Flytta Windows från hårdisk till SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ditt inlägg känns lite missriktat, om det inte är så att du har två konton på SweC? Jag kommenterade inlägget av panpo98, inget annat.

Inte fan är jag någon tomte, utan jag tycker det är hysteriskt att han kommer med påståenden om problem som han inte specificerar. Problem det redan givits lösningar för. Problem många av SSD-leverantörerna skickar med program för att åtgärda och som har gratisprogram av alla stora leverantörer av program som hanterar partitioner och filsystem som kan åtgärda. Samt går att göra det manuellt med open-source-verktygen om man nu inte skulle åtgärda eventuella problem vid kloning vilket man också kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Inte fan är jag någon tomte, utan jag tycker det är hysteriskt att han kommer med påståenden om problem som han inte specificerar.

Ha ha, nej du är ingen tomte. Jag visste inte riktigt om du predikade för de redan frälsta eller gav mig en avhyvling p.g.a. någon missuppfattning i tråden. men det var bra att vi redde ut det

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det gick fint för mig att klippa ut / klistra in win xp för mig på en dator.
Jag laddade ner Ubuntu ( http://www.ubuntu.com/ )som körs direkt från cd läsaren. sedan i Ubuntu så flyttade jag helt enkelt hela disk C (som jag städat innan från onödiga program/filer)
till den nya ssd disken.
Plockade ur Ubuntu skivan och startade om datorn så var det klart... tog 5 minuter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Avinstallera vad? Windows? Det går inte att avinstallera.

Nä men jag menade att han kanske kunde formatera sin hårddisk med hjälp av windows skivan och sen inte installera windows igen utan avbryta det efter att man formaterat och sen installera det på ssd i stället?