Permalänk

NY spelskärm 3000kr

hej!

ska köra en ny kör, är det här den bästa skärmen man kan få för 3000?

http://www.inet.se/produkt/2304003/benq-24-xl2420t-120hz

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk

Helt klart, den där skärmen får man många kills med!

Nej, jag ska inte ta "skärm-snacket" med dig ang. vad du spelar, IPS/120hz osv men till att börja med, vad menar du med "köra en ny kör"?

Överlåter som sagt "skärm-snacket" till någon annan, vill dock säga att jag har skärmen och att den är underbar! Bara Windows flyter på som vatten!

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Helt klart, den där skärmen får man många kills med!

Nej, jag ska inte ta "skärm-snacket" med dig ang. vad du spelar, IPS/120hz osv men till att börja med, vad menar du med "köra en ny kör"?

Överlåter som sagt "skärm-snacket" till någon annan, vill dock säga att jag har skärmen och att den är underbar! Bara Windows flyter på som vatten!

Köpa en ny skärm*

är det någon annan som vet mycket om skärmar?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk

Det står att det är en TN panel , skulle ju helt klart rekommendera en IPS skärm om du ska byta.

Permalänk
Medlem

Var bor du?
Jag har en XL2420t som jag har tänkt sälja
Om du spelar mesta tiden du sitter vid datorn så är skärmen unberbar, grymt flyt!
Spelar ingen roll om du inte spelar FPS-spel (Som vissa säger), du kommer märka mycket bättre flyt i vilket spel som helst.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av guineapig:

Det står att det är en TN panel , skulle ju helt klart rekommendera en IPS skärm om du ska byta.

Så generellt kan man inte uttala sig. Ifall TS spelar massor fps-spel och har höga krav gällande flyt kan en 120hz+ TN skärm vara en bra ide. Man måste dock tänka på att det kräver bra grafikkort.

Har själv IPS-skärm så inget fan-boy snack från min sida.

TS: Vad spelar du, vilka grejer har du? (grafikkort, cpu)

Skrivet av fffalk:

Var bor du?
Jag har en XL2420t som jag har tänkt sälja
Om du spelar mesta tiden du sitter vid datorn så är skärmen unberbar, grymt flyt!
Spelar ingen roll om du inte spelar FPS-spel (Som vissa säger), du kommer märka mycket bättre flyt i vilket spel som helst.

Visst är flytet bättre i många spel men spelar man bara "slöa" spel och använder skärmen till lite av allt, uppväger inte 120hz TN-panelens nackdelar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selvander1:

hej!

ska köra en ny kör, är det här den bästa skärmen man kan få för 3000?

http://www.inet.se/produkt/2304003/benq-24-xl2420t-120hz

IPS föredrar jag hellre än 120Hz

Men beror ju på hur kräsen du är med bildkvalitén.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Som så många andra har skrivit så är det helt beroende på vad du ska använda skärmen till! Enbart spel eller spel och film?

Vad för typ av spel spelar du? Skärmen du länkade är en bra FPS skärm, eller för spel där man behöver snabb reaktionstid osv..

Spelar du andra typer av spel med och har tänkt att ev kolla film och annat så bör du välja en skärm med IPS panel, mycket bättre färg men då får du inte "flytet" från en 120Hz skärm.
Sen så måste du ha ett rejält grafikkort som kan spela upp alla dom bilderna annars så är det ju lite bortkastat..

Om du är sugen på en IPS så kan jag rekomenderar Eizo FS2333, en mkt bra IPS spelskärm.
http://www.inet.se/produkt/2205046/eizo-23-foris-fs2333-bk

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

XL2411T är nyare och lite snabbare. Den är billigare men du får inte menykontrollern, big deal haha

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

QNIX/X-STAR/Koreaskärm. Alla dagar i veckan om jag får välja.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

QNIX/X-STAR/Koreaskärm. Alla dagar i veckan om jag får välja.

kan du länka en sådan skärm?

jag spelar mycket bf3 och kommer spela bf4 när det kommer ut så jag vill gärna ha 120hz, kommer ha gtx 780 som grafikkort när skärmen köps.

speler lite league of legends då och då.

läste att skärmen var riktigt bra till css också, kör mycket css.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

XL2411T är nyare och lite snabbare. Den är billigare men du får inte menykontrollern, big deal haha

http://pcmonitors.info/forum/topic/benq-xl2411t-215-vs-benq-x...

Citat:

Those are really the key differences between the two monitors. It is really the S-Switch, extra ports and touch sensitive controls that add a bit of cost to the 20T (or at least are selling points that would allow BenQ to charge a premium). The 11T is newer though and has been tweaked a bit, particularly with its more flexible grey to grey acceleration options.

Ja, jag använder en 2420t nu och är det enda skillnaden med uttag och det där så hade jag valt 2411t idag utan att tveka. Finns väl inte black equalizer på 2411t däremot, som är rätt gött. Men inte för den extra prislappen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

http://pcmonitors.info/forum/topic/benq-xl2411t-215-vs-benq-x...

Ja, jag använder en 2420t nu och är det enda skillnaden med uttag och det där så hade jag valt 2411t idag utan att tveka. Finns väl inte black equalizer på 2411t däremot, som är rätt gött. Men inte för den extra prislappen.

okej, så xl2411t är mer prisvärd?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selvander1:

okej, så xl2411t är mer prisvärd?

Vågar inte riktigt svara på det men om det nu stämmer att endast det är skillnaderna så hade jag tagit 2411t. Men gör så att du väntar tills någon med bättre koll kommer in i tråden och ger tummen upp.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selvander1:

okej, så xl2411t är mer prisvärd?

Skrivet av kevve1:

Vågar inte riktigt svara på det men om det nu stämmer att endast det är skillnaderna så hade jag tagit 2411t. Men gör så att du väntar tills någon med bättre koll kommer in i tråden och ger tummen upp.

Jag har ägt båda samtidigt, ståendes bredvid varandra osv..
Svar ja, 11T är mer prisvärd.

sååå... Tummen Upp!

PM'a om du vill ha en rätt lång pm-tråd som jag skrev fram och tillbaka med en i samma köptankar som du.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk

tack för alla svar, ska kolla in XL2411 lite till

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selvander1:

kan du länka en sådan skärm?

jag spelar mycket bf3 och kommer spela bf4 när det kommer ut så jag vill gärna ha 120hz, kommer ha gtx 780 som grafikkort när skärmen köps.

speler lite league of legends då och då.

läste att skärmen var riktigt bra till css också, kör mycket css.

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Där har du hela tråden om den. Kör min i 120Hz, inte värre BLB än skärmar köpta i Sverige, klart bättre än många av de jag sett, inga döda pixlar.

Har svårt att hitta någon anledning till att köpa en annan skärm för de pengarna.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Där har du hela tråden om den. Kör min i 120Hz, inte värre BLB än skärmar köpta i Sverige, klart bättre än många av de jag sett, inga döda pixlar.

Har svårt att hitta någon anledning till att köpa en annan skärm för de pengarna.

jag vill inte ha 2560x1080, vill ha 1920x1080 men tack ialf

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus