh:

Det borde läggas in en spärrfuktion i begagnatmarknaden för alla nick som delat bilder här, fy f-n för katt hår i beg. köp!

Intresseklubben antecknar.

Så har trollet några fler åsikter?

För övrigt kan du anteckna att varken jag eller min sambo har hundhår eller katthår i datorlådan då vi kör med filter som rengörs dagligen.

Visa signatur

Desktop: i5 2500k@4.5GHz 1.31v | Asus P8P67 EVO | Asus HD7950 v2 CUII | Samsung 840 Pro 256GB | Corsair Veng. Blue 1600MHz 1.50v 16GB | Corsair 600T White | Corsair TX 750W | Corsair H100 | Samsung s23a750d 120Hz 3D |
Laptop: HP EliteBook 8460p, 6470m, 128GB SSD och uppgraderad Skärm