Vet inte om jag fått en dålig server eller vad det är... Men har försökt att uppdatera min server med proliant service pack (brände till usb och startade upp). Den uppdaterad etc men sen så står det "please wait, system analyzing" i evigheter. Dvs den lämnar aldrig de stadiet tills firefox (som den använder för att uppdatera) stängs av och felmeddelande visas. Någon som fått liknande?
Har tidigare försökt installera proxmox men har haft problem med att skapa kontainer, den säger att det inte går att skriva superblocks...
Så då fick jag lite nog efter allt annat som inte funkar. Så då valde jag att skita i proxmox och installera exsi vsphere. Men då innan det ska installera så kommer detta meddelande upp.
Bild : http://postimg.org/image/ls5wrpafd/
Hur fel kan det bli egentligen? Har inte ändrat några inställningar förutom att jag har skapat och tagit bort disk array några gånger för att testa ifall raid 0 skulle funka bättre än raid 1.
Innan när jag skulle installera proxmox så dök inte den logiska hårdisken upp (som jag trodde skulle hända). Så då installerade jag proxmox på en utav de två 3tb hårdiskarna som dök upp istället. Så kan de vara det som orsakar problemet ovan? För när jag skulle installera exsi så dök den logiska hårdisken upp och de var den jag valde. I sånna fall behöver jag ju formatera om hårdiskarna antar jag. Kan man göra det direkt i servern eller behöver jag koppla in den i min externa för att formatera...
Mvh