Permalänk
Medlem

Spotify spelar fel låt

Jag har ett mycket märkligt problem. När jag försöker spela upp vissa låtar så startas en helt annan låt istället, i mitten hör man den riktiga låten under i detta fall What is love med haddaway. I slutet när låten egentligen ska vara slut så fortsätter den med en ny låt i några sekunder.

Jag har startat om spotify flera gånger utan resultat.

Låten jag för tillfället försökte lyssna på var Blue (Da Ba Dee) med Eiffel 65

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Har du Shuffle på nere i högra hörnet? Testa gärna att ominstallera Spotify helt & hållet om det inte är på.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Jag vill inte idiotförklara någon med detta, men är det inte så att det helt enkelt är reklam före och efter låten som du vill lyssna på?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

hade samma problem förut på bara en artist men de fixades av sig själv nån dag senare.

Permalänk

Hade samma problem för någon dag sedan också......fixade sig själv det också nån dag senare.....

Permalänk
Medlem

Kanske bara för det är "Nya hits"

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

Hade ett liknande problem när jag skulle lyssna på Evanesence. Försökte spela upp från "hitlistan" eller vad man ska kalla det, men varje gång jag klickade på den låt jag ville ha så hoppade den ner och började spela upp någon random låt långt ner.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Spotify verkar ha fått en del buggar på sista tiden. Det som Wallman beskriver här ovan hände mig tidigare idag. När jag hade artistfönstret uppe och tryckte på första låten i översta albumet började första låten i albumet nedanför spelas.
Med lite räknande kunde jag spela de låtar jag ville, men aldrig från det översta albumet.

Permalänk
Medlem

Vad har du för tangentbord?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att det är fel i deras databas. Jag har haft en låt i min lista i typ ett år som är en annan låt än den utger sig för att vara.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag har även märkt lite konstigheter med spotify.
Om du vill spela upp låt nr 3 så tar den låt nr 3 från skivan under istället.
Så om du vill spela upp låt 15 och skivan under bara har 11 så hittar den inget.

Det är någon konstig bugg som jag hoppas spotify rättar till snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av alatan:

Jag har ett mycket märkligt problem. När jag försöker spela upp vissa låtar så startas en helt annan låt istället, i mitten hör man den riktiga låten under i detta fall What is love med haddaway. I slutet när låten egentligen ska vara slut så fortsätter den med en ny låt i några sekunder.

Jag har startat om spotify flera gånger utan resultat.

Låten jag för tillfället försökte lyssna på var Blue (Da Ba Dee) med Eiffel 65

Tror det är datorn som gör upprör mot din musiksmak.

Tror du får avvakta lite och se om det inte löser sig. Jag har haft liknande problem trots bättre musiksmak

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag vill inte idiotförklara någon med detta, men är det inte så att det helt enkelt är reklam före och efter låten som du vill lyssna på?

Då jag har premium ska det inte vara någon reklam.

Jag får alltså helt enkelt avakta och se. Spotify verkar ha en del buggar som sagt.
Min kompis som har mac fungerar det inte att gå in på artister eller album och en del låtar går inte att spela upp

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av deadich:

Det kan vara så att det är fel i deras databas. Jag har haft en låt i min lista i typ ett år som är en annan låt än den utger sig för att vara.

Samma problem för mig, riktigt störande! Mycket buggar nu!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Har inte märkt nånting av det, möjligt att testa ladda ner en äldre version utav spotify?

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Mitt problem är oftast att andra spelar "fel låtar" när de är inne på mitt Spotify på hemmafest t ex Använder dock inte Spotify speciellt mycket längre så aldrig varit med om detta. Premium? Crossfade?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2