Hur får jag igång skrivaren via routern?

Permalänk

Hur får jag igång skrivaren via routern?

Hej.

Jag har en Canon skrivare, MG5250 som jag försöker få igång via min router, D-Link DIR 645. Jag håller på att bli tokig. Får inte rätt på den. Som jag skrivit i tidigare inlägg så är jag helt nollad på vad allt som heter nätverk.
Har installerat drivrutinerna för skrivaren på min dator, men jag fattar inte hur jag ska gå vidare.
Snälla hjälp mig!!

Mvh
Fredrik

Permalänk
Medlem

Vi har en Canon Pixma nånting. Koppla in sladden mellan skrivare-dator, sen kör du inställningar nånting som kom med drivrutinskivan

Permalänk
Medlem

Det verkar som din skrivare har möjlighet att ansluta till ett trådlöstnätverk, så det enda du behöver göra är att gå in inställningarna på skrivaren leta upp där det står anslut till wifi eller något sådant skriv in ditt lösenord till wifi så den e ansluten till ditt nätverk.

Sen går du bara in på din dator sen start>>dator>> och på vänster sidan ska det stå nätverk klicka där så kommer datorer och enheter i ditt nätverk att poppa upp där ska då skrivaren poppa upp då ska det bara vara högerklicka och sen klicka installera, så ska den dyka upp i din lista över skrivare.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

du kopplar in skrivaren i en dator med usb-kabel. installera drivrutinerna för skrivaren på datorn, och sen kan du skriva in namn och lösen för det nätverk du ska vara ansluten till. sen kopplar du ur usb-kabeln, och då ska det fungera.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Ska du dela ut den via USB-porten på routern måste alla datorer som skall skriva ut ha SharePort installerat. Är skrivaren trådlös är det som tidigare nämnts smidigare att bara koppla upp den mot det trådlösa nätverket.

Permalänk
Medlem

hmm brukar tyvärr inte vara "bara" jag har en HP trådlös skrivare som jag har gett upp på, den körs numera med kabel..enda som garanterat funkar när man vill skriva ut nåt utan att "fixa" en massa i typ 30 min...