Alternativ till FB marketplace?

Permalänk
Medlem

Alternativ till FB marketplace?

Har fått problem med dem vet inte varför deras robot inte gillar mig.. Blev blockad även på nya kontot jag skapade.. Kan vara den avslutande delen i annonserna jag haft om loppis.. Vilket funkat i fyra år.. Svar från support, lär dröja om det någonsin kommer hända.
För den som vill följa den tråden:

#20504543

Vad jag söker är ett alternativ att annonsera ut begagnade prylar.. Ibland tar det tid för köparna att hitta prylen.. Blocket eller tradera är ointressant! Fast jag har ett loppis på tomten så behöver vissa grejer ut så köparna hittar mig annat än med skyltarna utmed 34an..

Att få de som vart intresserade att svara på Messenger har ju vart så himla behändigt.

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem

Det finns inget alternativ med i närheten samma antal besökare som Marketplace, om Blocket och Tradera inte är intressant.

Jag testade att annonserat på citiboard för länge sedan och sålde faktiskt något, men varan låg uppe i flera månader.
https://citiboard.se/ tror kommunikation går via mail där dock.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tyvärr så precis som Glemmy säger så är det bara blocket och marketplace som gäller idag om vi pratar generella annonser, sen finns det diverse sidor med specifika teman sporthoj (mc) sweclockers (teknik) happyride.se (cykel).

Men generellt så är det blocket/Facebook som gäller om man vill lägga ut gratis annonser.
Sen tradera såklart dock osäker på om dom har samma trafik som blocket/Facebook.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Trist att marketplace strular för mig.. Vet inte hur jag ska göra.. Dyra ställen som blocket vill jag inte annonsera på! Duger bara för bilar och annat som kostar med många nollor efter.

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem

Blocket har gratis-annonser nu också. De för bilar kostar. Kolla hur det hade varit i de kategorierna som du tänkte lägga in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilzen:

Trist att marketplace strular för mig.. Vet inte hur jag ska göra.. Dyra ställen som blocket vill jag inte annonsera på! Duger bara för bilar och annat som kostar med många nollor efter.

Blocket har tagit bort sina avgifter på många olika kategorier. Kolla upp om det verkligen kostar för de du vill sälja/annonsera

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilzen:

Dyra ställen som blocket vill jag inte annonsera på!

Blocket är gratis att annonsera på nu.

Vad är det för prylar? Det ju finns ju diverse mer inriktade sidor precis som sweclockers marknad.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Blocket är gratis att annonsera på nu.

Vad är det för prylar? Det ju finns ju diverse mer inriktade sidor precis som sweclockers marknad.

Ok, bra att veta.. Dock har de krävt inloggning med bankid, vilket jag inte kan ha då jag kör linux i datan och telefon har inte mer plats i sig. Så det faller liksom

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilzen:

Ok, bra att veta.. Dock har de krävt inloggning med bankid, vilket jag inte kan ha då jag kör linux i datan och telefon har inte mer plats i sig. Så det faller liksom

Skaffa lite utrymme på telefonen då?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilzen:

Ok, bra att veta.. Dock har de krävt inloggning med bankid, vilket jag inte kan ha då jag kör linux i datan och telefon har inte mer plats i sig. Så det faller liksom

Detta måste vara något av det konstigaste jag läst, finns det en annan anledning du inte vill identifiera dig med bankid ?