cs 1.6 eller cs go?

Permalänk
Avstängd

cs 1.6 eller cs go?

Tjena! Jag har spelat 1.6 i flera år nu och har blivit ganska van vid det nu. Men nu är det så att jag köpt GO och jag har det ganska svårt att välja vilket spel jag ska spela. Jag försöker bara hålla mig till ett spel och har testat GO och kan säga att jag gillar det jätte mycket. Om ni även ser denna peak så ser ni att GO leder http://store.steampowered.com/stats/

Vilket tycker ni att jag ska spela? Det jag är orolig för är att jag ska fortsätta spela 1.6 och sen så dör den, att valve stänger ner den helt o hållet. Men det kommer väl aldrig o hända va? Och GO är väl framtiden? Har det ganska svårt o välja vilket spel jag ska spela, som sagt jag gillar båda men försöker hålla mig till ett spel :/?

Permalänk

Kör på go, mer framtids säkert. Även fast (imo) är cs 1.6 mycket roligare, är cs go det bästa att köra på.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Avstängd

Spela det du tycker är roligast? Alla andra anledningar är felaktiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyopro:

Tjena! Jag har spelat 1.6 i flera år nu och har blivit ganska van vid det nu. Men nu är det så att jag köpt GO och jag har det ganska svårt att välja vilket spel jag ska spela. Jag försöker bara hålla mig till ett spel och har testat GO och kan säga att jag gillar det jätte mycket. Om ni även ser denna peak så ser ni att GO leder http://store.steampowered.com/stats/

Vilket tycker ni att jag ska spela? Det jag är orolig för är att jag ska fortsätta spela 1.6 och sen så dör den, att valve stänger ner den helt o hållet. Men det kommer väl aldrig o hända va? Och GO är väl framtiden? Har det ganska svårt o välja vilket spel jag ska spela, som sagt jag gillar båda men försöker hålla mig till ett spel :/?

1.6 håller säkert ett tag till. Men ja, cs go är ju uppenbarligen det som kommer att gälla nu framöver. Men det beror ju på vad du vill med spelet. Spela för att det är kul eller spela för att bli pro?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Jag har kört på cs 1.6 och även köpt både source och zero men forsatte spela 1.6. fast nu kör jag bara CS GO det är ett riktigt skönt lir. alla turneringar och proffspelande har väl åxå gått över till GO om jag fattat det hela rätt eller spelar lag som NIP både 1.6 och GO ??? Jag tycker GO BTW

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd

Just det att jag har över 5000 timmars speltid i cs 1.6, känns tragiskt att lämna det efter all tid och spelandet. Jag måste ge GO en chans och jag gör det! Nu blir det GO framöver!

Permalänk

De 5000 timmar i 1.6 är väl knappast förgäves.
Satsa på GO.
Skaffa ett gäng polare och äg competitive-mode.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

1.6 har bättre känsla när man pangar HS tycker jag, men jag tycker definitivt du ska satsa på GO.

Permalänk
Medlem

GO har bättre känsla än 1.6, de som gnäller annorlunda är folk som lirat 1.6 sedan evigheter.
Dock har 1.6 bättre movement, det är snabbare i sidled t.ex. Dessutom skulle jag vilja säga att nätkoden är snäppet vassare i 1.6, men spelmässigt så är GO mer framtidssäkrat. Dessutom har spelet en kul spelkänsla.

Dessutom är workshopen i GO underbar.

Permalänk
Medlem

Steam Roulette

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

GO har bättre känsla än 1.6, de som gnäller annorlunda är folk som lirat 1.6 sedan evigheter.
Dock har 1.6 bättre movement, det är snabbare i sidled t.ex. Dessutom skulle jag vilja säga att nätkoden är snäppet vassare i 1.6, men spelmässigt så är GO mer framtidssäkrat. Dessutom har spelet en kul spelkänsla.

Dessutom är workshopen i GO underbar.

CS 1.6 har en bättre känsla just när man knäpper ett hs, dock har jag lagt det på hyllan för att lira GO. 1.6 tycker jag även är lättare, fast det är väl kanske för att jag har spelat det i 6 år+.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

GO har bättre känsla än 1.6, de som gnäller annorlunda är folk som lirat 1.6 sedan evigheter.
Dock har 1.6 bättre movement, det är snabbare i sidled t.ex. Dessutom skulle jag vilja säga att nätkoden är snäppet vassare i 1.6, men spelmässigt så är GO mer framtidssäkrat. Dessutom har spelet en kul spelkänsla.

Dessutom är workshopen i GO underbar.

Skrivet av zabera:

CS 1.6 har en bättre känsla just när man knäpper ett hs, dock har jag lagt det på hyllan för att lira GO. 1.6 tycker jag även är lättare, fast det är väl kanske för att jag har spelat det i 6 år+.

Själv tycker jag att 1.6 har skönare känsla. Kanske för att jag spelat länge, who knows! Men även GO har en skön känsla och jag tänker satsa på det framöver. Förresten nån som vet om statistiken stämmer att det är fler som spelar go än 1.6?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyopro:

Själv tycker jag att 1.6 har skönare känsla. Kanske för att jag spelat länge, who knows! Men även GO har en skön känsla och jag tänker satsa på det framöver. Förresten nån som vet om statistiken stämmer att det är fler som spelar go än 1.6?

http://store.steampowered.com/stats/?l=swedish
Det står det då att det är fler som spelar go

Permalänk

Det stämmer troligtvis, JA.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *