Permalänk

Skicka dator på över 20kg?

Han som vill köpa min dator bor 20 mil bort och kan inte ta sig hit för att hämta den. Hur skickar jag datorn på det billigaste och enklaste sättet till honom? Han ville ha postförskott!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ja såvida du inte har ett företagskonto (krävs för att kunna använda postförskott med posten) så är det väl bara bussgods kvar.

Sen är det väl bara att hålla tummarna att den funkar när den kommer fram

Permalänk
Medlem

Välj en annan köpare, eller be honom använda annat betalalternativ.
Du utför väldigt mycket krångel utan minsta säkerhet, hämtar han inte ut den ligger den kvar i 14-20 dagar innan den skickas tillbaka.

Behövs inga företagskonton för postförskott, däremot bankgiro eller plusgiro för att ta emot betalningen, men gränsen är överskriden vad gäller vikten ändå.

Bussgods efterkrav kvarstår som sagt, men använd annan betalmetod typ via blockets säkra betalningar eller annan escrow, typ payson.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av soulis:

Ja såvida du inte har ett företagskonto (krävs för att kunna använda postförskott med posten) så är det väl bara bussgods kvar.

Sen är det väl bara att hålla tummarna att den funkar när den kommer fram

Jo, jag tänkte säga till honom att jag inte tar ansvar alls för att något inte fungerar när det kommer fram då det fungerade innan det skickades.

Så bussgods är det enda alternativet. Såg nu att de hade någon form av postförskott när man skickar via bussgods och att man inte behöver plusgiro eller bankgiro för detta utan att man behöver ange sitt kontonummer bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisselito:

Jo, jag tänkte säga till honom att jag inte tar ansvar alls för att något inte fungerar när det kommer fram då det fungerade innan det skickades.

Så bussgods är det enda alternativet. Såg nu att de hade någon form av postförskott när man skickar via bussgods och att man inte behöver plusgiro eller bankgiro för detta utan att man behöver ange sitt kontonummer bara.

Nu är det ju dock inte riktigt så enkelt juridiskt sett att du kan frånsäga dig allt ansvar bara sådär...

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Postförskott kan vem som helst skicka med. Kostar 60:-

DHL, UPS, Posten (företagscenter alt upphämtning) finns vill jag minnas. Finns speciella regler när det överstiger 20kg eller vissa mått.
Du får ett spårningsnummer så att det kommer fram är nog lugnt.