Innis&Gunn är min favoritöl, men denna är ny för mig, har inte sett den på mitt systembolag innan i alla fall. Originalet är ju också lagrat i Whiskey-fat, men denna hade en intressant smak. Inte lika kraftig och "söt" som deras Rum Cask.
Apropå öl så är jag kraftigt avundsjuk på Göteborare som har ett helt jäla systembolag med bara öl i Nordstan. Var där förra året och visste inte vad jag skulle ta mig till med alla olika öl-sorter de hade, blev alldeles yr
Det är tydligen ett test för att se om det är lönsamt innan de öppnar fler ställen, så alla Göteborgare här på Sweclockers har moralisk skyldighet att köpa öl där minst varje vecka så vi här i öst inte ska ses som mindre värda människor!!
Ja, det är helt klart en av favoriterna för min del också, men tycker fortfarande att originalet är godast, rom varianten blir nästan på gränsen till för söt för mig, men den är ju inte äcklig iallafall. Jag tror det var första gången jag såg den här varianten också. Det är väl den mörkaste ölen dom gjort hittills (står att det är en stout), iallafall som jag sett och testat.
Ja, jag skulle inte klaga om utbudet över lag var lite bättre här där jag bor, men man kanske inte kan förvänta sig nåt annat när man bor i en småstad. Vårat systembolag består till ca. 50% av vin och sen får all annan dryck samsas på resten av platsen. Själv är jag verkligen ingen vinälskare, så jag skulle gärna se att öl, whisky, rom m.m. fick lite mer plats.