Permalänk

Massivt problem med ny skärm

Köpte en acer 24 tum nyss. Har fått använda min TV som skärm då min förra gick sönder.
Hämtade idag.

Stänger av all ström, ansluter strömkabel och DVI kabel. Sätter på strömmen, startar datorn, skärmen går igång.
BIOS kommer upp, man ser dock att upplösningen är fel för skärmen, sen kommer "windows startar".

Sen blir det bara blågrått. Jag kan inte se någonting. När jag ska skriva in lösenordet. Dock så är det inte datorn det är fel på. Utan jag skriver in lösen trycker enter utan att se och då kommer bakgrundsbilden upp, men inga ikoner eller någonting. Jag kan högerklicka, ändra upplösning det hjälper inte.

Jag gick dock inte på bildskärmar och där står "samsung" som skärm 1 så det verkar som att datorn fortfarande tror att jag har Tvn som skärm. Jag har ju en acer nu.

Och sist men inte minst: Skärm och dator funkar perfa när man startar i felsäkert läge.. men så kan jag ju inte ha de

Visa signatur

Asus P55 EVO,Corsiar TX 650w PSU, 8 GB Corsiar xms3 1600 Mhz, i5 750 @ 3.2 Ghz, Geforce GTX 570, cooler master elite.

Permalänk
Avstängd

Kollat med olika upplösningar? Annan kabel?

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ju självklart fel i datorn så som du beskriver det, fungerar i felsäkert läge och ikonerna försvinner om du startar normalt ? Hur skulle skärmen kunna påverka det ?
Endera har du bytt port eller använt utökat skrivbord eller nått liknade så du visar bilden på fel skärm, prova då med win + p eller högerklicka på skrivbordet och välj skärmupplösnning och prova ställa in rätt.
Annars installerar du om grafikdrivern.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.