Permalänk
Medlem

Avslöja template?

Hej,

Jag undrar hur folk får reda på att någon använt en färdig template? Hur kollar man det? Är det lättare att se i koden än om du bara kollar på en hemsida?

Permalänk
Inaktiv

Att halva hemsidan står på latin?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Hur menar du? Skulle du kunna ge mig något exempel?

Permalänk
Medlem

kolla källkoden/CSS filen efter en typ av watermark.
Sen finns det många som använder en template i grunden, men bygger om den för att anpassa den.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet, varför vill du veta detta?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Om det är ett känt template så känner man ju igen det. För övrigt är det absolut inte fel att använda ett template, så länge man betalar för det eller använder ett template som är gratis.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Haha.

Är det bara jag som fattade skämtet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlorrpaN:

kolla källkoden/CSS filen efter en typ av watermark.
Sen finns det många som använder en template i grunden, men bygger om den för att anpassa den.

Ok med andra ord så står det i koden, men när jag kikat runt så har folk sagt "ööhh varför gör du ingen egen hemsida från grunden"

Skrivet av Cyne:

Av ren nyfikenhet, varför vill du veta detta?

Av precis samma anledning som du av nyfikenhet. Dessutom så fick jag ju reda av FlorrpaN att många använder det som en grund med andra ord så har jag lärt mig ännu mer om detta ämne idag

Skrivet av nivv:

Om det är ett känt template så känner man ju igen det. För övrigt är det absolut inte fel att använda ett template, så länge man betalar för det eller använder ett template som är gratis.

okok

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Haha.

Fast Lorem Ipsum är ju rätt gammalt nu, rekommenderar snarare http://slipsum.com/

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av segen:

Haha.

Tydligen. ^^

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av segen:

Haha.

Nejdå!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falknlol:

Ok med andra ord så står det i koden, men när jag kikat runt så har folk sagt "ööhh varför gör du ingen egen hemsida från grunden"

Oftast så ser man det i koden ja.

Har man absolut ingen kunskap av HTML eller CSS så finns det ingen anledning att "göra en från grunden" om man själv inte har för avsikt att faktiskt lära sig från grunden.
Att använda en färdig template är väldigt vanligt, och dom som har kunskaper brukar ändra några saker för att anpassa till dera system.
Notera att det oftast är strukturen av templaten man vill åt, och inte sjävla bilder och färger, det är oftast dessa man ändrar till sitt eget.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av segen:

Haha. Är det bara jag som fattade skämtet?

Skämt?
"But I must explain to you how all this mistaken idea of denouncing pleasure and praising pain was born and I will give you a complete account of the system, and expound the actual teachings of the great explorer of the truth, the master-builder of human happiness. No one rejects, dislikes, or avoids pleasure itself, because it is pleasure, but because those who do not know how to pursue pleasure rationally encounter consequences that are extremely painful. Nor again is there anyone who loves or pursues or desires to obtain pain of itself, because it is pain, but because occasionally circumstances occur in which toil and pain can procure him some great pleasure. To take a trivial example, which of us ever undertakes laborious physical exercise, except to obtain some advantage from it? But who has any right to find fault with a man who chooses to enjoy a pleasure that has no annoying consequences, or one who avoids a pain that produces no resultant pleasure?"

Googles version :
"Den här sidan är tillgänglig, dock, men eftersom ibland uppstår omständigheter som strävan och smärtan kan försäkra honom ett sant. För att ta ett trivialt exempel, som av oss någonsin hård fysisk träning, förutom att få någon fördel av det. Bullet train att hitta fel med i nöjet att smärta i . eller önskar att få smärtan som inte resulterar i bra att fly fall är helt hänsyn till systemet, fel av dem som är i den ursprungliga texten: detta är att sänka ".

Det är djupa filosofiska saker det rör sig om
Att använda en template eller nått annat hänger mer på vilka rättigheter den som gjort den har satt, se till att inte kopiera nått som är skyddat eller begränsat på nått sätt, den kanske är förbjudet att använda för kommersiellt bruk men ok privat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlorrpaN:

Oftast så ser man det i koden ja.

Har man absolut ingen kunskap av HTML eller CSS så finns det ingen anledning att "göra en från grunden" om man själv inte har för avsikt att faktiskt lära sig från grunden.
Att använda en färdig template är väldigt vanligt, och dom som har kunskaper brukar ändra några saker för att anpassa till dera system.
Notera att det oftast är strukturen av templaten man vill åt, och inte sjävla bilder och färger, det är oftast dessa man ändrar till sitt eget.

Tack så mycket! Har lärt mig det mesta inom photoshop och illustrator. Så nu tänkte jag lära mig dreamweaver. För att jag har fått ett växande intresse för grafisk design och absolut något jag kan tänka mig att arbeta inom i framtiden.